петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3693 прочитания

    До 2024 г. екипът ни ще достигне 160 души

    Виктор Караджов, мениджър на Центъра за глобални бизнес услуги на PALFINGER в България, разказва как е взето решението центърът да бъде създаден точно в София, какви са плановете за развитие и какво донесе пандемията на компанията
    22 ноември 2021, 11:58 a+ a- a

    Виктор Караджов е мениджър на Центъра за глобални бизнес услуги на PALFINGER в България. Той има над 10 години опит в сферата на изнесените услуги. Работил е за редица международни компании като Sandvik, Atos, Ingram Micro, IBM и Hewlett-Packard. Ръководител е на различни финансови и счетоводни екипи, извършващи услуги за EMEA* и APAC**, както и много проекти за стандартизация и оптимизация на процесите. Възпитаник е на университетите в Аугсбург, Германия, ВУЗФ – София и продължава магистратурата си към университета в Хаген, Германия.

    Как решихте да създадете GBS центъра в България и защо се спряхте на София?
    Въпреки че изглежда лесно решение след 20 години успешен опит в България с нашите две производствени локации в Червен Бряг и Тенево, PALFINGER проведе стандартен дю дилиджънс с една от големите в световен мащаб консултантски фирми. Резултатът посочи България. Това потвърди вътрешнофирмените ни анализи за бизнес климата в страната. Освен това компанията предпочете София за своя глобален център заради натрупаните познания в областта на изнесените бизнес услуги и наличието на изградени специалисти в индустрията. 

    На каква стойност е инвестицията в центъра?
    Когато говорим за Центъра за глобални бизнес услуги, трябва да имаме предвид, че „инвестиция“ за нас означава „инвестиция в човешки ресурси“. Начертаният план на проекта до 2024 г. предвижда екипът ни да достигне до 160 души. Ние сме амбициозни, визията ни се простира и отвъд тази бройка. 

    Какви специалисти има в новия център?
    Това е едно от нещата, които правят проекта ни уникален на пазара. При нас работят счетоводители, снабдители, специалисти за връзка с клиенти, САП консултанти, ИТ специалисти, инженери и специалисти в областта на човешките ресурси. 

    Ще търсите ли още хора и какъв тип професионалисти са Ви необходими за разширяване на екипа?
    До 2024 г. планираме да станем екип от 160 души. В момента сме около 43. Очакваме най-новите ни колеги в идните седмици. Така ще достигнем целта си от 57 души за тази година.
    Нека спомена и още нещо, което ни отличава от класическия подход за изграждането на подобен център. Нашата визия е да изградим „средния“ си ръководен състав (Middle Management) вътрешно. Разпознаваме и подпомагаме таланта, уменията и амбицията на хората, които са се присъединили към нас на експертно ниво. Те стават нашият ръководен състав, а не както се случва обикновено - целият ръководен състав да се определи отвън. Смятаме, че така екипът ни ще е по-единен и ще работи като отбор от съмишленици, които имат желанието и възможността да градят компанията, в която работят. 

    Ще разкажете ли малко повече за това какви дейности ще се извършват в новия център.
    Всички „бекофис“ дейности, на които разчита международна компания за технологии и машиностроене. Проектът ни е изключително интересен, заради палитрата от услуги, които обединяваме: счетоводни услуги, разглеждане и проверка на нови доставчици, управление на вземанията, ценообразуване, поддръжка и индивидуализиране на САП системата ни, тестване на операционните системи за продуктите ни, проектиране на продуктите, подбор на персонал на фирмено ниво (не само за България). Това дава възможността на всеки колега в центъра да има поглед над цялата организация в детайл – възможност, която не съм срещал досега в нашия бизнес. 

    Как се отрази пандемията на бизнеса?
    Пандемията ни накара да се адаптираме със скорост и по начин, който никой в организацията не е смятал за възможен допреди 2 години. Тези процеси се наблюдават и при други бизнеси, които успешно се справят в настоящата ситуация на непредсказуемост. Това важи за основния ни бизнес и за проекта ни по изграждане на центъра в София. 

    Кой беше най-важният урок, който научихте през последните 2 години?
    Мисля, че за всички се изпълниха нагледно някои от правилата, които повтаряме:
    • винаги бъди подготвен и проактивен;
    • не си създавай зона на комфорт;
    • и българското „С мекото на хляба се свиква бързо“.

    Кое бе най-голямото предизвикателство, пред което Ви изправи пандемията?
    Локално за проекта това е набирането на персонал с правилната нагласа. Това е пътят към постигане на споделената визия. Всеки започва с равен шанс за развитие от ден едно. Как ще изпълни със съдържание тази възможност, зависи само от него. Затова се гордея изключително много с постигнатото досега – а именно с хората, част от екипа ни.

    Приложихте ли home office в компанията (на местно и международно ниво) и как ще бъде организиран работният процес оттук нататък?
    Да. Това важи и за местно, и за глобално ниво. В бъдеще работният процес ще се организира спрямо:
    • актуалната пандемична ситуация;
    • нашата политика за „мобилна работа“.
    Мобилната работа е неразделна част от работната култура в PALFINGER. Всяко решение в тази посока зависи от текущата фаза на проекта.

    Какво е бъдещето на GBS центъра у нас в следващите 5 години?
    Много светло, ако успеем да отговорим на нуждите на бизнеса. И това не важи само за PALFINGER центъра, а за сектора, в който оперираме като цяло. Трябва да е обща цел както за бизнеса ни, така и за регулатора, но това е тема на друг разговор. 

    Как очаквате да се развие бизнесът в следващата година с оглед продължаващата пандемия на световно ниво?
    Пандемията ускори процеса на дигитализация. COVID-19 доказа важността на бързата адаптация, бързината и внедряването на нестандартни решения. Въз основа на този опит очаквам точно този бизнес да се разрасне значително през следващите години.

    *ЕМЕА – Европа, Близкия изток и Африка
    ** APAC – Азиатско-тихоокеански регион (Азия, Австралия и Океания)

    Повече информация за компанията и свободните позиции в момента вижте в профила на Палфингер Продукционстехник България ЕООД - клон София в JOBS.bg тук

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години
    преди 2 часа
    45 преподаватели от България, Словения и Сърбия станаха част от първата международна мрежа от STEAM начални учители
    Издателство „Клет България“ е водещ координатор по проекта, чиято задача е въвеждането на STEM/STEAM обучението от 1. до 4. клас
    преди 3 часа
    Проучване: 77% от компаниите у нас предлагат хибриден модел на работа
    С 10% са нараснали възнагражденията през 2023, за тази година ръстът е от 7%, сочи проучване на Mercer Marsh Benefits
    преди 3 часа
    Окончателно: Либерализацията на пазара на ток за бита беше отложена с 1 година
    НС прие на второ четене промени в Закона за енергетиката
    преди 4 часа
    Спад в броя на сделките с имоти у нас
    Средните цени на жилищата задържат нивата си през първото тримесечие на 2024, отчитат от Arco Real Estate