Вижте кои държави харчат най-много и най-малко за коледни подаръци и какво най-често избираме да подарим
Българските домакинства ще похарчат до 24% от доходите си за подаръци, като предпочитан избор тази година са дрехите, следвани от потребителска електроника.
Това показват резултатите от проучването на Фератум Груп - Коледен барометър 2017. Коледният барометър се проведе за четвърта поредна година и включи над 21 000 домакинства от 20 страни.
Кои страни харчат най-много и най-малко за коледни подаръци?
България се нарежда на пето място с прогнозни разходи за празниците сред страните, участвали в проучването. Мексико е държавата, в която тази Коледа ще бъдат похарчени най-много средства (до 34,6%) от доходите на домакинствата за подаръци. Латиноамериканската страна е следвана от Румъния (31,9%), Испания (29,6%) и Бразилия (28,2%). Нова Зеландия и Австралия също са в челните класации - домакинствата от двете страни разпределят 22% - 23% от месечната си заплата за празниците.
Абсолютна противоположност са Хърватия (14,4%), Норвегия (13,4%), Финландия (12,3%) и Холандия (11,8%), които ще запазят позицията си от миналата година като най-малко харчещи за коледните празници.
Подобно на миналата година, броят на домакинствата, които пазаруват онлайн, ще бъде около 25%. Германия, Великобритания и Холандия са топ държавите, които ще пазаруват подаръци по интернет, докато в Хърватия, Латвия и Мексико са най-големи традиционалисти и предпочит да посетят магазин. България се нарежда на 13-о място с 21% от домакинствата, които планират да закупят подаръци за празника онлайн.
Какви подаръци купуваме най-често?
17,5% от всички участници в проучването поставят дрехи на върха на списъка за подаръци, което ги прави най-популярният вид подарък тази Коледа. Играчките и игрите (13.7%), сладките (12%) и потребителската електроника (9.1%) са други популярни решения за подаряване и получаване. Българските домакинства също поставят дрехите на първо място в списъка си с подаръци (17%), следвани от електроника и играчки. Финландия (17,5%) и Хърватия (23,9%) ще похарчат голяма част от коледния си бюджет за сладкиши и деликатеси, докато домакинствата във Великобритания, Швеция, Австралия и Естония ще изхарчат 20% от бюджета си за играчки и игри.