сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    12267 прочитания

    Progress: Придобиването на Telerik e най-добрата ни инвестиция досега

    Джери Рули, главен оперативен директор в Progress, пред Economy.bg
    19 май 2016, 17:21 a+ a- a

    Близо година и половина след като беше придобита за 263 млн. долара, българската софтуерна компания Telerik вече е напълно интегрирана с компанията майка – американската Progress. Това вече ще е й името на центъра в София.
    Обединената компания представи нов продукт и планове за разрастване в София. Progress обяви, че започва строеж на нова 9-етажна сграда с 11 500 кв. м. обща площ на офисното пространство и с капацитет от над 1000 души. Компанията планира и разрастване на екипа до над 900 души до 2020. Ще продължи и развитието на „Академията на Телерик”. До края на годината компанията ще удвои преподавателския екип в София, ще добави нова зала за обучения в столицата.
    Progress представи и новата си платформа DigitalFactory. Тя адресира основните предизвикателства пред бизнеса, свързани с дигиталната им трансформация.

    За плановете на Progress за центъра в София разговаряхме с Джери Рули, главен оперативен директор на компанията.

    За решението да се придобие Telerik

    Г-н Рули, година след като придобихте Telerik, каква е равносметката? Доволни ли сте от решението? Оправдаха ли се очакванията ви?
    Да, нашите очаквания се оправдаха. Дори бяхме приятно изненадани, когато придобихме Telerik. Знаехме, че към нас ще се присъединят иновативни и предприемчиви хора с добри технологични умения, които са разработили чудесни продукти. Няколко неща ни изненадаха приятно: „Академията на Телерик”; енергията, ентусиазмът и отдадеността на хората тук също бяха много впечатляващи. Другата изненада беше, че продуктът на Telerik, който е система за управление на уеб съдържание, има много потребители – малки и големи. Тази технология заедно с глобалната платформа, която Telerik представи преди няколко години, бяха някои от ключовите съставки на представеното от нас решение DigitalFactory. Така че сме много доволни от придобиването, което отговори на очакванията ни. Освен това имаме и сходство на културите. И днес, 18 месеца по-късно, мога да кажа, че това е най-добрата инвестиция, която Progress е правил някога.

    Защо избрахте българска компания? Имахте ли някакви колебания?
    Това не беше толкова въпрос на избор на българска компания. Просто Telerik се оказа българска компания. Въпросът пред нас беше да изберем компания с наистина добра технология. А Telerik беше лидер на пазара. За нас много важни бяха и самите лидери на компанията. Не е обичайно основателите на една компания да останат в нея, след като тя бъде придобита. Telerik има четири основатели и те все още са сред нас. За нас и за тях това означава много. Те, от своя страна, също са анализирали възможните купувачи. Искаха да са сигурни, че който и да ги купи, ще продължи с инвестициите в София, с инвестициите в технологиите и хората. Искаха да се уверят, че центърът в София ще остане център за иновации. Имаме прекрасни разработчици и прекрасни маркетолози тук. Има стратегическо мислене, което е много важно и ние сме много щастливи.

    За плановете за развитие на центъра в София

    Каква е ролята на Telerik в новата компания?
    Ние продължаваме с разработването на технологии тук. Ще удвоим и инвестицията си в „Академията на Телерик”, която е важна за толкова много хора тук. Въпреки че Telerik се преименува на Progress, много от продуктите на Telerik ще запазят името си под шапката на Progress. Светозар и Васил остават в ръководството на обединената компанията, като имат основна роля при взимането на решения за бъдещето й.

    Какви са плановете ви за центъра в София?
    Центърът тук се състои от три сгради. Преди няколко години Telerik e закупил съседен терен. Планираме да изградим нова 9-етажна офис сграда тук, която има капацитет да побере 1000 души. Това ще даде възможност на повечето от служителите да се преместят там.

    Ще разширите ли екипа тук?
    От края на 2014, когато Progress придоби Telerik, досега броят на служителите в София се е увеличил с над 10%. Очакваме тази тенденция да продължи и екипът да расте с 10% на година, така че до 2020 да имаме около 900 служители.

    Смятате ли, че пазарът на труда тук ще позволи този растеж?
    Надявам се. Мисля, че „Академията на Телерик” ще помогне в това отношение. Наели сме много хора от там. Има доста известни технологични компании тук и ние предполагаме, че българската икономика и образователната система ще продължат да „отглеждат” талантите, от които ние се нуждаем.

    Каква ще е стойността на инвестицията ви тук?
    Нямам точна цифра в момента. Но можете да си представите каква е инвестицията в строежа на 9-етажна сграда и 10%-ен ръст на служителите годишно, докато достигнем 900 души до 2020.

    Планирате ли нови придобивания в България?
    Част от нашето планиране включва анализ на това дали ще изграждаме сами нещо, дали ще си партнираме с някого или ще придобием компанията, която го произевжда. Това е въпрос, който винаги стои пред нас.

    Очаквайте и интервюто на Economy.bg с Васил Терзиев, съосновател на Telerik и главен директор „Иновации” в Progress!

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 14 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 15 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 17 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 18 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 1 ден
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант