понеделник, 06 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3077 прочитания

    2,9% ръст на нетните бюджети за реклама в печатните медии през 2014

    Вижте кои са най-големите рекламодатели, как са се разпределили бюджети по медии и промените на пазара в коментара на Иво Цеков – управител на „Пиеро 97”
    30 март 2015, 10:19 a+ a- a

    През 2014 брутните рекламни бюджети в печатните медии отчитат ръст спрямо 2013. През 2014 те са били 147 млн.лв., а през 2013 – 138,4 млн. лв.  Данните сочат, че брутни стойности са нараснали с 8,2%, но нетните стойности са изчислени на 2,9%. Данните представи  Иво Цеков – управител на медия агенция „Пиеро 97”, по време на на тазгодишния „Форум на рекламата“.

    Интересен факт, който отбеляза, е, че вестниците имат ръст от 2% спрямо 2013, докато списанията отчитат спад от 2%.

    Вижте коментара на Иво Цеков за рекламата в печатните медии



    „Пресата в България реално отчита някакъв ръст. Това основно се дължи на средствата по европейски и парламентарни избори и средствата от реклама на обществени поръчки. За годината бяха характерни нелогично високите нива на отстъпките от обявени рекламни тарифи, както и бонуси – под формата на ПР публикации и т.н.  През 2014 тиражите на станаха по-ясни от предишните години, но пък нашето предположение е, че не са намалели”, допълни още Иво Цеков в коментара си за пазара през изминалата година.

    По думите му при печатните медии принципът на договаряне  „Рекламодател – рекламна агенция – медия”, все по-изразено се трансформира в „Рекламодател – медия – рекламна агенция”, като агенцията просто е уведомявана какви отстъпки са били изискани, какъв бюджет и екстри рекламодателят си е договорил.

    През 2014 има няколко отпаднали заглавия. От списанията това са „Максим”, „Уикенд за жената”, „Уикенд за градината”, „Кулинарен уикенд”, БЕЛА, „Първите 7”, а от вестниците: „Репортер” и „Супер 19”. На пазара през 2014 обаче са се появили и нови издания и това са: „Вестник Клуб 100”, VIA MAGAZINE, Esquire, LIFE.bg, Клуб Z и A-specto.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    02 май 2024, 16:21
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    02 май 2024, 13:44
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    02 май 2024, 11:25
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    02 май 2024, 09:49
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    02 май 2024, 08:03
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19