вторник, 07 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3387 прочитания

    Рекламните бюджети за телевизия са спаднали с около 2,5% през 2014

    Вижте кои са Топ рекламодателите в телевизия, рекламните бюджети по медийни групи и коментара за пазара на Иво Цеков – управител на „Пиеро 97”
    30 март 2015, 10:40 a+ a- a

    Брутните бюджети за реклама в телевизия през изминалата година са били 995,7 милиона лева, заяви Иво Цеков – управител на медия агенция „Пиеро 97”, по време на на тазгодишния „Форум на рекламата“, като се позова да данни на GARB.

    „Цифрите за брутните обеми сочат, че телевизионният рекламен пазар е нараснал с 5,3%, но според нашите изчисления реалните бюджети са спаднали с около 2,5%”, каза Иво Цеков. Според него това се дължи на два основни фактора – намалени бюджети за реклама на някои от големите рекламодатели по финансово-икономически причини и по-малкото реализирани бюджети от обществени поръчки и европейски програми през 2014, на фона на значителните инвестиции от такъв род поръчки в телевизия през 2013.

    „Чисто аналитично, ако съпоставим търговската реклама, изключвайки обществените поръчки, избори и т.н., според данните на „Пиеро 97” може да се отчете медийна инфлация и известно повишение на цените на рекламата с около 2%. Пак с уточнението, че се говори за реални стойности при търговска реклама”, каза още той.

    Вижте коментара на Иво Цеков за телевизионната реклама



    През 2014 секторите, които са рекламирали най-много в телевизия, са били отново компаниите за хранителни стоки, следвани от компании в секторите козметика, фармацевтика, напитки, телекомуникация, магазинна мрежа, финансови услуги. От данните се вижда, че в брутните обеми на всички сектори, с изключение на телекомуникацията, има увеличение на рекламните бюджети спрямо 2013. Цитираните от Иво Цеков данни показват, че най-големите рекламодатели за 2014 са били „Проктър и Гембъл“, „Монделийз” и „Нестле”.

    Първите данни за 2015, които са на база януари – март, показват лек ръст на двете основни телевизионни групи спрямо 2014. При останалите канали има по-скоро спад спрямо 2014. „Все пак има и позитивни влияния. Окуражени от ниските цени и възможността за все по-изгодни сделки, излизат все повече рекламодатели от средния и дребен  бизнес, които подобряват обстановката. Освен това през май-юни се очакват повече европейски програми и обществени поръчки, както и рекламни активности около изборите октомври месец”, обобщи прогнозите за 2015 Цеков.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    02 май 2024, 16:21
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    02 май 2024, 13:44
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    02 май 2024, 11:25
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    02 май 2024, 09:49
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    02 май 2024, 08:03
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19