понеделник, 29 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    5506 прочитания

    Дейвид О'Брайън, Ryanair: Постоянно понижаваме цените на билетите

    Главният търговски директор на ирландската авиокомпания пред Economy.bg
    01 април 2016, 15:13 a+ a- a


    Най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа Ryanair обяви, че стартира полети по 21 дестинации от и до София. До Лондон и Пиза полетите започват от април, а останалите 19 - от октомври. През есента авиопревозвачът ще открие своя база в столицата, в която ще има три самолета. Инвестицията ще е в размер на 300 млн. долара. Тя ще осигури директно и индиректно 1 100 работни места. Половината от дестинациите и в момента се предлагат от други авиокомпании, останалите обаче са напълно нови.

    Какви са плановете на Ryanair за България?

    Според Дейвид О'Брайън, главен търговски директор на Ryanair, сегашните цени на полетите от и до летище София били двойно по-високи в сравнение с тези по същите линии в Букурещ. По думите му цените на конкурентната Wizz Air били с 30% по-високи.
    Досега Ryanair присъстваше у нас само чрез полетите си от Пловдив до Лондон. О'Брайън подчерта, че те няма да бъдат спирани, освен ако не повишат цените. За морските летища във Варна и Бургас от компанията посочиха, че операторът, който държи концесията на аерогарите там – Fraport, не предлага изгодни цени.

    За решението за стартиране на полети от София и плановете за базата в столицата – Дейвид О'Брайън, главен търговски директор на Ryanair, пред Economy.bg.

    За решението за откриване на база в София

    Г-н О'Брайън, защо решихте да стартирате полети от и до София?
    Анализът ни показва, че летище София поддържа твърде малко маршрути. Има само 52 маршрута. За сравнение летище "Шарлероа" в Брюксел, което е второто по големина летище в града, поддържа 92 маршрута. Така че ние съзряхме възможност тук. През летище София са преминали 4.1 млн. пасажери миналата година. Градът е голям, колкото и моят роден град Дъблин, но през летището там са минали 25 млн. пасажери. Така че тук определено има потенциал за развитие. За нас е очевидно, че търсенето в София е било сдържано от де факто дуопола, който съществува на пазара. За нас като компания, предлагаща най-ниски цени, това е възможност да предоставим на хората това, което искат.

    Защо ви отне толкова дълго време да съзрeте този потенциал в София?
    Пазарът тук е интересен и атрактивен, но не е най-големият. Освен това той е географски отдалечен от много от по-големите центрове в Европа. Ryanair е съсредоточила голяма част от капацитета си в страни, като Италия, Великобритания, Испания, Ирландия и сега Германия. Естествено е да се фокусираме върху тези големи пазари. Но с достигането на определен етап на развитие там можем да погледнем и към нови пазари. На второ място, в момента имаме налични самолети в резултат на значителното увеличение на поръчките на самолети. Това ни позволи да отправим поглед към тези части на Европа, на които не сме присъствали преди.

    На какви условия трябва да отговоря едно летище, за да решите да откриете база там?
    Ръководството на летище София се справя доста добре в сравнение с много други аеропортове в региона. Предлагат добри цени за ползване на аеропорта, което привлече интереса ни. Мисля, че може да предложат и още по-добри цени. Надявам се правителството да е много внимателно при концесията на летището и да не повтори грешките на портовете в Атина, Тирана, Тбилиси или Белград. Властите там продадоха летищата си за високи суми, но само година по-късно това беше забравено и цените за ползването им се повишиха. Трябва да се внимава много с това. Но към момента сме доволни от работата ни с ръководството на летището.

    До колко дестинации ще лети Ryanair от София и колко работни места ще бъдат разкрити?

    До колко дестинации ще летите от София?
    До 21. Това ще ни позволи през 2017 да превозим над 1.5 млн. души от и за София.

    Откога започвате да предлагате тези маршрути?
    Това лято ще започнем да летим по два маршрута – Станстед и Пиза. От октомври ще добавим още 19 маршрута.

    Какъв пазарен дял искате да постигнете в София?
    Нямаме конкретна цел. Не можеш да правиш бизнес, ръководен само от идеята за определен пазарен дял. С нашите 1.5 млн. пасажери ще увеличим с 40% преминалите през летище София пътници. Това означава, че ще имаме пазарен дял между 25% и 30% само за една година.

    Колко работни места ще разкриете с откриването на база в София?
    Авиационната консултантска компания ACI предвижда, че на 1 млн. пътници са необходими до 750 работни места на летище. Ние очакваме 1.5 млн. пасажери, което ще доведе до откриването на 1100 работни места в района на летището.

    За цените на билетите и обслужването

    Наскоро обявихте, че понижавате цените на билетите си от април в резултат на по-ниските цени на горивата. Как това ще се отрази на цените по маршрутите ви от София?
    Работя в Ryanair от дълго време. Откакто съм там, ние все понижаваме цените. Спомням си, когато понижихме цените по маршрута ни от Дъблин до Лондон на 80 евро. Но сега можем да летим по тази линия за 8 евро. Така че продължаваме с понижаването на цените. Ще можем да се възползваме от понижаването на цените на горивата това лято, а голяма част от спестените средства в размер на 800 млн. евро ще преминат в полза на пътниците под формата на по-ниски цени за самолетни билети.

    Ryanair има нова стратегия: да бъде любезна с клиентите. Колко ви струва тази любезност?
    Ние винаги сме били любезни. Няма нищо по-любезно от това да предложиш на клиентите си отлична услуга на най-ниската цена. През последните две години въведохме програма за непрекъснато усъвършенстване, наречена Always getting better („Винаги по-добри”). Понижихме таксите за багаж и цялостния комфорт на летене с нас беше подобрен.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 час
    Проучване: Спад на фалитите у нас с близо 11% през 2023
    Действителният брой компании, които не могат да плащат сметките си, се е увеличил през 2023, предстоят трудности за строителния сектор през 2024, отбелязват от Кофас
    преди 2 часа
    ЕК призова България да подобри националния план в областта на енергетиката и климата
    Окончателният актуализиран план трябва да бъде представен до 30 юни 2024
    преди 2 часа
    Ново Кино Арена отваря врати в София
    Кинокомплексът с 10 модерни зали е в Мега Мол
    преди 4 часа
    преди 7 часа
    От 1 май: Нова самолетна линия ще свързва Истанбул със София
    Нискотарифната Pegasus Airlines ще има полети 3 пъти в седмицата