В момента информацията от лекарите се подава електронно, но от работодателя на гише
От Националния осигурителен институт съобщиха, че втория етап от пълната електронизация на обмена на данни между участниците в процеса - подаване на данни и документи за изплащане на обезщетения от осигурителите и самоосигуряващите се лица, ще стартира от 1 януари 2016.
Това означава, че от тази дата и работодателите ще започнат да подават документите за болничен на свои служители електронно. За тази цел те ще трябва да се регистрират за електронните услуги на НОИ. Регистрацията ще започне през декември тази година.
От началото на 2016, ако работодателят има да подава до 2 документа, той ще може да направи това на хартия или на електронен носител на гише в НОИ. Ако са повече от два, могат да бъдат подадени на електронен носител на гише или по електронен път. Ако документите надвишават 10, то те ще могат да бъдат подадени единствено по електронен път.
Новите правила влизат в сила на 1 януари 2016, като за тях преходен период няма да има.