Ролята на клоновете се променя - те стават място за получаване на съвети, консултации и операции с висока добавена стойност
Бъдещето на банките е и в дигиталния свят. Това каза Левон Хампарцумян, главен изпълнителен директор на UniCredit Bulbank по време на финансовия форум „Иновации“, организиран от Асоциация Банка на годината. Той обаче обясни, че едни банки ще успеят да вземат завоя към по-иновативна среда за работа на финансовия сектор, а други може и да не го вземат.
България „изостава драстично“ от развитието на интернет, тъй като няма честоти за следващо поколение мобилна връзка. Това е потенциален проблем пред дигитализацията у нас, обясни още Хампарцумян.
По данни на UniCredit Bulbank пет пъти повече клиенти за две години са започнали да извършват ежедневни банкови операции през мобилните си телефони. В същото време ръстът при използването на онлайн банкирането на годишна база е от 85%. А 70% от ежедневните операции клиентите извършват изцяло чрез алтернативните канали за банкиране – онлайн или на зоните за самообслужване. Според главния изпълнителен директор на банката ролята на клоновете постепенно се променя и те стават място за получаване на съвети, консултации и операции с висока добавена стойност.