петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3784 прочитания

    Работа отвсякъде и по всяко време

    Как ще изглежда бъдещето на работния процес, изследва нова книга
    21 април 2012, 11:47 a+ a- a

    Работа от разстояние и гъвкаво работно време. Това са само част от промените, които постепенно се налагат на пазара на труда, отбелязват авторите на книгата „Бъдещето на  работния процес: как бизнесът може да се адаптира и процъфти в новия свят на труда”, цитирани от списание Forbes.

    Според тях променящите се нужди на работната сила и напредъкът в технологиите налагат и промени в бизнеса, за да остане той успешен. Движеща сила на тези промени са: все по-голямата интеграция на жените в работния процес, което води след себе си нуждата от постигане на по-добър баланс работа-семейство; увеличаване на пенсионната възраст в много страни, което означава, че хората ще работят по-дълго време, преди да се пенсионират; раждането на ново дигитално поколение, което очаква да работи по доста по-различен начин.

    Тенденцията е все повече служители да изискват и да се нуждаят от по-голяма автономия на работното място, отбелязват авторите на книгата. Бумът в технологиите, социалните медии и развитието на „Облака” правят възможна тази автономия – работа „отвсякъде и по всяко време”.

    Този нов модел на работа вече жъне успехи във водещите световни компании, подчертават авторите на книгата. Той измерва и възнаграждава постиженията на служителите, а не отработеното време. От значение е продуктивността, а не дългите часове, прекарани в офиса.

    Отпадането на ограничението за конкретно време и място на работния процес
    улеснява значително работещите жени, които търсят по-добър баланс работа-семейство. Тази гъвкавост, от своя страна, дава възможност на повече жени да работят.

    Тези промени изискват и съответната адаптация на мениджмънта. Мениджърите трябва да заместят контрола с доверие към служителите си. Трябва да окуражат креативността и инициативата у персонала. Авторите на книгата препоръчват също шефовете да възприемат служителите си като самомотивирани хора, на които може да се разчита. Това според тях се е доказало като печеливша стратегия при големи световни компании.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 8 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 8 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 9 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 9 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 11 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години