вторник, 03 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2271 прочитания

    Каква 2024 очаква бизнесът в България?

    Вижте какви са очакванията за годината на изпълнителни директори на водещи компании от различни индустрии
    02 януари 2024, 14:08 a+ a- a

    Кои ще са тенденциите, които ще движат бизнеса през 2024 – вижте какви са очакванията на изпълнителни директори на водещи компании от различни индустрии в България:

    Димитър Дилов, изпълнителен директор, член на УС и ръководител направление „Управление на риска“ в Банка ДСК:

    Позитивна, но и предизвикателна година
    Бизнес очакванията ни за представянето на Банка ДСК през 2024 са позитивни, но отчитаме и потенциалните предизвикателства пред икономиката, респективно бизнеса. Тези предизвикателства са свързани с продължаващата геополитическа нестабилност, подготовката за приемането на еврото, охлаждането на местната икономика и намаленото външно търсене, динамиката в енергийния сектор и риска от прехода (transition risk), както и волатилността на цените на базови материали и стоки. Пазарът на недвижими имоти е винаги на фокус, когато имаме растящи лихви и относително икономическо охлаждане.
    Предвид динамичната икономическа и политическа среда активно управляваме рисковете, пред които сме изправени, и бизнес възможностите, които виждаме. Стараем се да сме адаптивни по отношение на предизвикателствата пред нашия бизнес, респективно очакванията на нашите клиенти, и изпреварващо да отговаряме на регулаторните изисквания.
    Очаквам инвестициите в дигитални услуги на банките да продължат да растат, защото те ще дадат конкурентно предимство.

    Вигинтас Шапокас, изпълнителен директор на BILLA България:

    Ще се запазят тенденциите от 2023
    Тенденциите от изминаващата година ще се запазят и през 2024. Eто защо ключов приоритет за нас е да повишаваме ефективността на нашите процеси, да предлагаме по-гъвкави и атрактивни условия на работа и да инвестираме в развитие и удовлетвореност на служителите ни.

    Георги Брашнаров, изпълнителен директор, Немечек България:

    Честваме 25-ата годишнина от създаването си
    2024 ще бъде много важна за нас, защото ще честваме 25-ата годишнина от създаването си. Тези дълги години на пазара ни правят реалисти, че ще продължим нормалното си развитие. Има известни предизвикателства, но ще направим всичко възможно да пораснем повече от реалистичното.

    Бошко Попесков, изпълнителен директор на Кока-Кола за България:

    Ще продължим положителната динамика
    Очакваме с нетърпение да пренесем всички уроци от 2023 в следващата година и да продължим положителната динамика.

    Екатерина Недялкова, изпълнителен директор на Experian България:

    Година на нови възможности
    Това ще е година на нови възможности. В днешния свят технологиите са тези, които трансформират бизнесите, управляват глобалните икономики, улесняват бъдещето на потребителите и създават едно по-добро утре за обществото. Но кой създава технологиите? Това сме всички ние – представителите на технологичния сектор. Тепърва предстои да видим как генеративният изкуствен интелект ще трансформира индустрията. По-важното за нас в Experian обаче е да се фокусираме върху това да подготвим служителите си за промяна – да ги направим още по-гъвкави и адаптивни към променящата се среда, да им предоставим възможността да придобият уменията на бъдещето и да им дадем свободата да генерират идеи и да създават иновации.

    Орлин Радев, съосновател и изпълнителен директор на Ampeco:

    Глобалната ни експанзия ще продължи
    Не бих искал да давам макропрогнози за развитието на икономиката на България.
    Като водеща IT-компания ние осъзнаваме ролята си и през 2024 ще продължаваме да даваме добър пример, че от България можем да създаваме иновативни продукти, които са конкурентни на глобално ниво. Вярвам, че това не е малко и може да даде увереност на повече предприемачи да се осмеляват за по-големи скокове. Виждам също така, че IT бизнесите стават все по-гласни в очакванията си за създаване на по-функционални системи в държавата. Пример е ясната позиция на компаниите в сектора по повод резултатите на българските ученици в изследването PISA. Надявам се това да се запази като тенденция и през 2024. Що се отнася до плановете на AMPECO – те са още по-дръзки. В екипа трупаме опит, знания и увереност и вярвам, че глобалната ни експанзия ще продължи. Амбициите ни са за сериозно навлизане на американския пазар, както и за значителен ръст в цяла Европа.

    Явор Трифонов, старши вицепрезидент Корпоративно развитие в Chaos:

    Динамична година с нови предизвикателства
    Очакваме да работим в изключително динамична среда и през 2024, съпътствани от новости в технологиите, навлизане на AI във всички сфери на живота, и неизбежно нови предизвикателства в икономически и геополитически план.
    В нашата сфера очакваме да видим все по-успешни разработки на решения, базирани на генеративен AI, които улесняват работните процеси в дизайна, проектирането, документацията, визуализацията и отвъд, в сферите на архитектурата, продуктовия и индустриалния дизайн и разбира се, медиите и развлекателната индустрия. Изкуственият интелект има голям потенциал да даде нови инструменти и начини на работа на нашите клиенти, което на свой ред създава много възможности за създаване на нови решения.
    Освен фокуса над нови инструменти и начини на работа, базирани на генеративен AI, в Chaos ще продължим да интегрираме продуктите и решенията си, като улесняваме прехода на данни и проекти от един продукт към следващ и колаборацията между различни роли и екипи.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 51 минути
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 2 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 2 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 4 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 5 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 22 часа
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант