петък, 03 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3742 прочитания

    Мобилното банкиране набира скорост и у нас

    Мобилните технологии все повече навлизат в сферата на разплащанията, сочи доклад на „УниКредит Булбанк”
    27 януари 2014, 14:09 a+ a- a

    Динамично развитие на алтернативните канали за банкиране през 2013 отчита „УниКредит Булбанк” в годишен анализ по темата.

    На все по-голяма популярност през изминалата година се радваха дистанционните процеси на обслужване и продажби през интернет или телефон. Наред с възможностите за онлайн кандидатстване за кредит, издаване на банкова карта или откриване на депозит, на пазара започнаха да се появяват и услуги от типа „виртуална банка“, чрез които клиентите имат достъп до по-комплексно обслужване и консултация, без да е необходимо да посещават банков филиал, сочи докладът на „УниКредит Булбанк”.

    През 2013 на фокус беше развитието на мобилните услуги и приложения, включително такива с финансово предназначение - мобилно банкиране, електронни портфейли и мобилни разплащания и др. Интересното е, че част от тези решения се предлагат от нефинансови институции, които започват все по-осезаемо да навлизат в сферата на разплащанията, считана до скоро за типична банкова дейност, отбелязват от банката.

    Анализът обръща внимание и на навлизането на безконтактните плащания с банкови карти, които, макар и още прохождащи, представляват важен етап в подготовката на инфраструктурата и клиентите за бъдещето развитие на мобилните плащания, когато телефонът ще се превърне в пълноценен портфейл за разплащане.

    Нововъведения и при банкоматите отчита докладът. Банките стартират услуги, посредством които клиентите могат да изпратят пари на свои близки, роднини или познати чрез банковата си карта на АТМ.

    Водени от стремежа си да предоставят по-голямо удобство на клиентите си, банките започнаха да обособяват т.нар. 24 ч. зони за самообслужване, в които клиентите сами биха могли да извършват обичайните си банкови операции – теглене и депозиране на средства, нареждане на преводи, заплащане на сметки, получаване на информация и съдействие за използваните банкови продукти и услуги и др, се посочва в анализа.

    За 2014 от „УниКредит Булбанк” прогнозират още по-динамично развитие на алтернативните канари на банкиране, като основните акценти ще бъдат върху внедряването на нови функционалности и подобрения на вече изградените дистрибуционни канали с цел увеличаване на тяхното използване и адаптиране към потребностите на клиентите.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 15 часа
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    преди 18 часа
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    преди 20 часа
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    преди 22 часа
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    преди 24 часа
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19