събота, 04 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1009 прочитания

    Активно наемаме талантливи разработчици и дизайнери

    Какво представлява застрахователният маркетплейс, как изглежда застрахователният пазар у нас и какви са плановете на компанията за в бъдеще, разказва Василена Чолакова, създател и CEO на Trusti
    12 декември 2023, 09:48 a+ a- a

    Снимка: Личен архив

    Василена Чолакова е технологичен мениджър с опит на ръководни позиции, прекарала последното десетилетие в стартиране и мащабиране на регулирани маркетплейси до първите им милиард долара приходи. Понастоящем е създател и главен изпълнителен директор на Trusti.bg, а преди това – Head of Strategy за Uber Eats в Европа, Близкия изток и Африка. Василена има ключова роля в разширяването на компанията до 14 пазара на целия континент, превръщайки я във водещата услуга за доставка на храна. Преди това е работила в Европейската комисия в Брюксел и в Covestor, финтех компания в Лондон. Има магистърска степен по Quantitative Finance от университета St. Gallen в Швейцария.

    Economy.bg се свърза с г-жа Чолакова, за да разкаже повече за платформата Trusti, какво представлява застрахователният маркетплейс, какви са предимствата, какви са плановете за развитие на бизнеса и как изглежда в момента застрахователният пазар у нас.

    Защо решихте да стартирате застрахователен технологичен бизнес в България? Откога оперира на пазара Вашата компания?
    В личен план живея извън България от 7-годишна възраст, като се връщах основно през лятото, за да виждам семейството си. Въпреки че никога не съм работила или учила тук, винаги съм чувствала силна връзка със страната и съм искала да изградя бизнес, който да е в услуга на българските потребители.

    В този контекст съм виждала как в други страни застрахователните маркетплейс платформи работят добре, предоставяйки лесен начин на клиентите да сравняват и да получат най-добрата оферта. Очевидно в България има свободна ниша, тъй като пазарът не е достатъчно прозрачен и потребителите не могат удобно да видят всички налични оферти. Исках да създам този продукт, за да се запълни тази ниша и да поправя това. Стартирахме преди два месеца и даваме възможност на всеки да провери за по-малко от минута дали в момента не плаща твърде много за автомобилна застраховка. Просто отидете на Trusti.bg, въведете своя регистрационен номер и номера на талона и вижте колко можете да спестите от вашата застрахователна полица!

    Компанията Ви се определя като технологичен стартъп – какви иновации предлагате на потребителите?
    Повечето българи отиват във физическа локация, за да сключат автомобилна застраховка, без да получат прозрачна оферта за всички различни застрахователни полици, които са налични. Trusti прави нещата прости, бързи и ясни. Нашите клиенти могат да получат конкурентни и справедливи цени буквално за секунди. С 3 лесни стъпки онлайн сте готови с новата полица за по-малко от 5 минути. В крайна сметка получавате точно същата застраховка както при брокер, с изключение на това, че спестявате пари и време!

    Как изглежда застрахователният пазар у нас в момента?
    Застрахователният пазар в България е доминиран от офлайн продажби, като само 3% от трансакциите се реализират онлайн (предимно туристически застраховки). Дигиталната експанзия и иновациите предлагат възможност за по-бързо и по-лесно онлайн изживяване. Тъй като всички продажби в момента се извършват лично, брокерите имат много разходи по отношение на офиси и служители, което в крайна сметка води до по-високи застрахователни разходи за потребителите.

    Ние в Trusti искаме да създадем стойност за нашите клиенти чрез намаляване на нашите оперативни разходи, което ни позволява да предоставяме конкурентен и прозрачен застрахователен избор. Освен това целта ни е да направим нашия продукт лесен за използване и разбиране, така че закупуването на застраховка да се превърне в безпроблемно и удобно изживяване.

    Разкажете ни за Вашия екип и плановете Ви за разширяване на дейността в България или в чужбина.
    Имаме малък, отдаден екип от оперативни мениджъри, разработчици и маркетолози, базирани тук, в България. Предвид плановете ни за развитие активно наемаме талантливи разработчици и дизайнери, които искат да се присъединят към нас за това пътешествие. Бъдещите ни планове включват международна експанзия, но в момента основната ни цел е да наложим Trusti в България като водещ онлайн застрахователен брокер. Фокусът ни е върху навлизането на българския пазар, предлагайки повече застрахователни опции за сравнение на нашите клиенти, нови застрахователни продукти и повече възможности за сравняване на характеристиките и предимствата на полиците.

    Как виждате развитието на компанията и сектора през следващата година?
    Застрахователният сектор претърпява бързи и дълбоки промени. Ключов фактор, който ще оформи бъдещето му, е цифровизацията, особено интегрирането на изкуствен интелект. Очакваме, че ИИ ще помогне на брокерите и застрахователите да автоматизират обработката на искове, което ще доведе до по-висока ефективност, скорост и точност. Това ще ни позволи да предоставяме и по-персонализирани застрахователни решения, адаптирайки нашите продукти към специфичните нужди и предпочитания на всеки клиент.

    Конкретно в Trusti през следващата година имаме амбиция за разширяване с нови продукти и вертикали, които надхвърлят конвенционалните застрахователни предложения. Искаме да предоставим персонализирани решения и пакети на нашите клиенти, които работят за тях, като използваме технология за сегментиране на потребителите въз основа на техните предпочитания. Освен това стремежът ни е да направим процеса на закупуване на застраховка още по-прозрачен, предоставяйки рейтинг и показатели за качество.

     

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 2 дни
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    преди 2 дни
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    преди 2 дни
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    преди 2 дни
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    преди 2 дни
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19