сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11620 прочитания

    FT: Аутсорсингът – пример за успешна история в България

    Секторът генерира приходи от 200 милиона евро у нас
    27 септември 2012, 10:47 a+ a- a

    Аутсорсингът се превърна в успешна история за България. В сектора, който генерира приходи от 200 милиона евро, са заети около 15 000 души, разказва авторитетният британски вестник Financial Times (FT). Изданието проследява развитието на аутсорсинга у нас.

    FT отбелязва, че Индия и Филипините може да са две от най-известните аутсорсинг дестинации в света, но някои източноевропейски страни също откриха свои ниши за аутсорсинг, като се възползваха от местоположението си, ниските работни заплати и квалифицираната работна ръка.

    Изданието разказва, че ако преди 15 години България не е имала никаква аутсорсинг индустрия, то днес много големи международни компании са открили аутсорсинг центрове у нас.

    Последният пример за това е канадската аутсорсинг компания Telus, която придоби миноритарен дял в българската аутсорсинг компания CallPoint New Europ от Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР), отбелязва FT.

    Изданието припомня и откриването на аутсорсинг центрове в България от гиганти като Coca-Cola, Hewlett-Packard и IBM.

    Вестникът разказва също как няколко поредни правителства се опитват да стимулират сектора с освобождаване от данъци, обучение, субсидии за инфраструктура и логистична подкрепа. Като предимства на страната изданието посочва също значително по-ниските разходи за заплати в сравнение със Западна Европа.

    И въпреки че разходите за труд може и да се по-високи от тези в някои азиатски страни, България може да извлече други конкурентни предимства, подчертава FT.

    Като проблем обаче се посочва трудното намиране на достатъчно подготвени кадри за ръководните позиции.

    Изданието припомня, че през 2011 консултантската компания AT Kearney поставя България на пето място в Европа като аутсорсинг дестинация.

    В заключение FT отбелязва, че в един все по-конкурентен и географски мобилен сектор България не може да си позволи да лежи на старите си лаври.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 14 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 14 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 16 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 17 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 1 ден
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант