петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6760 прочитания

    Ще следваме модела на най-добрите спортни телевизии в света

    Стефан Делайе, медиен консултант Ринг ТВ
    31 март 2008, 14:20 a+ a- a

    Стефан Делайе е в България от 2002 г. Женен е за българка и благодарение на нея обиква страната ни. Има богат професионален опит в сферата на маркетинга и комуникациите във Франция, Великобритания, Швейцария и България. Преди да се присъедини към телевизия Ринг в края на 2007 г., той заема длъжността Главен изпълнителен директор на агенция за маркетингови комуникации Euro RSCG Sofia и агенция за медиа стратегия и планиране MPG. Вицепрезидент е на Френско-Българската търговска камара и е бил почетен президент на Международни медийни събития през 2005 и 2006 г. Като медиен консултант на основния акционер "LG Consult", Делайе става двигател за разгръщане на проекта за възраждане на спортната телевизия и възвръщане на пазарните й позиции. На 14 март 2008 г. познатия на любителите спортен канал стартира с обновено програмно съдържание и визия.        
         
    От рекламата или от телевизията започва професионалният ви път?
    Завърших икономически университет в началото на 80-те години и в ранна възраст започнах работа в комуникационната група Havas, за рекламна агенция EURO RSCG. Това съвпадна с експлозията на рекламата в телевизията и превръщането й в огромен бизнес. Имах възможността да бъда част от процеса на експанзия на телевизионната реклама и да опозная отвътре телевизията. Винаги съм бил пряко свързан с тази медиа. Освен това, аз съм дете на телевизията. Родил съм се с черно-бялата телевизия, израснах с цветната, затова приемам телевизията като интегрална част от моята същност. Предизвикателството, което ме доведе в Ринг, е желанието да развия една медия, в момента единствената изцяло спортна телевизия в България. Имахме уникалната възможност и база да направим нещо интересно, липсваха единствено средства и един професионален мениджърски екип с концепция как да се реализира успешно този проект.

    От какво са продиктувани промените, които лансирате?
    Основните промени, които от днес лансираме в ефира на телевизията, са продиктувани от водещите интереси на всеки зрител, който търси спортна телевизия. На първо място това са събитията на живо. Затова първата ни задача бе да подберем интересни и значими международни събития. Навсякъде по света и със сигурност в Европа водещият спорт, без който не можем да се разминем, е футболът. Вече разполагаме с правата за живо излъчване на няколко футболни шампионата - английският Чемпиъншип, холандската първа дивизия и руската професионална лига. Основен акцент в програмата е излъчването на РПЛ, затова решихме да обвържем рестарта на ТВ канал с началото на първенството на 14 март.

    Защо избрахте Руската футболна лига?
    Няколко са факторите, които ни карат да мислим, че РФЛ ще донесе големи преимущества за програмата на Ринг ТВ. На първо място относителната културна и географска близост на България с Русия. В руското първенство се инвестират огромни средства, което е сериозен атестат, че то ще се развива и се развива много добре. Руският футбол е в изключителен подем. Доказателство за това е, че Русия се класира за европейския шампионат, елиминирайки отбор като Англия при това. РФЛ е първенството извън България, в което играят най-много българи. Плюс за футболните запалянковци в България е, че руското първенство се провежда по схемата пролет-есен. Така двубоите ще вървят и през лятото, когато у нас няма футбол, а това е много важно за една спортна телевизия. Имаме подписан договор за излъчване на мачовете в следващите 3 години и се надяваме интересът на родните фенове да се увеличава.

    По отношение на останалите спортове?
    В посока на живите събития обръщаме голямо внимание на тениса. Имаме няколко силни турнира от мъжката професионална верига ATP, продължаваме да предаваме срещите за Купа Дейвис. След изключително интересния мач между Русия и Сърбия, в средата на април ще излъчим и срещата от втория кръг САЩ–Франция. Друго интересно чуждо събитие, което обаче не излъчваме на живо, е "Проелит", състезание по свободни боеве на федерацията MMA, европейско-американската разновидност на японската версия К1. Продължаваме с излъчването на живо на срещите от баскетболната Евролига, най-силният клубен турнир след NBA. Много важни за нас са и живите предавания и програми, посветени на българския спорт. С репортажите си в новинарските емисии ще следим обстойно българския футболен шампионат. Важна цел е да установим взаимоотношения с всички спортни асоциации и федерации в България и да дадем трибуна за всяко тяхно събитие. Така че в концепцията ни за развитие първото и най-важно нещо е да наситим програмата с много живи събития, международни и български. Втората опора на стратегията ни е да бъдем българска телевизия. Eдна от основните причини, която ме мотивира да скоча в това приключение, е екипът на Ринг ТВ. Да не забравяме, че едни от най-добрите български спортни журналисти са били привлечени от първата частна спортна телевизия и те до ден днешен са тук - Борис Касабов, Тодор Шабански, Миляна Велева, Георги Попвасилев, Тодор Попов, Петя Кузева. Това, което отличава големите професионалисти в областта на спортната журналистика, е възможността за анализ, изхождайки от едно задълбочено познаване на спорта и моментното състояние на играчите. И нашето желание беше да разширим възможностите за изява на тези прекрасни професионалисти с нови магазинни предавания, които планираме.

    Доведохте в телевизията и един изцяло нов управленски екип...

    От който телевизията имаше нужда. Изпълнителният директор Ивайло Гюров е професионалистът в телевизията. Избрах го като човек телевизионер, който може да се справи с този амбициозен проект и управлява ежедневно медиата, защото това не е моя задача. В организационен план незабавно създадохме Маркетинг отдел, нещо, което не съществуваше преди. Правенето на телевизия е оправдано като бизнес само тогава, когато носи приходи.

    Засилвате присъствието си на рекламния пазар?
    Определено. Нека не забравяме, че благодарение на дългогодишната си и добра история, в съзнанието на българската аудитория днес Ринг е изключително разпознаваемо име. И при старта си през 1999 г. и в най-силните си години след своето създаване, тя действително е била 4-та по пазарно присъствие и по популярност телевизия на българския пазар. Очевидно времената са се променили, появили са се нови играчи, но вярваме в потенциала на спортната телевизия на България.

    Какъв ще е обликът на собствената продукция?
    Започваме с базовите неща – "Център" и в момента е единствената професионално направена новинарска емисия, посветена изцяло на спорт. Ще я развиваме и доизграждаме в тази посока. Единственото телевизионно предаване в България за спортни прогнози "Букмейкър", което се води от Георги Попвасилев, тръгва всеки ден от понеделник до петък. Развиваме и нови програми. Сред тях е предаването "Хеттрик", което вече стартира в пилотния си вид, всяка неделя вечер 22.30 с водещ Борис Касабов. Заедно с трима постоянни гост-водещи – Тити Папазов, Иван Вуцов и съдията Константин Георгиев, в студиото ще се прави обзор само на българското футболно първенство. Второто шоу, което предстои да стартира до края на месеца, се казва "90 минути" с водещи Петя Кузева и Калин Сърменов. Там също ще има постоянни гост-водещи, както и гост на седмицата, но ще се обсъждат всички футболни първенства, залегнали в програмата.

    В крайна сметка, какъв модел на телевизията искате да изградите?
    Бих искал Ринг ТВ да отговаря на профила на една спортна телевизия, такава, каквато се прави навсякъде по света. Отличителен акцент на програмата ще е постоянното присъствие на актуална информация и новини. Добра референция в тази посока е обликът на Sky sport news. Разбира се, идеята не е да правим телевизионен вестник, съдържанието на програмата ще е изпълнено с много живи събития, забавни програми, атрактивен стайлинг на студиата и водещите. Визията е много важна, но това е едната страна. Силата на Ринг е екипът, журналистите и способността им да правят професионални анализи.

    Към какви позиции се стремите на медийния пазар?
    Като монотематичен канал, постижима цел за нас в близко бъдеще е заемането на 4% пазарен дял. Всеизвестно е, че аудиторията на спортната телевизия е много вярна. Това са изкушени хора, чието емоционално отношение към спорта се прехвърля към телевизията. Публиката се простира в един широк диапазон, предимно мъже, но има и жени, хора в активна възраст със значителни покупателни възможности, които налагат модели на поведение. Важно предимство е, че сегментацията по спортове полага аудиторията в ясно дефинирани групи, което повишава ефективността на рекламата.
    Такова пазарно позициониране не може да предложи нито една профилирана телевизия, затова вярвам в потенциала на Ринг ТВ. Само липсата на търговски отдел досега е причина този потенциал на телевизията да не бъде използван максимално през последните 8 години.

    Важен аспект в променящата се медийна среда е интергарцията на традиционни и нови медии. Как гледате в тази посока?
    Новите технологии ще революционализират медийната среда, но не смятам, че хората ще предпочетат да гледат спортни събития на PC, или че IPTV технологиите ще изместят гледането на телевизия. Спортният запалянко винаги би предпочел да проследи дадено спортно събитие на голям екран. Новите медии разширяват и хоризонта пред рекламодателите, очевидно е, че ще отнемат от рекламните бюджети на традиционните медии, но със сигурност няма да убият телевизията. Разгръщането на проекта РИНГ в близко бъдеще включва активирането на обновен, интерактивен интернет-сайт със специална видео-секция, радио РИНГ и втори телевизионен канал. Първата и най-естествена връзка между съдържанието на телевизията и интернет страницата й са новините и актуализираните резултати. В допълнение към това всеки от водещите ни журналисти ще има собствен блог, така че това, което се случва на екран, ще има своето продължение в интернет.
     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 минути
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 2 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години
    преди 3 часа
    45 преподаватели от България, Словения и Сърбия станаха част от първата международна мрежа от STEAM начални учители
    Издателство „Клет България“ е водещ координатор по проекта, чиято задача е въвеждането на STEM/STEAM обучението от 1. до 4. клас
    преди 4 часа
    Проучване: 77% от компаниите у нас предлагат хибриден модел на работа
    С 10% са нараснали възнагражденията през 2023, за тази година ръстът е от 7%, сочи проучване на Mercer Marsh Benefits
    преди 4 часа
    Окончателно: Либерализацията на пазара на ток за бита беше отложена с 1 година
    НС прие на второ четене промени в Закона за енергетиката