С инструментите издателите могат да поканят потребителите да се абонират за услугата или да харесат страницата им
Новата версия на Facebook Instant Articles вече позволява на издателите да включват бутони и форми с послания, приканващи към определени действия. Една от възможностите е отправянето на покана към потребителите да се абонират за email бюлетин, а другата ще привлича повече харесвания на страницата. Компанията разкри още, че тества две други функции – предлагането на безплатни абонаментни периоди и инсталирането на мобилното приложение на издателя.
Новите функционалности ще разширят възможностите за публикуване на статии в социалната мрежа, предлагайки функции за привличане на нови потребители и регистрации, сходни с тези в сайтовете на издателите. Полетата могат да бъдат персонализирани, за да отговарят на имиджа на компанията.
Издатели като Slate и The Huffington Post бяха сред първите получили възможността да тестват полетата. По данни на Huffington Post новата услуга е привлякла общо 41% от регистрациите за email бюлетина им в рамките на двумесечния тестов период. Освен това издателят споделя, че абонатите са заинтересовани от съдържанието им толкова, колкото тези, използвали стандартната форма за регистрация на сайта им.
Функцията за привличане на повече харесвания на страницата позволява поставянето на бутон „харесай“ в публикуваната статия.
Останалите функции все още се тестват от ограничен брой издатели и партньори на Facebook.