HP: Стратегията ни за развитие минава през представянето на специализирани решения
Как HP планира да остане на печалба, вижте какво споделиха пред Economy.bg Рей Карлин, вицепрезидент Retail Solutions в HP, и Джоан Бъгос, директор Product Management Retail Solutions в HP
Рей Карлин е вицепрезидент и генерален мениджър Retail Solutions в HP. Преди да поеме тази позиция той е бил главен изпълнителен директор на StoreNext Retail Technologies и вицепрезидент Retalix USA. Карлин е заемал ръководни длъжности и в Zaiq Technologies, Solutions Group и NCR Corporation. Той има бакалавърска степен по бизнес администрация от Pace University в Ню Йорк.
От ноември 2012 Джоан Бъгос е директор Product Management в звеното Retail Solutions на HP. Тя е и директор бизнес планиране в глобалното бизнес звено на HP. Преди да се присъедини към HP, Бъгос е работила за Compaq Computer. Тя има бакалавърска степен по бизнес икономика от Калифорнийския университет, Санта Барбара.
Направихме интервюто с Рей Карлин и Джоан Бъгос в рамките на най-голямото клиентско събитие на HP за Северна и Южна Америка - HP Discover 2013, в Лас Вегас, на което Economy.bg беше единствената българска медия.
Какви решения предлага HP в сектора на ритейла?
Каква е стратегията на HP по отношение на ритейла? Рей Карлин: HP e в бизнеса с решения за ритейла от около 4 години. Компанията реши, че ритейлът и решенията за ритейл са важен пазар, на който HP трябва да обърне повече внимание. По това време се използваха традиционните ПОС – терминали. Навлязохме сериозно в този сегмент, но през последните години забелязахме, че ритейлърите имат нужда да погледнат различно на търговията на дребно. Възприехме терминът „omnichannel”, който се отнася до това как ритейлърите управляват както онлайн, така и офлайн присъствието си. Това ни даде идея как по-добре бихме могли да подкрепим клиентите си. Въведохме и понятието „Seamless Store Experience”, което отразява глобалния феномен на все по-технологично ориентирани потребители. Ритейлърите трябваше да отговорят на тези промени, което означава въвеждането на допълнителни технологии в процеса на продажба. Това ни накара да започнем да работим и върху технологии отвъд ПОС-терминалите. Разработихме концепцията за самообслужване и представихме терминали за самообслужване. В рамките на конференцията ние представихме и мобилен ПОС-терминал.
Джоан Бъгос: Решението, което HP разработи специално за ритейлърите, е базирано на архитектурата зад HP Elite Pad. Той има вграден четец и баркод скенер. Има и USB порт за допълнителна функционалност. Другото ключово за този таблет е специалният калъф, в който може да се добави втора батерия. Ако използвате само ElitePad, батерията му издържа до 10 часа, но ако добавите и калъфа с втората батерия, той може да се използва до 20 часа на ден. Това решение предлага нов начин за комуникация с клиентите и подобряване на потребителското изживяване в магазина. Устройството позволява на търговеца да даде възможно най-много информация на клиента в процеса на продажбата. Очаква се устройството да бъде пуснато в продажба през септември.
Как HP планира да остане на печалба на фона на спадащите продажби на компютри?
Продажбите на компютри продължават да се свиват. Как HP планира да остане на печалба? Рей Карлин: Представянето на продукти като тези ще ни помогне да отговорим на промените на пазара. Считаме, че чрез представянето на таблети и на по-специализирани решения, ние ще зададем насоките на развитие. Част от начина, по който ние гледаме на бизнеса, е като бизнес с персонални системи, а не само като бизнес с персонални компютри. Да, някои категории от този бизнес са под натиск, но като цяло бизнесът остава стабилен и ние продължаваме да представяме нови продукти.
Работи ли HP върху нови продукти в сектора на ритейла?
Планирате ли разширяване на присъствието си към нови пазари от гледна точка на ритейла? Рей Карлин: Ритейл бизнесът ни е глобален. Ние имаме специализирани ритейл организации в трите региона в EMEA (Европа, Близък изток и Африка). Разширяваме присъствието си на различни пазари като Източна Европа. Виждаме възможности за растеж. Турция например е един много бързо растящ ритейл пазар.
Г-жо Бъгос, вие се занимавате с оценката на нови бизнес възможности в HP. Работите ли върху нови продукти или нов тип бизнес в сектора на ритейла? Джоан Бъгос: Имаме разнообразно портфолио, обхващащо традиционни системи за ПОС-терминали, Digital Signage решения (система от централизирано управляеми електронни дисплеи, инсталирани в търговски, финансови, корпоративни обекти с приложения за реклама, брандиране и интерактивно самообслужване). Представихме също терминали за самообслужване, което представлява още един начин за комуникация между ритейлърите и клиентите им. Тези решения позволяват на потребителите да пазаруват онлайн в магазина, да сравняват различни продукти или цени в магазина, да получат друга полезна информация. Ние наистина разширяваме портфолиото си с тези мобилни решения. Рей Карлин: Работим както с големи, така и с малки ритейлъри. Това е едно от предимствата на това, че HP работи с голяма партньорска мрежа, която продава тези решения както на малки и средни по размер компании, но и на някои от най-големите търговски вериги в света. Нашата стратегия е да покриваме и двата пазара.
Планираме още придобивания, разрастване на екипа с поне 20%, местим се и в нов офис - Атанас Киряков, изпълнителен директор на „Онтотекст“ и президент на обединената Graphwise, пред Economy.bg
Вижте интервюто с Брус Дейсли, бивш вицепрезидент на Twitter за Европа, който участва в първото събитие на Jobs.bg, Tech.bg и Economy.bg - EconomyForum