Така веригата подкрепя българските производители в изпълнение на правителственото постановление
Агнешкото месо за Гергьовден отново ще бъде изцяло българско във всичките 101 магазина на Лидл България. За празника веригата е поръчала близо 60 тона българско агнешко, осигурено от 5 кланици, включени в списъците на Министерството на земеделието храните и горите като част от мерките в подкрепа на българските производители.
Агнешкото месо в Lidl е със сертификат за качество от световния лидер в контрола на хранителни продукти SGS. Международният сертификат, в допълнение с опаковане в защитна атмосфера, гарантира чисто и свежо месо за по-дълго време.
Доставянето на 100% българско агнешко от регионални производители е в изпълнение на мерките по Постановление 70 на МС. Подкрепата се изразява както във включване на нови за веригата регионални доставчици, така и в увеличаване на обемите на български продукти. Само за двата големи празника – Великден и Гергьовден – Лидл България регистрира ръст в предлагането на българско агнешко месо между 10% и 15%. За цялата 2020 веригата планира акциите с агнешко от български производители да нараснат с 30% повече спрямо 2019. Очакванията за ръст в количеството на българско агнешко месо, предлагано в Lidl, са за 25% за цялата година.
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz-Gruppe и присъства в 32 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010. Днес компанията има 101 магазина в 48 града и близо 3000 служители.