понеделник, 06 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    4045 прочитания

    Каква е следващата стъпка в развитието на VR?

    Ново проучване разкрива как зрителите могат да бъдат убедени, че консумират храна или напитки с определен вкус и мирис
    17 ноември 2017, 08:56 a+ a- a

    Изследователят Бенджи Ли от лабораторията Virtual Human Interaction на „Станфорд“ споделя, че визията и звукът са основните елементи на виртуалната реалност. В последно време някои устройства включват и вибрации за джойстиците си, но технологията все още не пресъздава реалността, обхващайки всички сетива. Затова Ли смята, че следващата стъпка в развитието на устройствата за виртуална реалност е миризмата.

    Идеята съвсем не е нова. През 1959 системата AromaRama дебютира с филма „Великата стена“. Технологията бе способна да разпределя миризмите в климатичната система на киносалона, сменяйки обстановката на всеки 90 секунди. Няколко седмици по-късно бе показана и системата Smell-O-Vision с дебюта на „Ароматът на мистерията“.

    „Преимуществото на устройствата за виртуална реалност е, че заблуждават зрителя, че е част от случващото се“, допълва още Ли.

    Изследователският екип на Ли от Технологичния университет в Нанянг, Сингапур публикува проучване, което изследва как виртуалната реалност може да промени навиците за хранене чрез дигитална храна. Учените установиха, че добавянето на миризма и вкус към изживяването при гледане на видео може да повлияе на насищането при хората.

    „Представете си, че един ден ще можем да ви покажем апетитна телешка пържола. Ще може да я разрежете, помиришете и вкусите във виртуалната реалност, но всъщност тя ще е направена не от месо, а от растителни продукти“, разказа Ли пред Engadget.

    Vocktail е подобен продукт, който залъгва сетивата чрез светлина и миризма, че водата в чаша има вкус на коктейл или друга напитка. Технологията е разработена от Нимеша Ранасинге и екипа му от Националния университет в Сингапур. Тя не използва виртуална реалност, но успешно пресъздава характеристиките на всяко питие.

    Разбира се, Ли добавя, че пресъздавайки реалността във виртуална среда, може да има и негативни последици. „Реалистичните игри с насилие може да окажат сериозно влияние върху играчите“, допълва още Ли.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    02 май 2024, 16:21
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    02 май 2024, 13:44
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    02 май 2024, 11:25
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    02 май 2024, 09:49
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    02 май 2024, 08:03
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19