2,9% ръст на нетните бюджети за реклама в печатните медии през 2014
Вижте кои са най-големите рекламодатели, как са се разпределили бюджети по медии и промените на пазара в коментара на Иво Цеков – управител на „Пиеро 97”
През 2014 брутните рекламни бюджети в печатните медии отчитат ръст спрямо 2013. През 2014 те са били 147 млн.лв., а през 2013 – 138,4 млн. лв. Данните сочат, че брутни стойности са нараснали с 8,2%, но нетните стойности са изчислени на 2,9%. Данните представи Иво Цеков – управител на медия агенция „Пиеро 97”, по време на на тазгодишния „Форум на рекламата“.
Интересен факт, който отбеляза, е, че вестниците имат ръст от 2% спрямо 2013, докато списанията отчитат спад от 2%.
Вижте коментара на Иво Цеков за рекламата в печатните медии
„Пресата в България реално отчита някакъв ръст. Това основно се дължи на средствата по европейски и парламентарни избори и средствата от реклама на обществени поръчки. За годината бяха характерни нелогично високите нива на отстъпките от обявени рекламни тарифи, както и бонуси – под формата на ПР публикации и т.н. През 2014 тиражите на станаха по-ясни от предишните години, но пък нашето предположение е, че не са намалели”, допълни още Иво Цеков в коментара си за пазара през изминалата година.
По думите му при печатните медии принципът на договаряне „Рекламодател – рекламна агенция – медия”, все по-изразено се трансформира в „Рекламодател – медия – рекламна агенция”, като агенцията просто е уведомявана какви отстъпки са били изискани, какъв бюджет и екстри рекламодателят си е договорил.
През 2014 има няколко отпаднали заглавия. От списанията това са „Максим”, „Уикенд за жената”, „Уикенд за градината”, „Кулинарен уикенд”, БЕЛА, „Първите 7”, а от вестниците: „Репортер” и „Супер 19”. На пазара през 2014 обаче са се появили и нови издания и това са: „Вестник Клуб 100”, VIA MAGAZINE, Esquire, LIFE.bg, Клуб Z и A-specto.
Какви нови професии ще се появяват в бъдеще и ще се променят ли моделите на работа, дискутират Футурологът д-р Мариана Тодорова и Председателят на УС на БАСКОМ Доброслав Димитров