Мобилните технологии все повече навлизат в сферата на разплащанията, сочи доклад на „УниКредит Булбанк”
Динамично развитие на алтернативните канали за банкиране през 2013 отчита „УниКредит Булбанк” в годишен анализ по темата.
На все по-голяма популярност през изминалата година се радваха дистанционните процеси на обслужване и продажби през интернет или телефон. Наред с възможностите за онлайн кандидатстване за кредит, издаване на банкова карта или откриване на депозит, на пазара започнаха да се появяват и услуги от типа „виртуална банка“, чрез които клиентите имат достъп до по-комплексно обслужване и консултация, без да е необходимо да посещават банков филиал, сочи докладът на „УниКредит Булбанк”.
През 2013 на фокус беше развитието на мобилните услуги и приложения, включително такива с финансово предназначение - мобилно банкиране, електронни портфейли и мобилни разплащания и др. Интересното е, че част от тези решения се предлагат от нефинансови институции, които започват все по-осезаемо да навлизат в сферата на разплащанията, считана до скоро за типична банкова дейност, отбелязват от банката.
Анализът обръща внимание и на навлизането на безконтактните плащания с банкови карти, които, макар и още прохождащи, представляват важен етап в подготовката на инфраструктурата и клиентите за бъдещето развитие на мобилните плащания, когато телефонът ще се превърне в пълноценен портфейл за разплащане.
Нововъведения и при банкоматите отчита докладът. Банките стартират услуги, посредством които клиентите могат да изпратят пари на свои близки, роднини или познати чрез банковата си карта на АТМ.
Водени от стремежа си да предоставят по-голямо удобство на клиентите си, банките започнаха да обособяват т.нар. 24 ч. зони за самообслужване, в които клиентите сами биха могли да извършват обичайните си банкови операции – теглене и депозиране на средства, нареждане на преводи, заплащане на сметки, получаване на информация и съдействие за използваните банкови продукти и услуги и др, се посочва в анализа.
За 2014 от „УниКредит Булбанк” прогнозират още по-динамично развитие на алтернативните канари на банкиране, като основните акценти ще бъдат върху внедряването на нови функционалности и подобрения на вече изградените дистрибуционни канали с цел увеличаване на тяхното използване и адаптиране към потребностите на клиентите.