събота, 27 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    9285 прочитания

    Роботите на път да изместят хората от кол-центровете

    Авотамитазицята заплашва работещите в аутсорсинг индустрията във Филипините
    22 юни 2016, 14:26 a+ a- a

     

    С напредъка на технологиите близо 1.2 млн. служители в кол-центрове във Филипините рискуват да загубят работата си от....роботи. Важната за страната индустрия е поредната, за която има риск да бъде автоматизирана, пише Wall Street Journal.

    През последните години Филипините, подобно на Индия, започнаха да печелят от големия дял англоговорящи в страната, като привличаха западни компании, желаещи да намалят разходите си чрез прехвърляне на услугите по обслужване на клиенти в страни с по-ниски заплати. Но с напредъка на технологиите това е на път да се промени и много от работещите в индустрията да загубят работата си от роботи за обслужване на клиенти.

    Роботите вече изместват хората от професии, които не изискват особени умения, като например наблюдение на работата на дигитални мрежи, посочва Бенедикт Ернандез, директор на местната аутсорсинг асоциация. И макар роботите все още да не са достатъчно умни, за да заменят хората, обслужващи клиенти по телефона, то до пет години ще се случи и това, счита Ернандес, подобно на други аутсорсинг специалисти.

    Това означава, че индустрията трябва да подобри уменията си и то бързо, отбелязва WSJ.

    Автоматизацията вече се отрази сериозно на аутсорсинг индустрията в Индия, която е силно обвързана с мрежовите и ИТ услугите. Експерти от индустрията се опасяват, че тенденцията ще се задълбочи. Доскоро услуги, като мониторинг на мрежи, изискваха десетки мрежови инженери, а сега за това са нужни само малък  брой хора, разчитащи на силно автоматизирана система.

    Тези видове услуги представляват само малък дял от аутсорсинг бизнеса на Филипините. Но асоциацията на Ернандес се опасява, че кол-центровете може да са следващите жертви на автоматизацията. Затова организацията създава план за пренасочване на индустрията към услуги, изискващи по-висок клас умения, като здравен мениджмънт, анимация, разработване на игри и инженерни дейности. Някои кол-центрове вече предоставят тези услуги, подобно на конкурентите им в Индия и Виетнам.

    Представители на индустрията твърдят, че перспективата пред индустрията зависи от това дали правителството на новоизбрания президент Родриго Дутерте може да помогне за разработването на достатъчно образователни програми, необходими за създаването на специалисти, които да извършват по-сложни задачи.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 1 ден
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 1 ден
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 1 ден
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 1 ден
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 1 ден
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години