събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4495 прочитания

    Сертификационната програма на БАУХ е възможност да си свериш часовника

    За предизвикателствата и ползите от сертификацията – вижте какво разказа Цветомир Цветанов, мениджър „Човешки ресурси“ в „Сентилион“
    29 октомври 2019, 10:26 a+ a- a

    Цветомир Цветанов, мениджър „Човешки ресурси“ в „Сентилион“

    Вече пета година Българската асоциация за управление на хора (БАУХ) дава възможност на HR професионалисти да получат признание за знания и умения от гилдията като се сертифицират по различни професионални нива в сферата на човешките ресурси.

    Цветомир Цветанов, мениджър „Човешки ресурси в „Сентилион“, е сред професионалистите, преминали през програмата на БАУХ. Сертификатът за трето ниво на сертификация  - позиция „мениджър Човешки ресурси“, му беше връчен лично от председателя на УС на БАУХ Миглена Узунова-Цекова по време на Есенната конференция на Асоциацията в София.    

    Вижте какво разказа Цветомир за процеса, предизвикателствата и ползите от сертификацията, малко след като получи сертификата си. 

    За процеса, предизвикателствата и ползите от сертификацията

    Защо реши да се включиш в Сертификационната програма на БАУХ?
    Сертификационната програма на БАУХ е една възможност да си свериш часовника. Тя е начин да разбереш спрямо стандартите в една държава колко добър си ти, какво имаш да надграждаш и да планираш развитието си оттук насетне. 

    Колко време продължи сертификационният процес?
    При мен продължи малко по-дълго време – около 4-5 месеца. Но реално отделях средно около един ден на месец за дейности, свързани със сертификацията. 

    Как протича процесът?
    Сертификацията е доста практически ориентирана. Работи се с ментор по практически казуси и има директна връзка с оценяващата комисия. Тя е съставена от няколко доказани професионалисти в професията. Те регулярно дават обратна връзка къде се намираш на всеки един от етапите, кои са нещата, с които си се справил, кои са нещата, върху които трябва да помислиш и да поработиш. 

    Как премина оценяването и какъв беше изпитът?
    Реално аз не го усетих като изпит. Беше по-скоро неформален разговор, в рамките на който минахме през знанията, уменията и опита, които съм натрупал през последните 12 години. Изобщо не го усетих. Беше една двучасова сесия, в която разговаряхме открито, обсъждахме различни предизвикателства, с които съм се сблъсквал през професионалния си път и по време на сертификационния процес. Така че аз не го усетих като изпит.

    С какви предизвикателства се сблъска по време на процеса?
    Определено имаше предизвикателства. Аз избрах ниво и области, в които имам известен опит, но не във всяка една се чувствам 100 процента сигурен. Благодарение на моя ментор и представителите на сертификационната комисия успях да се справя с тези предизвикателства.

    Дай пример за такива предизвикателства.
    Пример е сферата на организационния дизайн и редизайн. В тази област аз имам сравнително малък опит. И макар чисто практически да съм извършвал конкретни дейности, имаше неща, които за мен бяха по-скоро на теория. Благодарение на дискусиите ми с ментора и с един от представителите на сертификационата комисия, успях да определя една бъдеща посока за следващи стъпки на развитие по отношение на организационния дизайн и редизайн. Наред с това успях да направя и няколко трансформации вътре в компанията за кратък период от време и ми предстоят още такива. 

    Ако трябва да обобщиш – с какво сертификацията ти беше най-полезна и какво научи по време на целия процес?
    Най-ценното за мен беше, че имах възможност да дискутирам с хора, които са част от българската действителност и знаят какво се случва в България. Хора, наясно със средата, в която работим всички като професионалисти в сферата на човешките ресурси. Общуването с тези хора успя да ме обогати и като професионалист и като личност. Научих много полезни практики, които могат да надградят дори и човек, който вече има значителен опит в сферата на управление на персонала. 

    Спомена, че вече си предприел някои стъпки към трансформация в компанията, в която работиш. Какви бяха те и какво още смяташ да промениш?
    Може би най-важното нещо, върху което се замислих, е доколко подходът, който имаме в организацията, свързан с хората, е гъвкав. Ние сме производствена компания, фокусирана в една много тежка сфера – производството на медицински продукти. Спазваме много правила, стандарти, процедури, изисквания... и имаме изключително високо ниво на контрол върху хората. Замислих се как можем да променим цялата тази бюрокрация. Идеите, които имам, вече срещат подкрепа от страна на ръководството на компанията и предстои да се реализират в следващите няколко месеца. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 9 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 10 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 10 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 10 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 12 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години