събота, 20 юли 2019   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1479 прочитания

    БДЖ организира атракционно пътуване до Банкя на 18 и 19 май с локомотива Баба Меца

    По време на своята работа като локомотивен огняр в депо София на този локомотив е служил поетът Никола Вапцаров
    15 май 2019, 17:21 a+ a- a

    На 18 и 19 май (събота и неделя) „БДЖ-Пътнически превози” ще предостави възможност за пътуванe с парен локомотив на всички свои клиенти, които проявяват интерес към ретро подвижния състав, съобщават оттам.

    Поради засиления интерес към атракционния влак с парния локомотив Баба Меца, който първоначално трябваше да пътува само в събота на 18 май, „БДЖ-Пътнически превози” обяви, че ще осигури ретро пътуване по маршрута София - Банкя - София и в неделя (19 май). 

    Атракционният влак ще замине от Централна гара София в 09:00 ч. В обратното направление композицията ще потегли от гара Банкя в 14:30 ч.

    Продажбата на билети и резервацията на запазени места за пътуване с атракционните влакове вече е отворена онлайн. Билети могат да бъдат закупени от билетните каси и железопътните бюра във всички гари в страната след 14:00 ч.

    Цената на билета за влака с парния локомотив № 46.03 между София и Банкя е 17.50 лв. за пътуване в двете посоки (с включени запазени места). Децата до 7-годишна възраст ще пътуват безплатно без да ползват отделно седящо място. Възрастта на децата ще се удостоверява с акт за раждане или копие от него при закупуване на билети. Децата на възраст до 10 години задължително пътуват с придружител.

    По време на престоя си в курортното градче всички посетители ще могат да се насладят на първия национален фестивал на уличните артисти. Целта на проекта е представянето и развитието на уличната сцена в рамките на четири основни направления: музика, театър, циркови изкуства и изобразително изкуство.

    Парният локомотив с експлоатационен № 46.03 е произведен през 1931 г. в Полската локомотивна фабрика H. CEGIELSKI – POZNAN. Той е представител на най-мощните парни локомотиви в България, най-големите тендерни машини в Европа, първите и всъщност единствените у нас с две безребордни колооси в ходовата си част. Уникално постижение в локомотивостроенето. 

    Всички локомотиви от серия 46.00, всеки от които за персонала в софийския район бе просто „баба Меца” – едно нарицателно, получено заради компактната им конструкция, не особено висока конструктивна скорост и голямата им сила, прекарват неуморимо тежките товарни влакове през Владая и Разменна до замяната им с дизеловата тракция в периода 1967 – 1969 г.

    По време на своята работа като локомотивен огняр в депо София на този локомотив е служил по съвкупност най-дълго време поетът-революционер Никола Йонков Вапцаров. 

    Трудно може да се намери друга железопътна администрация, която да е използвала в продължение на 50 години без прекъсване такива тендерни локомотиви при условията на една редовна експлоатация.

    Експлоатационният живот на парен локомотив е около 44 години. 

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    Българка става главен говорител на ЕК
    Мина Андреева ще замести Маргаритис Схинас, който беше номиниран за еврокомисар
    преди 16 часа
    преди 20 часа
    ЕК глоби Qualcomm с 242 млн. евро
    От Брюксел смятат, че компанията е злоупотребила, за да подсигури доминиращата си позиция
    преди 21 часа
    Електрически велосипеди тръгват до Витоша
    Вижте локациите, от които могат да бъдат наети