Защо редица американски компании дават на служителите си платени дни почивка, които да посветят на себе си
Все повече компании в САЩ започват да предлагат на служителите си т.нар. „Me days” или „дни за мен”. Това са ден или два платена почивка, които служителят може да отдели за себе си. Тези дни нямат нищо общо с обичайната отпуска или болничните, а те са допълнение към тях, разказва Wall Street Journal.
Изданието дава пример с LinkedIn, чийто служители могат да се възползват от подобни дни, наречени inDays. Един ден месечно всеки може да си вземе такъв ден и да се отдаде на нещо интересно – рисуване, танци, доброволчество и др.
Друга компания, произвеждаща екипировка за излети, дава два платени „yay days” годишно на служителите си, които да прекарат сред природата и които трябва да документират в социалните медии.
Неправителствена организация с фокус върху образованието също дава по два дни годишно на служителите си за самоусъвършенстване.
Проучване от 2014 показва, че американците получават средно по 21 дни годишен отпуск, но не ползват близо 5 от тях. Излиза, че някои служители имат нужда от насърчение, за да ползват почивка.
Работодателите са на мнение, че служителите имат нужда от време за себе си, в което да изключат от работния график, телефонни обаждания и имейли. Част от тях споделят, че текучеството на персонала им е намаляло в резултат на тези дни.
Някои мениджъри човешки ресурси обаче са скептични по отношение на идеята. Според тях тя е повече въпрос на маркетинг, отколкото на мениджмънт.
Поддръжниците обаче отбелязват, че служителите, които се възползват от тези дни извън офиса, се връщат с по-добри идеи и стимулират иновацията.
„Me days” подобряват настроението на работещите, насърчават креативността им и дори подобряват обслужването на клиентите, подчертават психолози.