Американската Mondelēz International (Монделийз Интернешънъл) обяви, че е завършила придобиването на гръцкия производител на кроасани и печени продукти Chipita.
Придобиването ще позволи на Монделийз Интернешънъл да предложи широко портфолио от печени продукти в Европа, отговаряйки на нарастващото потребителско търсене в този сегмент. Това също така разкрива силен потенциал за иновации, обединявайки емблематични марки на компанията като Cadbury и Milka, с любимите марки кроасани и печени продукти на Chipita като 7Days. Продуктите на Chipita вече достигат до 2 милиарда потребители в повече от 50 страни.
„Бизнесът на Chipita е изграден от екип от невероятно талантливи хора. Очакваме с нетърпение да приветстваме нейните служители, обичани марки и наследство в Монделийз Интернешънъл, за да доразвием заедно стратегията си да станем глобален лидер в продуктите за похапване“, споделя Винс Грубер, вицепрезидент и президент на Монделийз Европа. „Навлизането на Монделийз Интернешънъл в категорията кроасани и печени продукти чрез Chipita Глобъл ще допринесе за ускорен растеж на бизнеса в цяла Европа и ще спомогне за разширяване на нашето присъствие в ключови, бързо развиващи се централни и източни пазари“.
От днес ще бъде създаден временен управленски екип, който да управлява операциите на Chipita и който ще спомогне процеса по интеграция, който ще се случи през 2022. Временният управленски екип, който е балансирана комбинация от опитни лидери на Монделийз Интернешънъл и такива от Chipita Глобъл, ще бъде ръководен от Иво Найденов, който е част от Монделийз Интенешънъл от близо 20 години с дългогодишен опит на пазарите в Югоизточна Европа. Иво ще допринесе с широк спектър от опит в тази си роля, натрупан в продължение на дълга кариера в хранително-вкусовата индустрия както в рамките на Монделийз Интернешънъл, така и извън нея.
Новият временен главен изпълнителен директор Иво Найденов каза: „Отдавна се възхищавам на Chipita и съм развълнуван да работим заедно с новите ни колеги за развитието на иновациите и създаването на страхотни нови продуктови комбинации. Това ни дава много нови възможност както да се учим един от друг, така и да растем заедно, създавайки нови перспективи и възможности за нашите служители и марки. Планираме да приемем Chipita Глобъл в Монделийз Интернешънъл по внимателен, отговорен и грижовен начин, с уважение към страхотния бизнес, изграден от служителите на компанията през последните 40 години.”
Монделийз Интернешънъл присъства в над 150 държави в целия свят. С нетни приходи от приблизително 27 милиарда долара през 2020, компанията управлява емблематични глобални и местни марки като бисквити OREO, belVita и LU; шоколадите Cadbury Dairy Milk, Milka и Toblerone; бонбоните Sour Patch Kids и дъвките Halls и Trident.
Chipita е създадена в Гърция преди 40 години. Компанията е един от най-големите производители на солени и сладки продукти за похапване в Централна и Източна Европа, с приблизително 580 милиона долара приходи през 2020. В портфолиото на компанията се включват емблематични марки като: 7Days, Chipicao и Fineti. Chipita разполага с 8 производствени завода с присъствие в над 50 страни и има повече от 5 400 служители.
И Mondelez, и Chipita имат заводи в България.