Кандидатстването за ваучери за ИКТ услуги е от 31 август до 30 септември
На 31 август стартира процедурата за кандидатстване в пилотното издание на Ваучерна схема за предоставяне на ИКТ услуги на МСП. От 10.00 часа на 31 август 2020 до 16.30 часа на 30 септември 2020 българските компании ще могат да подават своите документи за кандидатстване за безвъзмездна финансова помощ за предоставяне на ИКТ услуги, финансирана от Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“, съобщава Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия.
Кандидатстването ще се осъществи чрез електронно генериран формуляр през Информационната система за управление и наблюдение на средствата (ИСУН 2020) от ЕС в България, като пълна информация относно необходимите документи и условията за кандидатстване може да се открие тук: https://www.sme.government.bg/?page_id=51249
Ваучерната схема ще подкрепи 450 предприятия с бюджет над 9 милиона лева (9 180 000 лв.), предоставяйки 2 типа ваучери на родните МСП – за 5 000 лв. без ДДС за изготвяне на уеб сайт или приложение, и за 20 000 лв. – за дигитален маркетинг, оптимизиране на процеси и/или осигуряване на кибер и информационна сигурност.
Българските компании ще могат да се възползват от услугите на близо 300 доставчици на ИКТ услуги, като пълен списък с одобрените фирми може да откриете в сайта на ИАНМСП: https://www.sme.government.bg/?page_id=49462
Целта на ваучерната схема е да подкрепи дигитализацията на българските предприятия, като улесни достъпа им до цифрово ноу-хау и технологии, насърчавайки използването на нови, базирани на технологични решения бизнес модели, като същевременно с това им помогне в преодоляването на икономическите от пандемията COVID-19 и насърчи създаването на нови бизнес партньорства между секторите на ИКТ и производството.
Пълен списък на услугите, включени във ваучерната схема:
Ваучери – тип 1: ваучери за уеб-базирани ИКТ услуги – платформи, уеб-сайтове и/или мобилни приложения:
Ваучери с фиксирана стойност 5 000 лв. без ДДС и 6 000 лв. с ДДС, за следните ИКТ услуги:
- решения и платформи за електронна търговия, базирани на ИКТ бизнес решения;
- фирмени/корпоративни уеб-сайтове;
- фирмени/корпоративни уеб-сайтове за електронна търговия;
- опростени мобилни/таблет приложения за електронна търговия и/или ИКТ бизнес решения;
Ваучери – тип 2: ваучери за ИКТ услуги за дигитален маркетинг, оптимизиране на процеси и/или осигуряване на кибер и информационна сигурност:
Ваучери с фиксирана номинална стойност 20 000 лв. без ДДС и 24 000 лв. с ДДС, за следните ИКТ услуги:
ИКТ услуги за дигитален маркетинг:
- Услуги, базирани на VR технологии, отразяващи дейността на фирмата и качване в Интернет пространството, вкл. добавена реалност (ако е приложимо);
- Софтуерни разработки и внедряване на VR технологии в производствения сектор;
- Издаване на уникални идентификационни номера за продукти на компанията с признаване в цял свят (номерата да се признават от всички търговски партньори и вериги, и да осигуряват безпроблемно листване на стоки и търговия с тях в търговски обекти и електронни платформи);
- Осигуряване на достъп до електронна платформа за въвеждане на продуктова информация, която в последствие се синхронизира с електронна платформа за продуктова информация;
ИКТ услуги за оптимизиране на управленски, производствени и логистични процеси:
- Софтуерни решения, насочени към оптимизиране и проследяване на управленски процеси;
- Софтуерни решения, насочени към оптимизиране и проследяване на производствени процеси;
- Софтуери решения, насочени към оптимизиране и проследяване на логистични процеси.
ИКТ услуги за осигуряване на кибер и информационната сигурност на продукта и/или услугата и/или процесите:
- Осигуряване на кибер и информационна сигурност на продукти чрез прилагане на blockchain технология и доставяни ledger-технологии;
- Осигуряване на кибер и информационна сигурност на процеси чрез прилагане на blockchain технология и доставяни ledger-технологии, в т.ч. процеси, свързани с доставката на суровини и/или производствени процеси и/или логистични процеси по дистрибутирането на стоката/услугата.