понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    17011 прочитания

    2024 г. е период за оптимизиране и значителни подобрения в качеството на услугите ни

    Каква е равносметката от 4-те придобивания за euShipments.com, какво предстои и кое отличава сектора на е-търговията от останалите, разказва Светлозар Димитров, Изпълнителeн директор на компанията
    01 април 2024, 14:19 a+ a- a

    Снимка: euShipments.com

    Светлозар Димитров е роден в Плевен, но от 2010 живее и развива бизнеса си в Русе. Завършил е магистърска степен по бизнес администрация в Стопанска академия „Димитър А. Ценов“. Като съосновател и изпълнителен директор на euShipments.com разполага с над 12-годишен опит в областта на куриерските и фулфилмънт услуги. Компанията е утвърден международен експерт в доставките на пратки от онлайн магазини до клиентите им на международни пазари.

    Разработената от euShipments.com независима куриерска мрежа за доставки на онлайн поръчки покрива всички държави членки на ЕС. Тя функционира в партньорство с над 60 премиум куриерски компании и оперира с 14 фулфилмънт центъра. Към днешна дата логистичната група на euShipments.com включва три придобити компании - хърватската Pick&Pack, румънската Helpship и словашката Swiss Point Data. Компанията e наградена от Forbes за иновации през 2022, а през 2023 и 2024 е включена в списъка с 1000 най-бързо развиващи се компании в Европа на Financial Times.

    Economy.bg се свърза с г-н Димитров, за да разкаже малко повече за придобиванията, какво променят те в структурата на компанията и какво да очакваме от euShipments.com в краткосрочен план.

    EuShipments придоби 4-та си компания. Каква е равносметката от тези придобивания?
    Чрез тези придобивания успяхме да затвърдим бизнес отпечатъка си в съответните държави, както и в съседните на тях. Предизвикателствата винаги са били свързани със синхронизирането на процеси, технологии, маркетинг и продажби. Позитивите от придобитите компании са, че в 100% от случаите сме оптимизирали качеството и транзитното време, а много често и цените на предлаганите от нас услуги. 

    Какви са мотивите – как подбрахте точно тези компании?
    Мотивите са свързани с натрупването на критичен минимум от обеми пратки за съответната държава и за държавите в съседство, което означава, че за нас, а и за нашите е-комерс клиенти, е било изключително важно да установим собствено присъствие там, за да имаме по-добър контрол върху извършваните операции, да имаме възможността да комуникираме с получатели и местни партньори на местен за тях език, да предоставим възможността за ретърн мениджмънт (return management) в съответната държава, както и за фулфилмънт операции по-близо до по-голяма част от потенциални получатели в ЕС.

    Какви услуги покрива компанията в момента и къде?
    Трите основни услуги на компанията са изцяло свързани с обеми пратки от електронна търговия. Първата е познатият и популярен фулфилмънт. Втората основна за нас услуга е международни доставки от адресите на онлайн търговците. Процесът започва с товарене на обеми пратки от адресите на онлайн търговците, които предпочитат сами да обработват и пакетират своите поръчки. Следва международната логистика до държавата, до която пратките трябва да бъдат доставени, както и крайната доставка „до вратата“ на получателите. Третата услуга е т.нар. инджекшън пойнт (injection point), при която клиентите ни сами определят кога и как да доставят вече обработените от тях пратки до някое от нашите депа, така че ние да ги сканираме, сортираме по дестинации и предоставим на международната си логистика, така че тя да ги инжектира в мрежите на нашите доверени партньори от последната миля (last-mile couriers) – най-предпочитаните куриерски компании във всяка една от държавите, в които оперираме. Естествено, всяко едно от нашите депа предоставя услуги и по ритърн мениджмънт, който е изключително критичен за всеки онлайн търговец – тази услуга е свързана с процеса по обработка на връщания и замени.

    Как тези придобивания се отразяват на позицията на euShipments на пазара?
    Освен засилване на бизнес отпечатъка в съответните региони euShipments.com има по-голяма преговорна сила (negotiation power) с местни партньори. Това е важен аспект за нас, тъй като има много онлайн търговци, които предпочитат за различните си пазари да работят само с местни куриерски компании, което създава екстра доверие у техните потребители. 

    Втора поредна година влизате в списъка за най-бързоразвиващи се компании в Европа на FT. Какво Ви носи това класиране?
    Класирането е чест за компанията, като отразява не само нашите ръстове, но и тези на нашите клиенти. Също така за нас класирането ни за втора поредна година е индикатор, че наред с придобиванията и M&A стратегията ни за растеж се развиваме с много бързи темпове и органично (тъй като FT1000 взема предвид само резултатите на euShipments.com – без придобитите ни компании).

    Как оценявате състоянието на сектора в момента?
    Секторът на електронната търговия, с който сме пряко свързани, е икономически сектор и не прави изключение по отношение на предизвикателствата, с които трябва да се справя през последните 2 – 3 години – пандемията от Covid-19, новоразразилите се военни конфликти близо до ЕС, инфлацията – цени на горива, електричество, увеличените разходи за персонал, както и все по-трудно намиращите се кадри. Единственото, което отличава сектора и свързаните с него услуги, каквито са тези на euShipments.com, e, че той продължава да расте по-бързо от всички останали сектори, което го прави по-малко податлив на тези външни влияния.

    Обмисляли ли сте излизане на борсата?
    Излизане на борсата не е коментирано до момента.

    Оттук накъде? 
    След „галопа“ през 2023 г. и бързия органичен и неорганичен растеж на компанията 2024 г. е период за оптимизиране и активиране на всички потенциални синергии между нас и всички придобити компании – на ниво ИТ, маркетинг и продажби, както и на ниво операции. Годината ще е свързана с контролиране на органичните ръстове, но и значителни подобрения по отношение на качеството на услугите ни.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на EUSHIPMENTS.COM AD в JOBS.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 5 часа
    Проучване: Спад на фалитите у нас с близо 11% през 2023
    Действителният брой компании, които не могат да плащат сметките си, се е увеличил през 2023, предстоят трудности за строителния сектор през 2024, отбелязват от Кофас
    преди 5 часа
    ЕК призова България да подобри националния план в областта на енергетиката и климата
    Окончателният актуализиран план трябва да бъде представен до 30 юни 2024
    преди 6 часа
    Ново Кино Арена отваря врати в София
    Кинокомплексът с 10 модерни зали е в Мега Мол
    преди 8 часа
    преди 11 часа
    От 1 май: Нова самолетна линия ще свързва Истанбул със София
    Нискотарифната Pegasus Airlines ще има полети 3 пъти в седмицата