Над 90% от запитаните у нас биха искали да плащат безконтактно, показват резултатите от проучването MasterIndex на MasterCard
Мнозинството българи (72,4%) казват, че това, което би ги стимулирало да пазаруват по-често онлайн, е наличието на по-добри цени и оферти, сочи проучване на MasterCard – MasterIndex България 2015, проведено сред активни картодържатели у нас.
Цената е и водеща причина участниците в проучването да пазаруват онлайн – 58,3% от тях казват, че пазаруват онлайн заради по-добрите цени и сделки, докато по-големият избор на стоки в сравнение с редовните магазини е на второ място с 16,4%.
Най-запалените потребители на сайтове за групово пазаруване са представители на две основни демографски групи, ориентирани към цената – 18-24 г. и хората над 64 години. 27% и 25% съответно казват, че са клиенти само на сайтове за групово пазаруване.
Хората над 35 години са групата с най-висок процент на употреба на кредитни карти.
Общо 35% от анкетираните в проучването на MasterCard споделят, че пазаруват онлайн по няколко пъти на месец или по-често.
Най-редовните клиенти на онлайн магазини са на възраст между 25-34 години (39% пазаруват онлайн по няколко пъти на месец или по-често). Потребителите на възраст между 35-44 години са 31%. От тях 71% пазаруват онлайн най-малко веднъж годишно, а процентът на употреба на кредитни карти за онлайн пазаруване е най-висок – 37,8%, средният за страната е 29,4%.
Данните от MasterIndex показват още, че по-голямата част от картодържателите в България (57%) смятат, че е безопасно да се извършват онлайн плащания. Най-голямата група от хора, според която онлайн пазаруването е безопасно, са младите картодържатели (18-34 години). За много от българските потребители, които пазаруват онлайн, е много важно търговецът да е надежден (68%).
Потребителите до 34 г. пазаруват онлайн основно дрехи и други модни стоки (около 10% повече от средното за страната), 35-44-годишните потребители харчат голяма част от парите си онлайн, за да плащат сметки за комунални услуги (4% повече от средното за страната).
Резултатите от MasterIndex показват, че българските картодържатели са заинтересовани от приемането на безконтактни и мобилни плащания – 66% от тях заявяват, че биха правили мобилни разплащания, ако имат тази възможност, а 92% от анкетираните биха искали да плащат безконтактно.