петък, 14 юни 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    1587 прочитания

    Първите дни в Arco Real Estate

    Какъв е процесът на въвеждане на нови служители в компанията за недвижими имоти, разказва Елена Матева - Мениджър бизнес развитие в Arco Real Estate
    16 януари 2024, 17:04 a+ a- a

    Елена Матева - Мениджър бизнес развитие в Arco Real Estate. Снимка: Личен архив

    В новата рубрика на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти във водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време отнема периодът по онбординг, какво да очакват новите служители в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в Arco Real Estate от Елена Матева - Мениджър бизнес развитие в агенцията за недвижими имоти. Елена е завършила „Право“ в СУ „Св. Климент Охридски“, като придобива и специализации по правораздаване и публична администрация. Работата ѝ в сферата на недвижимите имоти стартира в британска компания, а през 2018 година за първи път поема ролята „Мениджър бизнес развитие“ в една от известните агенции за недвижими имоти в България. От 2023 година е част от екипа на Arco.

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
    Това, което правим, за да подпомогнем новия служител да се чувства добре дошъл, е да комуникираме активно с него, да го приобщим към цялото, за да няма усещането, че е излишен и „самотен“ на работното място – като го запознаем с офиса, с колегите, къде е кафе машината и водата в офиса, с това кой кой е в компанията, и за какво отговаря и с какво може да му помогне. Той сяда на своето работно място, подготвено специално за него и оборудвано с всичко необходимо за работа.

    Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
    Новите брокери преминават през Въвеждаща програма и надграждащи обучения  за развиване на техните умения.

    Новите служители в другите отдели на компанията преминават през първоначално обучение, проведено от техните мениджъри или преки ръководители.

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    Обичайно това са мениджърите на съответните екипи, до известна степен Мениджърът бизнес развитие през Въвеждащата програма и обученията. Главна е ролята на мениджърите, които на ежедневна база работят с новите колеги и имат ангажимент процесът на тяхната адаптация да преминава плавно, но бързо.

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Новите колеги със сигурност могат да разчитат на обучения в компанията, на опита и знанията на мениджъра и екипа си, на „готовата стока“, която могат да реализират, на подкрепа от всички. По отношение на ресурсите всичко необходимо за нормален работен процес се осигурява още от самото начало – телефон, компютър, достъп до СРМ система и т.н. 

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    Обикновено процесът на онбординг отнема около два-три месеца, като той в повечето случаи е доста индивидуален и зависи от активността на участниците в него. Разбира се, има изключения и в двете посоки – имаме колеги, които успяват да се адаптират в работната среда, да прилагат успешно наученото и да достигнат до резултати в първите месец-два. Има случаи, в които на колегите им трябва повече време – 3 – 4 месеца. Това, което винаги съм споделяла по този въпрос, е, че най-важното е хората да вършат правилните неща, защото само тогава резултатът със сигурност ще дойде – той е въпрос на време, но ще дойде. 

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Загубата на фокус, а оттам и на мотивация са най-големите предизвикателства. Ключът към справянето с тях е активната комуникация с новите колеги, така че, щом „доловим“ тези симптоми, да реагираме навреме и да предотвратим последствията.

    Как измервате степента на готовност за работа и приобщаване към екипа на новия служител? 
    В повечето случаи то се усеща и вижда, ако внимателно наблюдаваш поведението на новия колега и екипа като цяло. В компанията имаме практика да провеждаме индивидуални срещи с всички служители, навършили един месец при нас. Тези срещи се провеждат от Търговския директор и Мениджъра бизнес развитие, т.е. на тях не присъства прекият ръководител на служителя, като  практиката показва, че тези срещи са изключително полезни и за двете страни.

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    Практиката ми показва, че в повечето случаи хората си създават някакви очаквания и това води до напрежение, което е напълно излишно. Бих посъветвала нашия бъдещ служител да бъде себе си и да остави нещата да се случат (защото ние знаем как), да бъде отворен към новото и да се учи – това е напълно достатъчно.

     
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    преди 13 часа
    Телерик Академия ще се фокусира повече върху доквалификацията на специалисти
    За 5 години Академията утроява броя на Upskill програмите за повишаване на знанията и добавя към портфолиото си нови формати
    преди 13 часа
    Проучване: Липсата на умения за работа с AI забавя иновациите в 62% от компаниите
    2/3 от компаниите не притежават достатъчни умения за работа с AI, а 41% от организациите изпитват затруднение в намирането на служители с опит и знания в изкуствения интелект
    преди 17 часа
    София Тех Парк получи български електрически камион
    Първият български мини товарен автомобил на ток има пробег от 300 км с едно зареждане
    преди 17 часа
    НАП: Клиентите могат да задържат плащането, ако не получат касова бележка
    Агенцията санкционира 433 търговци край морето за неиздаване на фискален бон