Придобивката за 1,2 милиарда долара ще позволи на софтуерния гигант да предлага на клиентите си услуги от типа на Facebook
Microsoft укрепи позициите си в бизнеса със социалните медии. Технологичният гигант придоби известната като „фирмен Facebook” или „Facebook за работното място” компания Yammer. Сделката е за 1.2 милиарда долара.
Yammer предлага възможности като тези на Facebook, само че за употреба в офиса. Над 200 хиляди фирми от цял свят, включително Ford и Deloitte, използват платформата.
Основаната през 2008 в Сан Франциско компания позволява формирането на вътрешнофирмени групи, чрез които служителите могат да общуват в реално време и да споделят документи. Потребителите й достигат до над 5 милиона души.
„Придобивката ще превърне Microsoft в силен конкурент на пазара на корпоративните социални медии”, коментира анализатор от изследователската компания Gartner, цитиран от Reuters.
Бизнесът с вътрешнофирмени социални мрежи напоследък привлича и други технологични компании като Cisco Systems, която има подобна на Yammer услуга, наречена WebEx Social. IBM също присъстват на този пазар с Connections, посочва Reuters.
Миналата година Microsoft плати 8.5 милиарда долара за закупуването на Skype.