понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    10092 прочитания

    „Бизнесът в действие“ излиза от университетите и влиза в офисите на компаниите

    Кога и къде ще се проведе студентският форум тази година и какви са новостите в юбилейното десето издание? Вижте подробности от Деница Димитрова, Атанас Филев и Миладин Иванов от AIESEC България
    19 март 2015, 10:58 a+ a- a

    Миладин Иванов (л), Деница Димитрова и Атанас Филев от AIESEC България

    За десета поредна година AIESEC България организира студентския форум „Бизнесът в действие”. Събитието, което по традиция продължава 3 дни, си поставя за цел да обогати практическите знания на студентите и да скъси дистанцията между бизнеса и образованието, като срещне младите хора с представители на водещи компании в България. В София събитието ще се състои на 17., 18. и 19. април в „Интер Експо Център“. За първи път „Бизнесът в действие” се организира извън сградата на университет и за пръв път решаването на казусите ще протече в офисите на компаниите. Освен в София, форумът ще се проведе и във Варна, Русе, Свищов и Велико Търново. 

    Какви са другите новости тази година, как ще протече събитието, с какви компании и хора от бизнеса ще се срещнат студентите и какви са ползите от участието във форума? 

    Срещнахме се с Деница Димитрова, Атанас Филев и Миладин Иванов от AIESEC България, за да потърсим отговор на тези и други въпроси. Вижте какво разказаха и участници в миналогодишното издание на форума за своето преживяване и с какво събитието им е било полезно.  

    Какво е новото тази година?

    За 10-та поредна година AIESEC България организира форума „Бизнесът в действие“. Има ли промени във формата на събитието тази година? 
    Деница: Новото тази година е, че казусите са разпределени в четири области – информационни технологии, маркетинг, бизнес и преподаване. Участниците могат да кандидатстват в съответните области. Другото ново тази година, е че за първи път събитието ще се състои в „Интер Експо Център“. Досега събитието винаги е било локализирано в УНСС или в някой друг университет. Сега различното е, че ще бъде организирано извън университетите. 

    Тази година ще предоставим на студентите възможност да помислят и дали не е добре да отидат в чужбина, да получат практически, не само теоретичен опит там, и да се върнат в България, където да доразвиват своите придобити компетенции. Организаторът на събитието - AIESEC България, ще запознае участниците с професионалните и стажантски възможности в чужбина, с дейността на компаниите там и как се осъществява самият стаж. 

    Къде и кога ще се проведе събитието и кой може да участва?

    Кога и къде ще се проведе „Бизнесът в действие“? 
    Атанас: Събитието ще се проведе в пет града в България -  София, Варна, Русе, Свищов и Велико Търново. Събитието в София ще бъде на 17., 18. и 19. април в „Интер Експо Център“. Датите и мястото на провеждане на събитието в другите градове ще бъдат обявени допълнително в сайта на събитието.

    Събитието е подходящо за всички студенти, които имат желание да се развиват и с предпочитания към четирите панела, на които тази година ще бъде разделен форумът. Нашата основна таргет група са студентите от 1-ви до 4-ти курс, магистрите и наскоро завършилите студенти. Първият ден е отворен за всички. Всеки може да посети панелите, на които ще има уъркшопи с известни бизнес личности. Вторият ден е задължителен за всички, които са се регистрирали. Регистрацията е достъпна на нашата Facebook страница и на уебсайта ни. 

    Каква е програмата на събитието?

    Как ще протече форумът? 
    Деница: Събитието ще бъде един букет от разнообразен опит и впечатления за участниците. Първият ден ще бъде среща на участниците с известни личности от българския бизнес, които ще споделят повече за своя личен опит. Идеята е да създадат реална представа у младите хора какви качества и умения са нужни, за да бъдеш успешен. Те ще им дадат и съвети за тяхното бъдещо кариерно развитие. Вторият ден е реалното решаване на казуси или „Бизнесът в действие“. Интересното тази година е, че ще се проведе в офисите на компаниите. 

    Миладин: Това е нещо, което умишлено решихме да променим тази година. Избрахме да е в офисите, тъй като форумът се казва „Бизнесът в действие“ и ние искахме да доближим студентите до реалната бизнес среда и да се докоснат до атмосферата, в която компаниите разрешават своите проблеми и се сблъскват всеки ден с тях. 

    Деница: Третият ден продължава в „Интер Експо Център“, когато отново ще има срещи с хора от българския бизнес. Те ще разкажат за своя личен опит, но този път ще се опитат да накарат студентите да помислят как да изградят своя кариерен план, как да поставят целите си и как да ги преследват. В третия ден ще бъдат и BIP Наградите, т.е. награждаването на всички участници. 

    Какво цели „Бизнесът в действие“?

    Каква е целта на форума? 
    Миладин: Целта на форума е от една страна да даде малко повече практически опит на студентите. Хубавото е, че този опит е базиран на реални проблеми, с които компаниите се сблъскват ежедневно. От друга страна, бихме искали да дадем една платформа, в която студените да са малко по-близо до хората от бизнеса. Тъй като доста от студентите и аз включително смятаме, че не е толкова лесно да си близо до хората от бизнеса и да комуникираш с тях. Оказва се точно обратното – те са отворени към нас, готови са да ни помагат, да ни споделят своите грешки и положителен опит. 

    Друго нещо, което искаме да поставим, са едни адекватни очаквания между студентите и бизнеса. Очаквания за това, какво се търси от бизнеса и какво компаниите очакват от студентите. От друга страна, компаниите да видят малко повече какво търсят студентите в една бъдеща работа и от какво се интересуват. 

    Какви хора от бизнеса ще говорят пред студентите и какви казуси ще решават?

    Колко и какви компании ще предложат казуси тази година? Как реално протичат те? Има ли вече яснота какви лектори ще говорят пред студентите в първия и третия ден на събитието?  
    Миладин: За сега компаниите са девет. Това са DHL, FiBank, „Аурубис“, PwC, JTI, TBI Info, „Метрореклама“, AIG, Ernst & Young, като се очаква да се включат и други.

    Казусите ще са в рамките на 6 часа и ще протекат във втория ден на събитието. Компаниите задават реален бизнес проблем на група от около 20-25 човека, като в това време те наблюдават студентите и им дават напътствия, ако имат нужда. 

    Деница: Вече имаме яснота за по-голяма част от лекторите, както и за по-голяма част от темите. Един от гост-лекторите ще бъде предприемачът Стойне Василев, който ще разкаже за себе си и за позитивите да заминеш в чужбина. Светлана Вълева ще засегне темата „Топ умения и компетенции, които са нужни на пазара на труда“. Цветелина Тенева ще говори за стартъпи и иновативни бизнес модели. Радо от „Хак България“ ще участва в ИТ панела и там ще засегне някои от актуалните теми, свързани с ИТ специалистите, а Стели Димитрова ще говори за „Интернет на нещата“. В панела „Преподаване“ специалисти от „Заедно в час“ ще говорят за изискванията на училищата към бъдещите учители и за преподаването като лидерство. Виктор Балабанов пък ще се опита да провокира публиката по интересен начин да изгради собствен кариерен план.  

    С какво форумът е полезен за студентите?

    Какви са ползите от участието в събитието, вие самите били ли сте участниците в него и с какво ви беше полезно лично на вас?  
    Атанас: В тазгодишното издание на събитието студентите ще имат възможност да се докоснат до хора от водещи компании, да кандидатстват за стажантските програми и за свободните позиции, които те предлагат. Има много студенти, които на база на нашето събитие са получили работа или стаж и кариерно развитие в дадена компания.

    Аз самият миналата година бях участник. Беше много интересно. Участвах в казуса на „Баумит“, който беше на тема маркетинг. Трябваше да изготвим маркетингова стратегия на изцяло нов продукт, който за пръв път представиха пред нас. Беше изключително интересно, атмосферата беше изключително приятна, потопихме се в една истинска работна среда, работихме в екип, обсъждахме идеи, давахме предложения и беше изключително забавно. 

    Вижте какво разказаха участници в миналогодишното издание на форума за своето преживяване и с какво събитието им е било полезно

    Деница: Това, с което се отличава „Бизнесът в действие“, е, че наистина има бизнес в действие. Студентите си изграждат една ясна представа за това, какво представлява българският бизнес, каква е фирмената култура и какви са отношенията на хората в компанията. Другото, което е доста полезно, че лекторите не засягат само актуални теми и проблеми, а се опитват да помогнат на студентите да си отговорят на въпроси, които са си задавали преди. Студентите също така имат контакт с други студенти, които имат желание за развитие и си изграждат една мрежа от контакти, която може да им бъде полезна за тяхното кариерно и професионално развитие. 

    Какви са ползите за бизнеса от срещата със студентите?

    А какви са ползите за компаниите, които се включват в събитието? Имате ли обратна връзка от тях?
    Миладин: Имаме обратна връзка и тя е много положителна. На компаниите им харесва това, че работят със свежи и необременени умове.  Те са изненадани колко различни неща виждат като решения на техните задачи. Тук мога да дам пример с един от партньорите ни през изминалата година, който постави казус за изграждане на лятна рекламна кампания за един от техните продукти. Те бяха страшно впечатление от решението на казуса и решиха да го имплементират в бизнеса. Малко по-късно през годината поканиха отбора в техния офис, където по-подробно да развият идеята си. 

    Защо да участвам?

    Какво бихте казали на младите хора, които се колебаят дали да участват в форума?
    Деница: Да го направят за себе си. Това всъщност е и мотото на „Бизнесът в действие“. Защото всички тези знания и целият този опит, който ще получат, е изцяло за тях и само те могат да оценят накрая колко много ще се развият след форума. 

    Миладин: Аз бих им казал да не се колебаят и да кандидатстват на момента. Аз го наричам преживяване не само заради казуса, но и заради хората, които срещаш. Имаш досег до едни страхотни студенти, които са проактивни, имат желание да се развиват, имат много идеи и е страхотно да си в една такава среда. 

    Атанас: Аз бих допълнил, че това ще има огромен принос за тяхното кариерно развитие, защото ще видят как се случват нещата, ще усетят истинската динамика на роботата и ще се научат да работят в екип. 

    Повече за събитието вижте тук 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 часа
    Проучване: Спад на фалитите у нас с близо 11% през 2023
    Действителният брой компании, които не могат да плащат сметките си, се е увеличил през 2023, предстоят трудности за строителния сектор през 2024, отбелязват от Кофас
    преди 3 часа
    ЕК призова България да подобри националния план в областта на енергетиката и климата
    Окончателният актуализиран план трябва да бъде представен до 30 юни 2024
    преди 4 часа
    Ново Кино Арена отваря врати в София
    Кинокомплексът с 10 модерни зали е в Мега Мол
    преди 5 часа
    преди 8 часа
    От 1 май: Нова самолетна линия ще свързва Истанбул със София
    Нискотарифната Pegasus Airlines ще има полети 3 пъти в седмицата