понеделник, 06 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    13943 прочитания

    Какви български продукти пробиват на чужди пазари?

    И как международните търговски вериги в България спомагат за това?
    24 февруари 2015, 13:29 a+ a- a

    Партньорството с търговските вериги помага на много български производители  да стъпят на чужди пазари. Това стана ясно по време на първия Информационен ден на Сдружението за модерна търговия (СМТ), посветен на конкурентоспособните български производители. Темата на събитието беше „Как български продукти завладяват света?”. 

    Какво е български продукт, какъв е делът им в оборота на водещите търговски вериги в страната и какви родни продукти пробиват зад граница?

    Сред български продукти, които успешно се реализират на чужди пазари, са мляко и млечни продукти, месо и месни продукти, макаронени и хлебни изделия, плодове и зеленчуци, вина, консерви, захарни изделия, ядки, брускети, битова химия и др. 

    Над 50% от оборота на търговските вериги, които членуват в Сдружението за модерна търговия, е с български продукти. При някои оборотите достигат дори над 70%, съобщи Николай Петров, изпълнителен директор на „Билла България”. 

    По време на събитието стана ясно, че „Билла” възлага производството на кроасани за собствената си марка „Clever” на българска компания и изнася продукцията ѝ в Румъния и Хърватия. В същите държави се изнасят и кетчуп и консерви, а отново за румънските магазини на веригата в България се произвежда олио.

    Как „Кауфланд България” помага на български продукти да стъпят на чужди пазари?

    От „Кауфланд” също споделиха добри практики в подкрепа на родните производители да пробият в чужбина. „За 9 години сме помогнали на над 20 български фирми да излязат на пазарите в Румъния, Чехия, Полша, Словения, Хърватия. В партньорство с „Кауфланд” български производители изнасят основно вина, плодове и зеленчуци, захарни изделия, макарони и хлебни изделия”, съобщи търговският директор на „Кауфланд България” Христо Петров. 

    Как „Лидл” помага на български продукти да стъпят на чужди пазари?

    За около четири години съществуване на българския пазар, друга голяма търговска верига - „Лидл”, също е подпомогнала над 25 български компании да стъпят на чужди пазари. Според изпълнителния директор Милена Драгийска – Денчева: „Постоянно се говори, че българският производител е едва ли не мъртъв. Това е незаслужено и подценява усилията на успешните български производители”.

     

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    02 май 2024, 16:21
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    02 май 2024, 13:44
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    02 май 2024, 11:25
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    02 май 2024, 09:49
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    02 май 2024, 08:03
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19