сряда, 24 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    2292 прочитания

    Първите дни в KFC/Самекс

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в ресторантите на KFC от Радиана Дечева - HRBP в Самекс
    21 декември 2023, 10:14 a+ a- a

    Радиана Дечева - Бизнес Партньор Човешки ресурси в Самекс. Снимка: Самекс

    В новата рубрика на Economy.bg „Първите дни в...“ HR професионалисти във водещи компании в България разказват какъв е процесът на въвеждане на нови служители. Как се случва и колко време отнема периодът по онбординг, какво да очакват новите служители в своя първи работен ден и как компанията подпомага успешната адаптация на новите си колеги?

    Научете повече за процеса по въвеждане на нови служители в ресторантите на KFC от Радиана Дечева - Бизнес Партньор Човешки ресурси в Самекс. Радиана работи в компанията от 1999 г. Преминала е през кариерната стълбица на развитие в ресторантите на KFC от позиция Касиер до Мениджър на ресторант. От 2013 г. Работи в отдел „Човешки ресурси“ първоначално на позиция Експерт Обучение, след това Мениджър Обучение, а от 2019 г. е Бизнес Партньор Човешки ресурси.  

    Разкажете ни какво да очаква Ваш нов колега в първия си работен ден в компанията? В колко часа и къде (виртуално или на живо) ще започне работният му ден и кой ще е първият човек, с когото ще се запознае?
    „Самекс“ е компания, в която има ясни и утвърдени правила и стандарти, които улесняват работата ни и създават добре организирана работна среда. Това е валидно и за процеса по въвеждане на новите хора в компанията.

    Първият човек, с когото се запознава и среща новопостъпилия служител в ресторантите е Мениджърът, който провежда обучение по въведение на новопостъпил служител в предварително определен ден и час спрямо възможностите и на двете страни. Да бъдем гъвкави е едно от  най-големите ни предимства и това се оценява от нашите служители. 

    В компанията провеждаме обучение „Въведение“ на живо –  естеството на работа не позволява то да бъде виртуално. 

    Как подпомагате новия служител да се чувства добре дошъл и интегриран в екипа и организацията?
    За нас е от изключителна важност новите колеги да се почувстват в първия си работен ден добре дошли и да усетят подкрепата на екипа. Всеки нов колега получава пакет за добре дошъл, който освен обичайните неща като табелка с името, сладка изненада съдържа и специална книжка, която, освен че представя компанията, му дава възможност да придобие по-ясна представа за организацията на работа, правилата и най-вече да отговори на въпросите, които всеки един нов служител има в първия си работен ден.

     Спрямо различните позиции/отдели какви обучения преминават новите служители?
    Независимо от позицията – дали започва в офиса, или в ресторанта, всеки колега преминава въвеждащо обучение и обучение, свързано с конкретната позиция както електронно, така и практическо.

    От 2014 г. стартирахме с използването на електронната платформа за обучение Learning zone, която през 2022 г. надградихме и трансферирахме в новата платформа The Vault. По този начин въведохме електронно обучение, чиято основна задача е да визуализира стандартите ни, да ги събере на едно място и най-вече да дигитализира библиотеката на стандартите, която е изключително богата и се актуализира постоянно. Както сами се досещате, това е един мащабен проект, в който франчайзингодателя YUM! Brands инвестира много и управлява в цял свят. 

    Освен тези обучения, годишно на ниво ресторанти провеждаме и редица други вътрешнофирмени и външни, които са на различна тематика и са фокусирани върху подобряване на уменията за работа и комуникация.  В допълнение мога да кажа, че колегите от Централен Офис участват в различни форуми и обучения в чужбина голяма част от тях организирани от YUM! Brands.

    Кои са участниците от страна на компанията в процеса на онбординг и каква е тяхната роля?
    Въвеждането на новите служители се извършва от бизнес партньор „Човешки ресурси“ на ниво офис и Мениджър на ниво ресторанти.

    Тяхната роля е ключова по отношение на изграждане на връзката между мениджъра и служителя и определя какъв ще е стартът на кариерния път на новопостъпилия служител.

    От тях зависи какво ще е първото впечатление за компанията, а както знаете, никога няма да имаме втора възможност да направим добро първо впечатление! Също така е и важно да положат основата на знанията, които след това всеки един прилага в неговата работа. 

    Какви са инструментите и ресурсите, които предоставяте на новите служители, за да им помогнете да се адаптират по-лесно?
    Както вече споменах, разполагаме с богата библиотека на стандартите, различни материали за обучение, които да използват в практиката. Всеки ресторант разполага със специално обособена стая/кът за обучение, оборудвана с лаптоп и интернет, както и с помощни материали за обучение.

    Реално обаче ако трябва да конкретизирам, при нас 20% от обучението е теоретично, а 80% практическо. Служителите учат най-лесно и бързо чрез практиката и опита, който придобиват, а за целта разчитаме на нашите треньори, чиято задача е да предадат правилно информацията и стандартите.

    Колко време обикновено отнема целият процес на онбординг, включително подготовката и обучението?
    Моделът на процеса на обучение преминава през 4 етапа – подготовка, показване и обясняване, практически упражнения и оценка на уменията. За да се направи качествено обучение на служителите в „Самекс“, са необходими около 5 часа, от които приблизително 2 са свързани с подготовката.

    Какви предизвикателства срещате най-често в процеса на онбординг и как се справяте с тях?
    Едно от най-големите предизвикателства е правилното предаване на необходимата информация, по правилния начин и с необходимото отношение.

    Всеки обучаващ  има собствен стил и начин на обучение, който трябва винаги да кореспондира с правилата, организацията и типа човек – едни възприемат по-бързо и лесно информацията, други – не. Затова според мен да си обучаващ, е призвание и дарба, а гъвкавостта и търпението са задължителни необходими качества.

    Как измервате степента на готовност за работа и приобщаване към екипа на новия служител?
    В края на обучението на служителя правим оценка на уменията и анкета в края на първия месец, в която служителите могат да споделят впечатленията си и разбира се, препоръки как да подобрим процеса. 

    За нас като компания е важно и се интересуваме от мнението на служителите. Нашите  служители са нашите вътрешни клиенти и са не по-малко важни. 

    От 2018 г. провеждаме два пъти годишно проучване за ангажираността на служителите KFC VOICE и за наша радост с всяка изминала година получаваме все по-добра оценка за компанията като работодател, като, освен че повишаваме ангажираността на служителите, получаваме и съвети и препоръки, които след това прилагаме. 

    Какво бихте посъветвали Ваш бъдещ служител – как да се подготви за първия си работен ден във Вашата компания?
    Това, което бих посъветвала новите ни колеги, е най-вече да бъдат себе си и да се настроят позитивно, с усмивка спрямо нашите обещания, които ние в KFC имаме към хората:

    -Бъди най-добрия себе си! 

    -Остави следа! 

    -Забавлявай се!

    Останалото е в нашите ръце. :)

    Вижте профила и актуалните позиции за работа на Самекс ЕООД / KFC в Jobs.bg


    Вижте още от рубриката ПЪРВИТЕ ДНИ В...

    Първите дни в Kaufland България
    Първите дни в Аурубис България

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 13 часа
    Държавата пое нов дълг за още 200 млн. лева
    Заемът е под формата на 3-годишни държавни ценни книжа
    преди 13 часа
    Български учени ще изследват близкия Космос от Антарктида
    Първият полярен астрономически проект на България ще се осъществи през 2024-2025
    преди 15 часа
    Анализ: Над 20% спад в броя на предлаганите имоти за продажба у нас
    Продавачите отлагат решението за продажба, въпреки високите цени в момента, отчитат от АДРЕС Недвижими имоти
    преди 16 часа
    Проучване: Китай е 1-ви в света по използване на GenAI
    Банковото и застрахователното дело са водещи по отношение на включването на GenAI в ежедневните бизнес операции
    преди 18 часа
    Вдигат двойно туристическия данък в София
    Близо 10% увеличение в броя на туристите, отчита столицата
    преди 20 часа
    Германската METZ открива логистична база у нас
    Технологичните продукти на германския бранд вече са достъпни за българските потребители