понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5283 прочитания

    На какво се дължи бързото развитие на „икономиката на споделянето”?

    Вижте коментара на американския експерт и анализатор Джерамая Оуянг пред Economy.bg
    22 януари 2014, 16:13 a+ a- a

    Различните форми на съвместно потребление, като споделянето на коли, bookcrossing (практиката да се оставят книги на обществени места, за да бъдат намерени и прочетени), услугите за краткосрочен наем на жилища, дигиталните общности за учене на езици стават все по-популярни и представляват добра алтернатива на традиционните пазари във времена на криза. Това отбелязва Европейската комисия (ЕК) в свой доклад по темата.

    „Има голяма нужда от осигуряване на информация по темата за съвместното потребление. То може да допринесе за решаване на социални проблеми и за създаване на работни места”, отбелязва докладчикът по темата Бернандо Баталер, цитиран от пресслужбата на ЕК.

    От Брюксел считат, че е необходимо да се въведе регулация на практиките на съвместно потребление, за да са ясни правата и отговорностите на участващите в тях. ЕК смята също за нужно да се идентифицират потенциалните бариери пред развитието на съвместно потребление.

    Като предимства на тези практики от Брюксел посочват по-рационалното потребление и максималната употреба на ресурсите, което е от полза за околната среда. Друг плюс е засилването на общностите и доверието между хората.

    Потърсихме за коментар по темата американския експерт и анализатор Джеремая Оуянг.

    Г-н Оуянг, кои са топ тенденциите тази година, на които бизнесът трябва да обърне внимание?
    „Икономиката на съвместното потребление” или „икономиката на споделянето” е тенденция, на която трябва да обърнем сериозно внимание. Тя ще донесе огромни промени за бизнеса – както като предизвикателства, така и като възможности.

    Джеремая Оуянг е основател на Crowd Companies, чийто фокус е как големите компании могат да се възползват от „икономиката на споделянето”. Преди това е работил като анализатор в изследователската компания Altimeter Group. Има опит и като част от Forrester и Hitachi. Често е търсен за коментар по теми, свързани със социалните медии и „икономиката на споделянето” от издания като Wall Street Journal, The New York Times и USA Today.

    Как си обяснявате бързото развитие на „икономиката на споделянето” точно сега? Какви са потенциалът и бъдещето й?
    Три важни фактора направиха възможно развитието на тази икономика. Първият са социалните промени, включително гъстотата на населението. Влияние оказа и това, че първото поколение, белязано от дигиталната революция, участва в работната сила. Вторият фактор са икономическите условия, които провокираха хората да споделят или да потребяват съвместно по време на глобалната рецесия. Третият фактор са мобилните технологии и тенденции като Интернет на нещата.

    Как виждате бъдещето на социалните медии?
    Бъдещето на социалните медии е „икономиката на съвместното потребление”. Това е следващата фаза в развитието им. Нови технологии, като 3D принтирането, ще ускорят тенденцията. Индустриалната революция се повтаря, но на персонално ниво.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    26 април 2024, 14:45
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    26 април 2024, 14:34
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    26 април 2024, 14:14
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    26 април 2024, 13:50
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    26 април 2024, 11:47
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години