вторник, 23 юли 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3831 прочитания

    Работа отвсякъде и по всяко време

    Как ще изглежда бъдещето на работния процес, изследва нова книга
    21 април 2012, 11:47 a+ a- a

    Работа от разстояние и гъвкаво работно време. Това са само част от промените, които постепенно се налагат на пазара на труда, отбелязват авторите на книгата „Бъдещето на  работния процес: как бизнесът може да се адаптира и процъфти в новия свят на труда”, цитирани от списание Forbes.

    Според тях променящите се нужди на работната сила и напредъкът в технологиите налагат и промени в бизнеса, за да остане той успешен. Движеща сила на тези промени са: все по-голямата интеграция на жените в работния процес, което води след себе си нуждата от постигане на по-добър баланс работа-семейство; увеличаване на пенсионната възраст в много страни, което означава, че хората ще работят по-дълго време, преди да се пенсионират; раждането на ново дигитално поколение, което очаква да работи по доста по-различен начин.

    Тенденцията е все повече служители да изискват и да се нуждаят от по-голяма автономия на работното място, отбелязват авторите на книгата. Бумът в технологиите, социалните медии и развитието на „Облака” правят възможна тази автономия – работа „отвсякъде и по всяко време”.

    Този нов модел на работа вече жъне успехи във водещите световни компании, подчертават авторите на книгата. Той измерва и възнаграждава постиженията на служителите, а не отработеното време. От значение е продуктивността, а не дългите часове, прекарани в офиса.

    Отпадането на ограничението за конкретно време и място на работния процес
    улеснява значително работещите жени, които търсят по-добър баланс работа-семейство. Тази гъвкавост, от своя страна, дава възможност на повече жени да работят.

    Тези промени изискват и съответната адаптация на мениджмънта. Мениджърите трябва да заместят контрола с доверие към служителите си. Трябва да окуражат креативността и инициативата у персонала. Авторите на книгата препоръчват също шефовете да възприемат служителите си като самомотивирани хора, на които може да се разчита. Това според тях се е доказало като печеливша стратегия при големи световни компании.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 40 минути
    Германската METZ открива логистична база у нас
    Технологичните продукти на германския бранд вече са достъпни за българските потребители
    преди 2 часа
    Meta спира някои от своите ИИ разработки
    Компанията няма да пусне мултимодалните си AI в Европа и постави на пауза генеративния AI в Бразилия
    преди 19 часа
    Започна строителството на нов корпус на НПМГ
    Изградени ще бъдат и физкултурен салон с многофункционална зала и STEM център
    преди 1 ден
    Байдън се отказа от президентската напревара
    Той подкрепи Камала Харис за следващия кандидат на демократите в САЩ
    преди 1 ден
    За 7 г. Wizz Air е обслужила над 4 млн. пътници на летище Варна
    Авиокомпанията обслужва 12 дестинации в 7 държави от морската ни столица
    преди 1 ден
    OpenAI с по-евтина версия на най-мощния си ChatGPT
    GPT-4o mini, е по-интелигентен и с над 60% по-евтин от GPT-3.5 Turbo