понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5198 прочитания

    Телевизорът е най-предпочитаната покупка на кредит у нас

    Какво още пазаруваме с пари назаем, разкрива проучване на БНП Париба
    25 октомври 2011, 17:16 a+ a- a

    Потреблението на аудиотехника и музикални инструменти с кредит е спаднало с 82% за последните две години. Това показват данните от проучване за пазара на стоковите кредити в България, реализирано от  БНП Париба. Изследването е базирано на статистиката от работата на финансовата институция през последните 10 години. През това време БНП Париба е финансирала 1.5 млн. стоки, а общата стойност на кредитите, които компанията е отпуснала за 10 години, е над 1.2 млрд. лв. В изследването е наблюдавано поведението на над 800 000 клиенти на финансовата организация, 40% от които са взимали кредити повече от веднъж. 
    Изпълнителният директор на БНП Париба в България Луик Льо Пишу разказва за развитието на компанията през последните 10 години

     
    Залязва ли аудиотехниката?
    Основната причина за резкия спад на търсенето на аудиотехника е масовото разпространение на смартфони и лаптопи, които променят навиците на хората за слушане и съхраняване на музика, смятат авторите на проучването. Според тях тенденцията е започнала през 2009 година, като спадът на продажбите на аудиотехника през 2009-2010 година е почти два пъти спрямо 2008 г.
     
    Идва ли нова ера във фототехниката?
    С 5.5 пъти продажбите на фотоапарати надхвърлят продажбите на видеокамери, сочи още статистиката на БНП Париба. Причината за това е  технологичното развитие и подобряването на параметрите на фототехниката, което позволява дори  заснемането на видеоклипове с HD качество. 
     
    Въпреки прогнозите на някои анализатори, че вграждането на по-мощни камери в GSM апаратите ще понижи продажбите на фототехника, това не се случва. Проучването на БНП Париба показва, че новите GSM апарати не влияят негативно на продажбата на фотоапарати за разлика от тенденцията при аудиотехника. Нещо повече, с развитието на технологиите фототехниката става по-достъпна и все повече клиенти купуват по-висококачествени фотоапарати, чиито характеристики се доближават до тези на професионалните.
     
    Българинът и телевизорът
    Маркетинг мениджъра на БНП Париба Ралица Захариева за танденциите на пазара
    Българинът най-често си купува телевизор на кредит, показва още изследването. Телевизорите заемат дял от 17% от  общия обем финансирани стоки на кредит чрез БНП Париба. Телевизорът е и най-емоционалната покупка за българите. Потреблението им нараства с наближаването на коледните и новогодишните празници и отбелязва своя пик през месец декември. Миналата година около коледните празници продажбата на телевизори е отбелязала феноменален ръст от 205% спрямо месец май същата година, показва проучването. Тенденцията е пазарът да бъде стимулиран допълнително от предстоящата цифровизация, която ще направи наличието на цифров тунер задължително. Така много хора ще бъдат изправени пред необходимостта да сменят телевизорите си. През последните години обаче се наблюдава значителен спад на покупката на DVD плейъри и системи за домашно кино. Авторите на проучването обясняват това с промяната на потребителските навици и ръста при търсенето на лаптопи.
     
    Готварска печка или хлебопекарна
    Спад се наблюдава и при търсенето на „класически” готварски печки. Причина за това е навлизането на вградените кухненски уреди.  Тенденцията към стремеж за здравословен начин на живот оказва негативно влияние върху продажбите на фритюрници, сочи изследването. За сметка на това хората се ориентират към покупка на хлебопекарни и уреди за готвене на пара. БНП Париба очаква скоро да настъпи "бум" в продажбата на съдомиялни машини и сушилни за дрехи, тъй като според компанията, българският потребител все по-осезаемо се стреми към окомплектоване на домакинската техника с допълнителни уреди.

    Спад в пазара на PVC дограма
    Икономическата криза се отрази негативно и на закупуването с кредит на PVC дограма. Статистиката на  БНП Париба показва, че спадът в този сегмент на пазара в края на 2010 и началото на 2011 година е 30%. Единствената стока, която отбелязва ръст по време на криза са, компютрите. Изследването сочи, че през 2010 година компанията е финансирала 5 пъти повече покупки на лаптопи, отколкото на настолни компютри.
     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 28 минути
    преди 3 часа
    От 1 май: Нова самолетна линия ще свързва Истанбул със София
    Нискотарифната Pegasus Airlines ще има полети 3 пъти в седмицата
    преди 4 часа
    Изкуственият интелект има потенциал да революционизира научните открития
    Нуждаем се от нов Европейски институт за изкуствен интелект в науката, съветват академиите Европейската комисия
    преди 4 часа
    Fitch потвърди рейтинга на България
    Липсата на стабилно правителство и потенциално дългите преговори за съставяне на коалиция биха могли да забавят влизането в еврозоната след 2025, предупреди агенцията
    преди 5 часа
    Летище София с нов безмитен магазин
    Той е най-големият за безмитна търговия в България