Комисията заяви, че мерките от страна на Google не са достатъчни да подсигурят конкуренцията
Европейската комисия започна официално разследване във връзка с предложението на Google да придобие Fitbit за 2,1 млрд. щатски долара. Притесненията са, че подобно сливане ще подсили още повече доминиращата позиция на Google на пазара с онлайн реклами, предоставяйки дори още повече информация за потребителите.
„Използването на преносими устройства от европейски потребители ще се увеличи в следващите няколко години. Това върви ръка за ръка с голямото количество на събраните данни през тези устройства. Тези данни предоставят основна информация за живота и здравословното състояния на един индивид. Разследването ни цели да установи, че контрола на тези данни от Google не нарушава конкуренцията“, споделя Маргарет Вестагер, която е вицепрезидент вЕК и отговаря за политиките за защита на конкуренцията.
Google заяви, че няма да използва данни от Fitbit за насочването на реклама и че придобива компанията заради устройствата ѝ, а не данните. Въпреки това комисията реши да започне разследване, защото не бе уверена, че Google възнамерява напълно да изолира данни от Fitbit. Предложеният от интернет гиганта план предвижда изолирането на част от информацията, а не целия масив.
ЕК смята, че данните, събрани от тези устройства дават на Google значително преимущество пред други платформи, предлагащи рекламни площи.