Външната реклама отчита най-голям ръст през 2014. По брутни стойности ръстът е около 20%, като пазарът се оценява на 90,5 млн. лв. Данните представи Иво Цеков – управител на медия агенция „Пиеро 97”, по време на на тазгодишния „Форум на рекламата“.
„За София през 2014 има близо 94% заетост на съоръженията. За Пловдив, Варна, Бургас този процент е 76%. В другите градове - 66%, което е твърде добра новина за тази част от бизнеса. В брутни стойности ръстът е около 21%, в нетни, като реални пари е 9,1%”, коментира Иво Цеков.
Вижте коментара на Иво Цеков за изминалата година в сегмента на външната реклама
Според данните делът на външната реклама в общия нетен рекламен микс е 13,9%.
„Въпреки че сме в ерата на Интернет и електронните комуникации, външната реклама доказа и продължава да бъде един от най-ефективните канали за масова комуникация и е вторият по големина дял в рекламния микс след телевизията”, каза още управителят на „Пиеро 97”.
Той допълни, че основните промени през 2014 относно външната реклама са били в София. „Промени се обликът на града вследствие реализирането на договори от конкурса за рекламни елементи на Столична община. Тази регулация доведе до видимо намаляване на хаоса от разноформатни и нерегламентирани съоръжения, основно в широкия център на столицата.
Бяха направени и сериозни инвестиции в обновяване на конструкциите”, допълни още Цеков в коментара си за изминалата година и промените в сегмента на външната реклама.
Какви нови професии ще се появяват в бъдеще и ще се променят ли моделите на работа, дискутират Футурологът д-р Мариана Тодорова и Председателят на УС на БАСКОМ Доброслав Димитров