сряда, 08 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9103 прочитания

    Новият кмет на Лондон иска да намали дизеловите автомобили

    Предложението за промени в движението предвижда по-високи такси
    20 май 2016, 15:58 a+ a- a

    Садик Кан е новият кмет на Лондон, който предложи радикални промени в организацията на движението в английската столица. Таксата T-Charge (toxic charge - токсична такса) ще цели да санкционира шофьорите на автомобили, замърсяващи околната среда. С новите промени Кан цели да подобри качеството на въздуха и здравето на жителите.

    Размерът на таксата ще се определя според количеството на моноазотните оксиди, отделени от всеки автомобил. За момента сумата за навлизане в централен Лондон се предвижда да скочи до 12,50 паунда на ден. Това ще е в допълнение към таксата за задръствания, което ще доведе до нарастването на общата сметка за влизане в центъра на столицата до 24 паунда на ден. Според местната управа най-засегнати ще са по-старите автомобили с дизелови двигатели, които нямат нужните системи и технологии за пречистване на моноазотните оксиди.

    Плановете на Кан предвиждат и разширяването на границите на зоните с „ултраниски емисии“. Те ще включват северната и южната дъга от Околовръстното. Според предходните планове всички шофьори, чиито автомобили не отговарят на нормите, които ще навлязат през 2020, ще трябва да заплатят такса за навлизането в зоната в ниски емисии. Кан иска да измести този срок и да въведе промените възможно по-бързо.

    В момента „зоната с ултраниски емисии“ засяга само автобуси, камиони и микробуси, но след промените тя ще ограничи пътническите автомобили и мотоциклетите.

    В Лондон ще тръгнат и нови автобуси с по-икономични и чисти двигатели. Кан е предоставил зелена светлина на TfL („Транспорт за Лондон“), които ще проучат дали рециклирането на старите дизелови автобуси е едно от най-подходящите решения за столицата.

    Кметът предвижда и нова инициатива, която ще предостави финансови средства на шофьори с дизелови автомобили. С помощта на програмата Кан ще се опита да ги мотивира да изберат по-чист и екологичен транспорт, като хибрид или електромобил.

    В изявление пред медиите Кан цитира проучвания на изследователи, според които на годишна база над 10 хил. души в Лондон загиват в резултат на замърсения въздух. Нормите за чистотата на въздуха в столицата са под строго наблюдение в последните няколко години. Местната управа е насочила вниманието си най-вече към моноазотните оксиди, тъй като части от столицата редовно нарушават изискванията на ЕС. Една от най-замърсените улици е „Путни Хай Стрийт“ в Западен Лондон, чиито емисии скочиха драстично в началото на 2016.

    Източник: cars.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 10 часа
    Първата за България и региона водородна зарядна станция вече e в експлоатация
    Тя може да зарежда при двете стандартни налягания за компресиран водород
    преди 10 часа
    Ето каква част от българите са доволни от работата и заплатата си
    Близо 40% от сънародниците ни виждат в изкуствения интелект повече проблеми, отколкто възможности, сочи ново проучване
    преди 12 часа
    преди 17 часа
    Бюджетът на плюс от 600 млн. лв. през април
    Принос за това има вноската на БНБ
    преди 18 часа
    Google съкрати 200 души
    Компанията измества основните си длъжности зад граница
    преди 19 часа
    Очаква се България да се присъедини към ОИСР до края на 2025 г.
    Общо 31 доклада на комитетите на ОИСР по отношение на България са приети, остават още 26