Вижте как да направите каузата си ясна и лесна за следване
Защо хората не създават лозунги, които са кратки, прости и лесни за възприемане? Поради две причини: първо, в работата е бил въвлечен цял обществен комитет и колективната работа колективно проваля проекта. Второ, хората са прекалено ентусиазирани от това, колко чудесна е тяхната кауза, и са загубили връзка с реалността. В „Изкуството да очароваш“ („Ентусиаст“) Гай Кавазаки изброява няколко начина, по които може да направите каузата си „лесна за разбиране“, а оттам и лесна за следване:
1. Използвайте триколони. Триколон е изречение, съставено от три части с еднаква дължина, като например: „Вижте, пробвайте, купете“ (лозунгът на Шевролет през 1940), „Местоположение, местоположение, местоположение („мантра“ от бизнеса с имоти). Канденсът на три думи или фрази е наистина мощен.
2. Използвайте сравнения. Сравненията отвеждат понятията в подобна изходна точка и помагат на хората да разберат какво се опитвате да изпратите към тях. В повечето случаи се представят с думата „като“: „Хокеят е като война и балет“.
3. Говорете кратко. Можете ли да упрекнете нещо в лозунгите „Къде е млякото?“ или „Просто го направи!“. Кратките фрази са запомнящите се и лесни за повтаряне.
4. Запазете позитивния тон. Тактиките на уплаха могат да очертаят труден път за последователите и могат да се превърнат в „обратен огън“, насочен към вас. Очертайте реалистична картина на светлото бъдеще, вместо да се опитвате да уплашите хората.
5. Покажете уважение. Действията, които могат да обидят интелигентността на хората, рядко пъти очароват. Телевизионните реклами за магическа загуба на тегло, вечна красота или незабавно забогатяване попадат в тази категория.