петък, 03 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3300 прочитания

    Предвижда се бум на мобилната реклама

    953 милиона потребители ползват смартфони, а над 6 милиарда притежават мобилен телефон
    31 май 2012, 16:02 a+ a- a

    Водещият анализатор от Kleiner Perkins Caufield & Byers Мери Мийкър подчерта потенциала за развитие на мобилната реклама в последния си доклад за тенденциите в Интернет, представен по време на конференцията AllThingsD D10. Докладът също показва, че основно развиващите се държави ще движат растежа на интернет пазара, като само в Китай интернет потребителите са се увеличили с 215 милиона между 2008 и 2011 година, съобщава New York Times.

    Ръстът при мобилните комуникации е впечатляващ (953 милиона потребители на смартфони и 6.1 милиарда потребители на мобилни телефони), което очертава добри перспективи за монетизиране на мобилната реклама, но процесът може да отнеме известно време, смята Мийкър.

    Проучване на InMobi, най-голямата независима мрежа за мобилна реклама в света, цитирано от Reuters, показва, че мобилните устройства изпреварват телевизията по отношение на потребление на медийно съдържание – 25% срещу 22%. В същото време обаче, само около 2% от световните бюджети за реклама, които достигат близо половин трилион долара годишно, се отделят за мобилна реклама. За сравнение телевизиите привличат около 40%. 

    Рекламните агенции и мобилните оператори се надяват, че бързата пенетрация на смартфони и таблети сред потребителите ще създаде нови възможности за мобилната реклама, коментират от Reuters. По-големите екрани, по-бързият интернет и по-мощните процесори са предпоставка за увеличено потребление на този вид реклама. 

    Големите медии също залагат на потенциала на мобилната реклама за увеличаване на приходите си. Google е удвоил приходите си от мобилна реклама за една година, достигайки $2.5 милиарда, съобщава Reuters. Facebook пък тепърва ще развива този канал, залагайки на т.нар. „спонсорирани статии” от компаниите, които ще се появяват в основния потребителски фийд с новини, коментира Forbes. Facebook се ползва през мобилни устройства от над 78 милиона уникални потребители според comScore (март 2012). Ако компанията успее да привлече 25% дял от мобилната реклама до 2016 година (eMarketer изчислява обема на пазара в САЩ на $2.61 милиарда до края на 2012 и $10.8 милиарда до 2016), то Facebook би прибавил близо $2.7 милиарда към приходите си, изчислява Forbes.

     
    Свързани новини
    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 21 часа
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    преди 1 ден
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    преди 1 ден
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    преди 1 ден
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    преди 1 ден
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19