понеделник, 06 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    6664 прочитания

    2013 през погледа на бизнеса?

    Вижте как оценяват годината лидерите на водещи компании в България
    20 декември 2013, 09:00 a+ a- a

    Българската икономика се оттласква от дъното, показват резултатите от традиционната годишна анкета на БСК сред членовете на камарата. Според 22% от анкетираните бизнес климатът през 2013 се е подобрил спрямо предходната година, докато през 2012 позитивните оценки са дали едва 2 на сто.

    Всяка трета компания в проучването на камарата (29%) декларира подобряване на икономическото състояние на своята фирма. 36% са успели да запазят показателите от предходната година, а 32% отчитат спад на фирмените си показатели. Най-негативно икономическата криза се е отразила върху продажбите/оборотите (50% от фирмите, участвали в анкетата, отчитат спад), следвани от обемите на производство (41%), работните места (36%), инвестициите (33%) и пазарното присъствие (31%).

    Economy.bg се обърна към мениджъри на водещи компании от различни индустрии, за да направят оценка на 2013,  да споделят какво са постигнали и кои са били най-големите предизвикателства.

    2013 беше година на растеж, разширяване на старите и спечелване на нови клиенти

    Eлена Маринова
    Президент
    „Мусала Софт“

    За „Мусала Софт“ 2013 беше година на растеж, разширяване на  старите и спечелване на нови клиенти, иновации и нови вътрешнофирмени инициативи. В края на 2013 можем да се похвалим с 250 висококвалифицирани специалисти (25% ръст спрямо началото на 2013), над 50 действащи проекта, нов офис в Бургас, десетки участия в събития в България и чужбина, позициониращи компанията като фактор на пазара.

    Най-голямото предизвикателство беше непредсказуемата среда

    Левон Хампарцумян
    Главен изпълнителен директор
    „УниКредит Булбанк”

    Изминалата година за бизнеса беше година на плахи надежди за възстановяване, а най-голямото предизвикателство беше непредсказуемата среда. Банковият бизнес следва развитието на икономиката, но не създава богатство, а подкрепя създаването му. Специално за „УниКредит Булбанк“ 2013 беше относително успешна, но без устойчив и предсказуем ръст в икономиката, няма как да очакваме по-големи резултати.

    Открихме два нови терминала на летище Варна и летище Бургас

    Алета Фрейн фон Масенбах
    Главен изпълнителен директор
    „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“

    За „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ това бе една много успешна година. Открихме два нови модерни пътнически терминала на летище Варна и летище Бургас. Инвестицията от над 150 милиона лева ни донесе редица награди. Със строителството на новите терминали дадохме работата на редица малки и средни фирми в България, дадохме ноу-хау, нови възможности за развитие на икономиката в двата региона. В същото време може да отбележим и постигнатия ръст от над 5 % на обслужените през годината пътници от „Фрапорт Туин Стар“ на двете летища, новите авиокомпании и новите пазари, с които работихме.

    2013 беше прекрасна, свършихме с 30% повече работа и имаме 25 % ръст на приходите

    Ивайло Пенчев 
    Изпълнителен директор
    „Уолтопия“

    2013 беше една прекрасна година. Свършихме с 30% повече работа от миналатата година, имахме 25 % ръст на приходите и като цяло сме по-весели и доволни. Голямо предизвикателство ни бяха френски общини, които бавят плащания. Построихме нов завод и подхванахме чисто ново технологично производство.

    Българското потребление продължава да е свито, а вътрешнополитическите проблеми също повлияха за стагнацията

    Димитър Луканов
    Изпълнителен директор
    „Арома”

    За бизнеса 2013 беше тежка година. Българското потребление продължава да е свито, а вътрешнополитическите проблеми също повлияха за стагнацията.
    В частност за „Арома“ очакванията ни за 2013 бяха надминати.  Изпълнихме плановете си за производство и затвърдихме позициите си на пазара, като пуснахме нови продукти. Направихме най-голямата инвестиция за последните години, построявайки нов завод. Въпреки кризата и преместването на част от производството ни, не спряхме да работим и продължаваме да произвеждаме качествени български продукти.

    2013 за VMware България може да се определи като -  стратегически успешна и динамична

    Диана Стефанова
    Управляващ директор
    Центрове за разработка VMware, България & EMEA


    2013 за VMware България може да се определи с две думи -  стратегически успешна и динамична.  Мога смело да кажа, че сме надежден и активен партньор на различни държавни, неправителствени и образователни институции.
    Бяхме отличени като „Компания на годината” от Българска агенция за информационни технологии (БАИТ), което е огромно признание за нас. 
    VMware България се превърна в стратегически развоен център на компанията в цяла ЕМЕА. За VMware България работят някои от най-талантливите софтуерни инженери в световен мащаб със сериозни познания в областта на управлението на cloud среди и автоматизацията. Местният екип участва в разработката на ключови за VMware продукти.
    От тази година в София започнаха да се провеждат регулярно едни от най-важните събития на VMware за региона, свързани не само с вътрешната развойна дейност, но и насочени към клиенти на компанията -  вътрешната конференция на VMware Tech Summit, международния форум VMware Cloud Day, две специални технически дискусии между разработчиците на VMwarе и потребителите на конкретни решения и продукти от цял свят - Customer Beta.
    Стартирахме най-мащабния си и дългосрочен проект в посока развитие и  подпомагане на българското висше образование - VMware IT академия във водещи университети у нас. Софийският университет бе първата одобрена институция; водим преговори и с други университети. Плановете ни са да разкрием подобни академии във всички водещи университети, които да създадат условия за ценово достъпно и качествено виртуализационно обучение.
    Най-голямото предизвикателство пред софтуерната индустрия в България си остава ограниченият брой квалифицирани кадри на българския пазар. Индустрията продължава да се развива динамично, като добавя нови изисквания към уменията и знанията на хората, заети в този сектор. Радваме се, че ние успешно успяваме да привличаме отлични специалисти от България и чужбина.  Като водещ R&D център в ЕМЕА VMware Bulgaria е предпочитан работодател за специалисти не само от България, но и от целия Европейски съюз.

    Успяхме да открием завод в България

    Борян Борисов
    Генерален мениджър
    „ЛЕМ България”

    Решението за влизане на LEM в България беше взето през месец март 2013. В рамките на няколко месеца успяхме да изградим една съвременна производствена база и да стартираме производство, което като време е голямо предизвикателство, но в крайна сметка успяхме и открихме завода на 31 октомври.


    Изминаващата 2013 беше особено интересна за банковия бизнес

    Славка Вълкова
    Директор „Виртуална банка”
    БАКБ

    Изминаващата 2013 беше особено интересна за банковия бизнес. Банките в България все повече се стараят да предлагат на клиентите си иновативни решения, които да улесняват достъпа до банкови услуги и взаимоотношенията с банките. Смятам, че това е правилната насока за бъдещето, тъй като удобството на клиента, това да му бъдат спестени време, усилия и разходи, е в интерес на всички страни. В това отношение БАКБ е една от най-бързо развиващите се банки в България.
    За нас 2013 е особено успешна, защото съумяхме да обединим усилията на нашите партньори и вътрешните ресурси на БАКБ, за да пуснем на пазара виртуалната банка - BACB Plus. Освен разнообразието от продукти, услуги и комуникационни канали, искам да отбележа че BACB Plus предлага и допълнителни преференции – както по депозити, така и по кредити. Не на последно място – таксите и комисионите за плащания през виртуалната банка са особено изгодни и са до 50% по-ниски от стандартните за БАКБ.

    За нас годината беше много успешна, защото отворихме първите два магазина

    Алекс Джоло
    Генерален мениджър
    Decathlon България

    За нас годината беше много успешна, защото отворихме първите два магазина „Декатлон“ в страната. Бурният ентусиазъм, с който клиентите ни посрещнаха, ни вдъхва оптимизъм и за следващите години.
    Най-голямото предизвикателство беше да адаптираме френския бизнес модел към българската реалност. И се справихме, защото благодарение на нас днес спортът в България е по-достъпен, клиентите ни го разбират и оценяват. Освен това, през годината наехме на работа над 80 българи, което ни донесе голямо удовлетворение. Гордеем се с постигнатото от всички през годината.

    Въпреки трудния, свръхконкурентен и регулиран пазар компанията подобри пазарните се позиции

    Атанас Добрев 
    Главен изпълнителен директор
    VIVACOM

    Трудна и динамична, но за VIVACOM определено много успешна година! В края на 2013 може да се похвалим, че въпреки трудния, свръхконкурентен и свръхрегулиран телекомуникационен пазар компанията подобри пазарните се позиции. Постигнахме го, като се фокусирахме върху нуждите и желанията на нашите клиенти. Те ни оцениха като ни върнаха позицията на най-големия телеком оператор по приходи у нас. Най-голямото предизвикателство е и ще продължи да бъде това, че ние като доставчик на услуги  трябва да разбираме какво искат клиентите, преди самите те да са го разбрали. Да вземаме правилни и навременни решения, да инвестираме в нови услуги и да продължим да предлагаме най-високото качество на обслужване на пазара. В това отношение може да се похвалим с много победиименно защото мислим в аванс – инвестирахме в добро покритие и качествена 3G мрежа, наложихме пакетните решения и интерактивната телевизия.

    Портфолиото на компанията се обогати с нови продуктови линии и брандове

    Любен Станев
    Съсобственик
    „Дипломат Корпорейшън“

    През изминалата година насочихме усилията си в три основни направления: иновативност, конкурентноспособност и удовлетвореност на клиентите. В резултат на това портфолиото на компанията се обогати с нови продуктови линии и брандове, които осигуряват качество на живот, необходимо на всеки.
    Основното ни  предизвикателство бе да отговорим на нуждите на клиентите, като им предложим продукти от всички ценови сегменти, да им осигурим информиран избор и да им гарантираме качествено гаранционно и следгаранционно обслужване. Компанията инвестира целенасочено в нови продукти и решения, които да дадат тласък в бизнеса на търговците, с които работим, и на клиентите, които търсят продукти с марка  Diplomat.

    За нас беше динамична и много специална, отбелязахме 135 години от дейността на Siemens в България

    Инж. Боряна Манолова
    Главен изпълнителен директор
    Siemens България

    За Siemens България 2013 беше динамична и много специална. Основното предизвикателство беше да продължим да бъдем лидер в четирите сектора, в които работим  („Енергетика“, „Здравеопазване“, „Индустрия, „Инфраструктура и градове“), да затвърдим доверието на нашите партньори в нас като надеждна страна, която допринася за оптимизирането на техния бизнес, да привлечем с качествени и иновативни технологии, нови клиенти. Siemens България постига тези цели без особена трудност, тъй като вече сме с доказани традиции и опит. Тази година отбелязахме и 135 години от дейността на Siemens в България. Компанията ни присъства в страната още от времето на Освобождението, а нейните изобретения допринасят за техническия подем на младата държава. Горди сме да запишем този исторически факт в „автобиографията” на Siemens България, тази вековна традиция е стабилна основа за развитието на компанията и занапред. Разчитаме за това и на  завода за измервателна апаратура високо напрежение на Siemens в Правец, който също се развива изключително добре и печели доверието на международните си клиенти; също и на Инженеринговия компетентен център на Siemens България, който има реализирани над 2500 проекта в областта на сградните технологии за партньори на компанията в целия свят.

    За нас 2013  може да се определи като изпълнена с много предизвикателства и определено успешна

    Милена Драгийска-Денчева
    Управител
    „Лидл България“

    За нас 2013 спокойно може да се определи като година, изпълнена с много предизвикателства и определено успешна. Показахме едно ново и по-модерно лице на „Лидл“. Това се прие добре и съответно доведе до ръст на броя на клиентите. Радва ни фактът, че клиентите свикнаха, че при нас могат да намират качествена стока на достъпна цена и съответно се връщат все по-често при нас, за да намерят както продукти за ежедневния си пазар, така и за по- нетрадиционни предложения от тематичните ни седмични предложения (напр. седмица на френската, немската, американската и т.н. кухня).
    Най-голямото предизвикателство за нас беше и остава в условия на световна криза, променлива политическа конюнктура и намалено потребление да държим устойчива политика в полза на клиента.


    Вижте какви са очакванията на бизнеса за 2014


    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    02 май 2024, 16:21
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    02 май 2024, 13:44
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    02 май 2024, 11:25
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    02 май 2024, 09:49
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    02 май 2024, 08:03
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19