4546 прочитания
Дамите у нас са най-успешни като мениджъри в маркетинга, ПР-а и човешките ресурси
80% признават, че красотата и стилът отварят врати за кариерно развитие, показва проучване на „Стантън Чейс България”
15 юни 2011, 16:14
a+
a-
a
Маркетингът, ПР-ът и управлението на човешките ресурси са областите, в които жените са най-успешни като мениджъри. Стихията на жените в България са професиите, свързани с комуникация и контакти с различни хора. Това показва проучването Women in Management на консултантската компания „Стантън Чейс България”, направено сред бизнес дами, заемащи управленски постове в големи български и международни компании в страната от всички сектори на икономиката. В него са взели участие близо 150 жени, като сектор „Потребителски стоки и услуги“ е с най-много представителки – 30 %, следван от „Финансови услуги“ – 18%.
Данните от проучването показват още, че 80% от анкетираните бизнес дами считат, че са успели да постигнат баланс между кариерата и личния живот. За повече от половината (53%) именно постигането на този баланс е водещо определение за успех. Според преобладаваща част от участничките (80 %) красотата и стилът отварят врати за кариерно развитие. Друг любопитен факт е, че повечето от тези дами (49%) са заели първите си мениджърски позиции, преди да навършат 30 години.
Според Дарина Пенева, управляващ директор на „Стантън Чей България”, бизнес средата в страната определено дава възможности на жените да заемат ключови управленски позиции в компаниите. Това се дължи на бързото развитие на икономиката в последните вече над 20 години, което е довело до необходимост от нови умения и знания, създали са се нови позиции, с нови отговорности и днес повече от всякога пазарът има нужда от компетентни и качествени професионалисти. Опитът на Дарина Пенева като консултант по подбор я е убедил, че жените подхождат про-активно и информирано в тази обстановка, резултатно ориентирани и целеустремени са и успяват да докажат своите професионални качества.
Една пета от анкетираните смятат, че личностните качества са от най-голямо значение при изграждането на мениджърската кариера. На второ място посочват професионалния опит (17 %), на трето – примера на ментор по време на обучението за средно и висше образование (13%). Интересно е, че по-малко значение се отдава на професионалната мрежа от контакти, началото на която в Западна Европа и САЩ по традиция се поставя още в колежа и университета.
Включилите се в анкетата твърдят, че творческият подход и устойчивостта на стрес са едни от най-важните качества на жените лидери. А от компетенциите и уменията, които са им помогнали най-много в развитието на кариерата, посочват способностите за преодоляване на трудности (15%) и разрешаване на сложни ситуации (14%). Интересно е, че качества като интуиция и умения за създаване на контакти, по-често приписвани на жените, са поставен на по-заден план.
Не на последно място в анкетата е поставен и въпросът за това дали жените получават еднакво възнаграждение с мъже на сходни позиции. Отговорилите утвърдително са само с 2 % повече от тези, които усещат разлика в нивото на заплащане между двата пола.
|
|
* Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.
преди 6 часа
|
|
преди 6 часа
|
|
преди 8 часа
|
|
преди 13 часа
|
|
преди 13 часа
|
|
преди 14 часа
|
|
30 април 2024, 09:04
|
|
25 април 2024, 17:15
|
|
|