петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    7771 прочитания

    Какво е да работиш като медиен мениджър в медийна агенция?

    Вижте какво споделиха от екипа на Media Direction OMD за ролята на тази длъжност и предизвикателствата, които предлага, пред Economy.bg
    19 юни 2013, 09:00 a+ a- a

    Могат ли позициите на медиа директор и акаунт мениджър да се съчетаят и какъв е крайният резултат? Отговор на този въпрос потърсихме от Диана Караджова, Емил Михайлов и Пламен Колев, които работят в Media Direction OMD - агенция за пълно медийно обслужване - част от веригата OMD – една от водещите световни агенции. Ето какво ни споделиха тримата професионалисти за своята работа:

    Каква е ролята на тази позиция в агенцията?
    Диана Караджова: Позицията ни обединява различни типове дейности, което я прави интересна и ни дава възможност да намираме предизвикателства в работа си след толкова години. Занимаваме се както със стратегическо планиране, което изисква определени познания, умения и самочувствие, така и с детайлно планиране, което пък изисква друг тип качества. В работата си се срещаме с медии и клиенти, така че за да сме адекватни, трябва да имаме много добър поглед върху пазара. Според ЕFFIE индсекса за 2013 Media Direction OMD е обявена за най-ефективната медийна агенция в България  и това поставя високи изисквания към нас.
    Емил Михайлов: Позицията ни предполага управление на процеси, така че работим съвместно със специалисти, планьори и рисърчари. В нашата агенция се наемат и много млади хора, така че една от ролите ни е да им предадем част от своя опит и познания.
    Пламен Колев: Нашата позиция съчетава две основни позиции – акаунт и планьор. Ние сме свързващото звено между клиенти, медии и криейтив екипа. Реално ние носим голяма част от отговорността както за кампаниите, които управляваме, така и за координацията на хората от нашата агенция, с които работим.

    Какви качества са важни за човека на тази позиция?
    Е. М.: Тримата сме много различни един спрямо друг. Според мен за човека на тази позиция е важно да бъде много организиран и аналитичен, тъй като се управляват големи финансови ресурси. Също така трябва да можеш да напаснеш стила си на комуникация спрямо отсрещната страна, да можеш влизаш в различни роли.
    Д. К.: Според мен едно от най-важните качества е да умееш да общуваш добре с различни типове хора и да си оптимистично настроен. Вярвам, че работата ни е за екипни играчи. Ако не можеш да се довериш на колегите си, много често няма да можеш да се справиш с целият обем на работата.
    П. К.: Аз лично предпочитам да съм по-самостоятелен в работата си. За мен са по-важни други качества – как човек си разпределя времето и как преценява кои задачи да делегира или не.

    Какви предизвикателства има в работата на тази позиция?
    П. К.: Винаги има предизвикателства. Има разписани правила, но работата е толкова динамична, че никога не можеш да ги спазиш напълно. Работим успоредно по 5-6 проекта и задачите трябва да бъдат приоритизирани В доста малък процент от кампаниите нещата се случват точно така, както са били планирани първоначално. Понякога стигаш до даден етап и разбираш, че трябва да се върнеш в началната точка и да поемеш по друг път. Има клиенти, които се доверяват напълно на експертната ти преценка, разчитат на професионалния ти опит, но има и случаи, в които си поставен по-скоро в позицията на обикновен изпълнител. Освен това, ако клиентът е достатъчно голям, трудно можеш да го извадиш от обичайния му ритъм, да му предложиш атрактивно решение и той да прояви гъвкавост и да го реализира. Но пък това е реална възможност на локалните играчи да предизвикат големите компании.
    Е. М.: За мен най-голямото предизвикателство е, когато се сблъскам с някого, който комуникира от нивото на своята длъжност, а не от позицията на професионалист и сякаш забравя, че всички сме хора. Тогава нещата се усложняват излишно. Разбира се, с нашия опит знаем как да реагираме в такива ситуации, но въпреки това се натрупва напрежение.
    Д. К.: Може би по-трудно е, когато нямаш ясно дефинирана задача още в началото. Ако клиентът не е напълно сигурен какво иска, сме затруднени да му дадем най-правилното решение.

    Как преминава един Ваш работен ден?
    П. К.: Погледнато в общи линии е почти едно и също. С идването си на работа сутрин първо си проверяваш кореспонденцията. Виждаш освен задачите, които вече имаш, какво още трябва да се свърши и започваш да ги отмяташ. Пишеш имейли, водиш телефонни разговори. После идва ред на техническата работа – планиране. Срещаш хора – колеги, клиенти, медии. Горе-долу така ни минават дните.
    Д. К.: Ежедневието ни е низ от различен тип задачи. Лично мен - това разнообразие ме инспирира. Вчера например стартирах една радио кампания, планирах една телевизионна активност и се срещах с медии. В работата ни рутината е нещо, което се опитвам да избягвам максимално.
    Е. М.: Вчера помагах на една колежка да направи част от презентация за клиент, с когото после се срещнах.

    Колко време на ден отделяш за имейли и комуникация по телефон?
    П. К.: Няма как да изчислим точно, но може би между 20-30% от времето ни преминава в комуникация по имейл или телефон.
    Д. К.: Всеки път е различно. Аз предпочитам срещите.
    Е. М.: Има хора, които умеят да си подреждат по-добре мислите, когато пишат , а има хора, които са много по-сговорчиви, когато се чуете по телефона. П: В крайна сметка сме хора и характери всеки има предпочитания за комуникацията.

    Има ли нещо, което бихте променили в работата си?
    Д. К.: Мечтая си да мога да реализирам повече нестандартни и щури идеи. Участието в екипи, които генерират идеи и решения е любимата ми част от работата.
    П. К.: Иска ми се комуникацията между клиенти, медии и агенции да се подобрява и когато изберем да работим с даден професионалист да се доверяваме повече на неговата преценка. За мен е важно да има ясно разграничение кой какво прави и каква отговорност носи.
    Е. М.: В световен мащаб средната възраст на хората, ангажирани в рекламни агенции е 28 години. Това значи, че в нашия бранш са концентрирани изключително много млади и интелигентни хора, което понякога е причина за създаването на солидна доза изкуствен стрес. Опитът ни помага да реагираме по-спокойно в дадени ситуации и ако можех да променя нещо, то би било да премахна излишния стрес. Работата ни е достатъчно динамична и без него.

    Как чувствате баланса на време и работа - с тази позиция имате много свободно време или дори в свободното си време работите?
    Е. М.: По принцип се опитваме по-рядко да оставаме в офиса извън работно време, но мислите ти си остават, свързани с работата, и вкъщи.
    Д. К.: Може да се каже, че ние нямаме истински край на работния ден – защото дори когато сме извън офиса ние не спираме да гледаме околния свят през призмата на „рекламист“... докато пазаруваш в магазина разглеждаш конкурентните марки, забавляваш се на интересено продуктово позициониране в сериал по телевизията и т.н.
    П. К.: Хубаво е да има баланс. Всеки е много отдаден на работата си, особено в началото, но мисля, че с времето свикваш да отделяш внимание само на наистина интересните кампании около себе си. Според мен като си на работа, трябва да си максимално отдаден, да не изоставаш, да си уверен, че можеш да си свършиш задачите в рамките на това време. В останалата част на денонощието по някакъв начин трябва да се откъснеш от работата.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 27 минути
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години
    преди 56 минути
    45 преподаватели от България, Словения и Сърбия станаха част от първата международна мрежа от STEAM начални учители
    Издателство „Клет България“ е водещ координатор по проекта, чиято задача е въвеждането на STEM/STEAM обучението от 1. до 4. клас
    преди 2 часа
    Проучване: 77% от компаниите у нас предлагат хибриден модел на работа
    С 10% са нараснали възнагражденията през 2023, за тази година ръстът е от 7%, сочи проучване на Mercer Marsh Benefits
    преди 2 часа
    Окончателно: Либерализацията на пазара на ток за бита беше отложена с 1 година
    НС прие на второ четене промени в Закона за енергетиката
    преди 3 часа
    Спад в броя на сделките с имоти у нас
    Средните цени на жилищата задържат нивата си през първото тримесечие на 2024, отчитат от Arco Real Estate