неделя, 05 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    11896 прочитания

    Как излизането на Великобритания от ЕС ще се отрази на автоиндустрията?

    Ето кои са някои от най-често задаваните въпроси от страна на автомобилната индустрия и отговорите на анализаторите
    06 юли 2016, 14:34 a+ a- a

    Резултатът от вота на Великобритания да напусне Европейския съюз ще се отрази негативно на глобалната автомобилна индустрия, пише AutoNews. Анализаторите предвиждат спад в продажбите и повишаване на разходите за производство, тъй като Европа е вторият по големина пазар на автомобили в света. Освен това на Стария континент има най-много клиенти на автомобилите от Великобритания. 

    „Брекзит“ затруднява допълнително вече страдащата индустрия“, коментира анализаторът Арндт Еллингхорст от Evercore ISI, базирана в Лондон. Той сподели и притесненията си за намаляването на продажбите в САЩ, разрив в индустрията, проблеми в регулаторните органи и несигурност в бъдещето на мобилността.

    Анализаторът споделя още, че „Брекзит“ ще се отрази негативно на Ford и General Motors, които полагат най-големи усилия да отчетат по-големи печалби от регион в който вече имат затруднения.

    „Продажбите ще намалеят значително за двамата най-големи производителя на Острова - Ford и Vauxhall, които са собственост на GM. Именно те ще са най-силно засегнати от решението на британското общество“, разказа Иът Флетчър - главен анализатор за IHS Automotive.

    Двамата най-големи вносители за Обединеното кралство - Ford и Volkswagen Group са най-силно застрашени от срива в курса на паунда. PSA Peugeot Citroen също ще понесе сериозни разлики по данни на анализаторите.

    Износът на автомобили от Япония също ще пострада, тъй като стойността на йената се повиши след историческия вот.

    По данни на AutoNews някои производители вече планират преместването на производствените си мощности от Великобритания в други европейски страни. Анализаторите смятат, че в момента най-голямата заплаха за автомобилостроенето на Острова идва от несигурността в постигането на споразумение за оставането на единния пазар. Много от производителите, които имат фабрики в Англия, Шотландия и Уелс могат да бъдат засегнати от такси, наложени от ЕС, за изнасянето на автомобилите им. Един от заводите в най-голям риск е този на GM в Елсмиър Порт поради вноса от Европа на голямо количество на части за  сглобяването на Opel/Vauxhall Astras.

    Автомобилните производители приканват британското правителство да постигне споразумение с Европейският съюз за достъп до единния пазар. Въпреки това анализаторите смятат, че частта от обществото, която гласува за напускането, най-вероятно ще откаже условията на ЕС.

    До отстраняването на несигурността около вота много от производителите започнаха с изграждането на планове за непредвидени разходи, в случай че най-лошото ги сполети.

    „Нямахме планове за действие след „Брекзит“. Никой нямаше. Не бяхме подготвени за това и не очаквахме да се случи“, коментира главният оперативен директор на Toyota за Великобритания Тони Уолкър.

    Ето и някои от най-често задаваните въпроси от страна на автомобилната индустрия и отговорите на анализаторите:

    Как „Брекзит“ ще се отрази на приходите на автомобилните производители и техните доставчици?
    Според анализатори приходите ще пострадат сериозно. Evercore ISI намали прогнозата си за печалба с 8,9% на базата на дял за 2017 за автомобилните производители, базирани в Германия, Франция и САЩ, и с 3% за компаниите на глобално ниво.

    По данни на JP Morgan оперативните приходи на японските автомобилни компании ще спаднат с поне 15% поради повишената стойност на йената в сравнение с европейските валути и долара.  

    Сред производителите, които внасят автомобилите си в Обединеното кралство, ще бъдат засегнати най-сериозно Mitsubishi, Mazda и Toyota, споделят ръководителите на световни банки.

    Производителите изпитваха затруднения да отчетат добри приходи преди „Брекзит“. Много от тях започнаха преорганизиране на гамата си от модели, предлагането на повече глобални и бодулни платформи и споделянето на архитектурата и технологиите с други марки с цел намаляването на разходите по производство. След вота отчитането на добри приходи ще е почти невъзможно, споделя ACEA.

    „Европа бе територията, в която автомобилните производители отчитаха най-големи печалби през 2007. Сега този пазар се срина до най-неблагоприятните условия за автомобилната индустрия“, коментира Ерик Йоннаерт - генерален секретар на ACEA.

    •Как би се отразило на автомобилната индустрия разпадането на Европейския съюз?
    „Изключително негативно. Ако Европа се разпадне, цялата верига от автомобилни заводи и търговски договори ще е в безпорядък. Ще отнеме много години и изключително сериозни инвестиции за възстановяването на пазара и възвръщането на печалбите“, пише инвестиционната банка RBC Capital Markets в свое обръщение към медиите.

    Завръщането на националната валута в много от Европейските страни ще постави германската марка отново на върха, което ще затрудни износа и търговците в САЩ.

    „За момента не предвиждаме рухване на Европейския съюз, но трябва да вземем предвид вероятността това да се случи и да помислим как това би се отразило на глобалната икономика“, пише още RBC.

    •Какви ще са последиците за дилърите в САЩ с централи във Великобритания, като Penske Automotive Group и Group 1 Automotive?
    „Основният проблем за дилърите е несигурността. Консултирахме се с много юристи и всички специалисти в областта са единодушни – в момента всичко е само теория. Очакваме сериозно покачване на цените на автомобилите и голям спад в продажбите“, разказва Суе Робинсън – директор на асоциацията за дилъри на франчайз във Великобритания.

    •Изложено ли е на опасност възстановяването на Ford и GM в Европа?
    Най-вероятно – да. Великобритания е най-големият пазар в Европа и за двамата производители. Ford е най-популярната и продавана марка на Острова, следвана от Vauxhall, пише още AutoNews.


    „Великобритания е изключително важен пазар за Ford и приходите ни. Печалбите ни за първата четвърт от 2016 бяха изключително стабилни. Пониженият курс на паунда излага компанията ни на сериозен риск от загуби, тъй като повечето от моделите, които предлагаме в Обединеното кралство, се внасят от Европа“ , разказа Лайл Уотърс – главен финансов директор на Ford за Европа.

    „GM има добри позиции във Великобритания тъй като имаме две фабрики за коли и ванове в страната. „Брекзит“ ще се отрази позитивно на продажбите ни в САЩ, тъй като е малко вероятно лихвите по кредитите ни от Америка да се повишат. Това означава, че ще продължим да предлагаме автомобили на достъпни цени с изгодни лизингови условия“, сподели Мустафа Мохатарем – главен икономически съветник в GM.

    •Как „Брекзит“ ще засегне доставчиците?
    Дан Шаркей – адвокат от Brooks Wilkins Sharkey & Turco, които представляват над 150 доставчици споделя, че „Брекзит“ ще засегне само няколко от клиентите им.

    „Англия е много малък пазар. Той е нищо в сравнение с този в Мексико или Китай. „Брекзит“ няма да е проблем за много от дилърите по света, но не и за тези, които се намират на Острова. Ще настане паника, ако не могат да бъдат договорени нови търговски условия. Най-големият въпрос пред всички е „Какво ще замени настоящите спогодби?“. За съжаление никой не знае. Докато не разберем пред какво сме изправени, е рано да преценим до каква степен сме застрашени“, коментира Шаркей.

    •Какво е бъдещето на автомобилостроенето в Европа? Кои компании може да напуснат страната?
    „Един от производителите, който най-вероятно би напуснал Обединеното кралство, е фабриката Елесмир Порт на GM. В момента тя прави Vauxhall Astra. Това е най-уязвимата фабрика. Само 25% от частите за Astra идват от доставчици във Великобритания. Всичко останало се внася. Без търговска сделка за евтиното набавяне на части тази фабрика няма как да продължи да съществува“, споделя Гарел Рхис, професор по икономика, засягаща автомобилната индустрия, в Cardiff Business School.

    •Възможно ли е повишение на цените на автомобилите във Великобритания?
    До момента от PSA Peugeot Citroen потвърдиха, че „Брекзит“ ще доведе до повишаване на цените на автомобилите им във Великобритания. Сривът на курса на паунда е един от факторите, които компанията посиочва. Volkswagen Group също изрази притесненията си за покачването на разходите по вноса на автомобилите им.

    •Какво ще се случи със специалното споразумение, което Jaguar Land Rover успя да договори за емисиите на въглероден диоксид?
    Правителството на Великобритания успя да помогне на Jaguar Land Rover да постигне споразумение с Европа, което им позволява да продават автомобилите си на контитента, без да се налага да отговорят напълно на по-строгите еконорми до 2020. След вота и излизането на Великобритания от Европейския съюз от компанията споделят, че се тревожат за решението на парламента и как това ще се отрази на споразумението им. В случай че ЕС не се съгласи договорът да остане в сила след „Брекзит“, автомобилите на Jaguar Land Rover ще трябва да отговорят на всички норми, като тези от всички останали производители.

    „Това е доста добър въпрос. Ако Великобритания остане в единния пазар, специалната договорка ще бъде запазена, но това е малко вероятно. Оставането на общия пазар означава спазването на всички останали правила, включително и тези за свободата на движението на хората в Съюза. Именно това правило противоречи на вижданията на правителството на Обединеното кралство. Това означава, че Jaguar Land Rover ще трябва да ускори плановете си за развитие на електрическите си платформи“, сподели Йонаерт от ACEA.

    •Какви ще са нормите за вредните емисии във Великобритания?
    Общо 57% от всички 1,6 млн. автомобила, които се правят във Великобритания на годишна база, се изнасят за Европа. Те трябва да отговарят на европейските стандарти. Създаването на нови стандарти за Великобритания ще затрудни допълнително производствтото. Именно затова анализатори предвиждат, че британското правителство ще продължи да спазва строгите европейски правила. Освен това автомобилите на Острова ще трябва да отговарят на всички изисквания за безопасност.

    •Възможно ли е британските производители да бъдат изправени пред заплащането на такса от 10% за износ на автомобилите си в Европа?
    Рхис от Cardiff Business School твърди, че това е напълно възможно. Най-продуктивната фабрика е тази на Nissan в Съндерланд.

    „Ние сме една от страните в Западна Европа, която произвежда най-много автомобили. Изпреварваме по производство Франция, Италия и дори Германия. Много от производителите, които имат фабрики в Обединеното кралство, вече споделиха, че ще преразгледат инвестиционните си средства и ще насочат финансите си към построяването на заводи в Европа“, разказва още Рхис.

    Източник: cars.bg

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    02 май 2024, 16:21
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    02 май 2024, 13:44
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    02 май 2024, 11:25
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    02 май 2024, 09:49
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    02 май 2024, 08:03
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19