Предложението за промени в движението предвижда по-високи такси
Садик Кан е новият кмет на Лондон, който предложи радикални промени в организацията на движението в английската столица. Таксата T-Charge (toxic charge - токсична такса) ще цели да санкционира шофьорите на автомобили, замърсяващи околната среда. С новите промени Кан цели да подобри качеството на въздуха и здравето на жителите.
Размерът на таксата ще се определя според количеството на моноазотните оксиди, отделени от всеки автомобил. За момента сумата за навлизане в централен Лондон се предвижда да скочи до 12,50 паунда на ден. Това ще е в допълнение към таксата за задръствания, което ще доведе до нарастването на общата сметка за влизане в центъра на столицата до 24 паунда на ден. Според местната управа най-засегнати ще са по-старите автомобили с дизелови двигатели, които нямат нужните системи и технологии за пречистване на моноазотните оксиди.
Плановете на Кан предвиждат и разширяването на границите на зоните с „ултраниски емисии“. Те ще включват северната и южната дъга от Околовръстното. Според предходните планове всички шофьори, чиито автомобили не отговарят на нормите, които ще навлязат през 2020, ще трябва да заплатят такса за навлизането в зоната в ниски емисии. Кан иска да измести този срок и да въведе промените възможно по-бързо.
В момента „зоната с ултраниски емисии“ засяга само автобуси, камиони и микробуси, но след промените тя ще ограничи пътническите автомобили и мотоциклетите.
В Лондон ще тръгнат и нови автобуси с по-икономични и чисти двигатели. Кан е предоставил зелена светлина на TfL („Транспорт за Лондон“), които ще проучат дали рециклирането на старите дизелови автобуси е едно от най-подходящите решения за столицата.
Кметът предвижда и нова инициатива, която ще предостави финансови средства на шофьори с дизелови автомобили. С помощта на програмата Кан ще се опита да ги мотивира да изберат по-чист и екологичен транспорт, като хибрид или електромобил.
В изявление пред медиите Кан цитира проучвания на изследователи, според които на годишна база над 10 хил. души в Лондон загиват в резултат на замърсения въздух. Нормите за чистотата на въздуха в столицата са под строго наблюдение в последните няколко години. Местната управа е насочила вниманието си най-вече към моноазотните оксиди, тъй като части от столицата редовно нарушават изискванията на ЕС. Една от най-замърсените улици е „Путни Хай Стрийт“ в Западен Лондон, чиито емисии скочиха драстично в началото на 2016.
Източник: cars.bg