
Компаниите McDonald`s и AstraZeneca бяха обявени за най-добри работодатели за 2009, в годишното проучване на Hewitt. Фармацевтичната компания AstraZeneca участва за втора поредна година в изследването и отново, както и миналата година, оглави класацията в категорията „Малки и средни компании”. Победител в категория „Големи компании” е McDonald`s България – компания, която традиционно демонстрира отлични резултати не само в България, но и в повечето страни от региона на Централна и Източна Европа.
Второто място при „Малките и средни компании” е за българската ИТ компания „Телерик”, която през 2007 оглави класацията. Третото място в категорията е отредено за компания, която се занимава с клинични изследвания – Quintiles Bulgaria и за първи път участват в проучването. В топ пет попаднаха още производителят на строителни разтвори Saint-Gobain WEBER България и още една международна фармацевтична компания – GlaxoSmithKline. Вижте видео от награждаването на победителите в категория "Големи компании".
В категорията "Големи компании" второто място заема петролната компания Shell, следвана от миналогодишният победител - дистрибуторът на бързооборотни стоки Avendi. За първи път в класацията попада и финансова институция и това е "Общинска банка". Място в челното класиране е отредено и за завода за прекъсвачи в Пловдив Schneider Electric. Вижте видео от награждаването на подебителите в категория "Малки и средни компании".
За първи път тази година бяха дадени и две специални награди. Отличието „Работодател с най-добри социални практики” беше присъдено на победителя в категория „Малки и средни компании” - AstraZeneca, а за „Най-голям работодател в Зоната на успеха” бе признат мобилният оператор „Мобилтел”. Вижте видео от награждаването на отличените със специална награда.
Проучването „Най-добър работодател” се провежда за четвърта поредна година в България, от международната компания за консултиране в областта на човешките ресурси и аутсорсинга Hewitt Associates съвместно с българския й партньор "Мандей инсайт".
Тази година в изследването са участвали 91 компании, над 13 000 служители и 353 топ мениджъри, отбеляза Елана Димова, ръководител на проучването за България. За класирането на компаниите се използва формула, в която с 60 процента тежест е ангажираността на служителите към бизнеса на фирмата и с 40 процента тежест е показателя синхрон между стратегията на компанията, действията на топ мениджмънта и възприятията на персонала.