събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5775 прочитания

    Хюман България отваря офис в Дубай

    Вижте какво сподели за плановете на рекламната агенция Никола Цанов, CEO на компанията
    28 март 2024, 07:59 a+ a- a

    Никола Цaнoв, CEO и партньор в Human България, снимка: личен архив

    Типично големи международни агенции стъпват на българския пазар, партнирайки си на местно ниво. Human България обръща тази тенденция. Приблизително 5 години след създаването си рекламната агенция не само запазва своята независимост, но и стъпва на международния пазар, отваряйки офис в Дубай.

    Потърсихме Никола Цaнoв, CEO и партньор в Human България, за да ни разкаже повече за това решение, предизвикателствата при неговото реализиране и бъдещите планове на компанията.

    Ето какво сподели той пред екипа на Economy.bg:

    Какво Ви мотивира да разширите дейността на Хюман България в чужбина?
    Успехът на Хюман България в последните години до голяма степен е несравним. Станахме трети на ФАРА още с първото си участие. Бяхме от първите три български агенции в историята с Европейско Effie, отново с първото ни участие и сме единствената българска агенция с номинация в най-старата категория на Фестивала в Кан (пак от първия опит). Това се случи успоредно със започването на дългосрочна работа за някои от най-големите клиенти на пазара. Този успех ни накара да се замислим колко е висок таванът на развитие на една рекламна агенция в България, и осъзнахме, че за нас той вече е много близо. А да виждаш тавана на това, което правиш, може да бъде много демотивиращо за целия екип. Отделно, макар в българския офис да работим успешно по своите международни проекти и клиенти (като Humane Society International), а криейтивът и продукциите ни, създадени за локалния пазар, все повече да се купуват от клиентите и за чужбина, трудно можем да работим на световно ниво, базирани толкова локално.

    Какво Ви насочи точно към Дубай като локация?
    Относно избора на пазар, можем да кажем, че той сам ни намери. Наши познати, които работят от години в региона, ни потърсиха с „Виждаме какво правите в Европа, ясно е колко сте добри, защото просто не правите същото и на мястото, където в момента се е събрал и работи целият свят?“ и седмица след това бяхме в самолета за Дубай. Бързо разбрахме, че това е най-логичното място, на което да продължим развитието си. От една страна, защото Средният изток все повече се установява като световен финансово-икономически център и възможностите за развитие надскачат многократно европейските ни представи. От друга, почвата там е много плодородна – в региона има належаща и за щастие, осъзната нужда от услугите в портфолиото ни и това бързо се верифицира.

    Колко време измина от вземането на решението за установяване на дейност там до първия клиент?
    Всъщност процесът се разви наобратно. Установяването на офис на друг континент, в изцяло нова среда и култура е дълъг процес. Бяхме планирали това да се случи в третото или четвъртото тримесечие на годината, но се наложи да действаме много по-бързо от предвиденото. През януари, още преди да сме обявили официално плановете си за нов офис, спечелихме първия си голям проект и се наложи да направим доста ранен софт лаунч. Оттогава пътуваме до региона постоянно, опознаваме местната култура все по-добре, а клиентите вече станаха трима.

    Кои бяха най-големите предизвикателства при създаването на офис там?
    Адаптирането към културата на региона е несъмнено най-голямото предизвикателство пред нас. Всичко е различно – от начина, по който се организират срещите, през самото им протичане и презентиране на идеи до финансово-организационната част. Бързо научихме, че трябва да оставим европейския ни модел за правене на бизнес в София. Помагат ни хора, които имат дългогодишен работен опит там, и с тях калибрираме двата свята. Понякога това означава просто да ни кажат: „тук не се казва това“ или „правят така, приемете го“.

    Към настоящия момент от колко души се състои екипът и те постоянно установени ли са там, или се ротирате на някакъв принцип?
    Психологията на бизнеса в региона е, че всичко се случва на живо. Особено когато тепърва се установяват партньорски отношения. Затова и в момента на място оперират петима души. Трима отговарят за комуникацията с настоящи и нови клиенти. Други двама ни помагат с преводите на арабски език и адаптирането на криейтива спрямо местната култура. Останалата работа вършим в офиса в София.

    Кои са клиентите, за които работи дубайският Ви офис?
    Можем да споделяме за тях едва след като първата ни съвместна работа стане публична. Това ще стане в средата на юни. Мога да кажа, че са от различни държави в региона, а работата ни включва криейтив и продукция.

    Отчитате ли цялостно някакви разлики между рекламния пазар там и в България; между това какво търсят клиентите на двата пазара?
    Това беше едно от големите ни притеснения в началото. Голямо предимство за нас е, че местните имат неприкрито увлечение по Запада. Въпреки това коренно различната народопсихология беше заплаха местният бизнес да не харесва или дори да не разбира криейтива ни. За щастие, след кратка адаптация бързо разбрахме, че добрите и работещи идеи биват видени и оценени навсякъде.

    Какви са бъдещите Ви планове за развитие на агенцията и офиса в Дубай конкретно?
    Плановете на Хюман България са да продължим растежа си смислено. За нас това означава две неща – да намерим правилните партньори, с които да установим смислена, работеща, дългосрочна връзка. Също така да съберем в офиса най-добрите хора в рекламата в момента, които да ги обслужват на високо ниво. Затова подбираме дългосрочните си партньори внимателно и постоянно обогатяваме екипа си. Вярвам, че всяка друга формула доказано е обречена на средносрочен провал. Относно Хюман Дубай организационните планове са до края на годината да направим „истинския“ лаунч. Заедно с растежа там увеличаваме и екипа на място, като целта ни е до 1 година повечето оперативна работа да се върши локално. Голямата ни цел е да направим първия си видим проект в региона, който да ни постави ясно на картата. Действаме внимателно, фокусирани върху развитието си в ОАЕ и Саудитска Арабия. След година-две ще правим планове за Далечния изток.

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Хюман Адвъртайзинг в JOBS.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 21 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 21 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 22 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 22 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 24 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години