Вижте кои компании предлагат на служителите си тази необичайна придобивка
Все повече компании осъзнават плюсовете да имат отпочинали и вдъхновени служители. Затова вместо просто да им дават платен отпуск, някои фирми отиват по-далеч, като насърчават работещите за тях хора да отидат на почивка, предлагайки им определена сума пари. Онлайн изданието Inc.com представя част от тях.
Basecamp
Уеб разработчикът Basecamp плаща почивките на служителите си през последните седем години. Всяка година компанията предлага 16 ваканционни пакета, от които служителите с опит над 1 година във фирмата, могат да избират. Пътуванията са на стойност между 4000 и 5000 долара на човек.
SteelHouse
От 2011 маркетинг компанията SteelHouse предлага на служители си по 2 000 долара годишно, за да отидат на почивка. Изпълнителният директор на компанията Марк Дъглас разказва, че се вдъхновил за идеята от опита му в компании, които окуражавали служителите си да отидат на почивка. „Едно е да кажеш: „”Имате три седмици отпуск”, както повечето компании правят. И съвсем друго: „Имаш пари и ако не отидеш на почивка, за да ги похарчиш, парите ти изгарят”, коментира Дъглас.
BambooHR
Ако си работил половин година в BambooHR, ти вече имаш право да получиш 2 000 долара на година, за да отидеш, където искаш по света. Компанията дава началото на тази политика миналата година. „Не можеш да работиш по 60, 80 или 90 часа на седмица и да очакваш, че си ефективен и продуктивен”, отбелязва изпълнителният директор на компанията Бен Петерсън.
G Adventures
Туристическата компания G Adventures предлага на служителите, които са работили там повече от година, шансът да пътуват безплатно веднъж годишно на някой от 700-те им тура по света.
FullContact
От 2012 компанията за управление на съдържание предлага на служителите си по 7500 долара годишно за ваканции. Изпълнителният директор Барт Лоранг казва, че служителите трябва да отговарят на три условия, за да получат парите: трябва да отидат на почивка, да не работят по време на почивката и да се „изключат” от социалните мрежи. „В съвременния свят на имейли, iPhone- и Android-устройства, Twitter и Facebook хората са постоянно свързани. Това не е здравословно”, отбелязва Лоранг.