сряда, 04 декември 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3073 прочитания

    Mondelēz придоби Chipita

    Българин оглавява временно гръцкия гигант
    04 януари 2022, 10:05 a+ a- a

    Американската Mondelēz International (Монделийз Интернешънъл) обяви, че е завършила придобиването на гръцкия производител на кроасани и печени продукти Chipita.

    Придобиването ще позволи на Монделийз Интернешънъл да предложи широко портфолио от печени продукти в Европа, отговаряйки на нарастващото потребителско търсене в този сегмент. Това също така разкрива силен потенциал за иновации, обединявайки емблематични марки на компанията като Cadbury и Milka, с любимите марки кроасани и печени продукти на Chipita като 7Days. Продуктите на Chipita вече достигат до 2 милиарда потребители в повече от 50 страни.

    „Бизнесът на Chipita е изграден от екип от невероятно талантливи хора. Очакваме с нетърпение да приветстваме нейните служители, обичани марки и наследство в Монделийз Интернешънъл, за да доразвием заедно стратегията си да станем глобален лидер в продуктите за похапване“, споделя Винс Грубер, вицепрезидент и президент на Монделийз Европа. „Навлизането на Монделийз Интернешънъл в категорията кроасани и печени продукти чрез Chipita Глобъл ще допринесе за ускорен растеж на бизнеса в цяла Европа и ще спомогне за разширяване на нашето присъствие в ключови, бързо развиващи се централни и източни пазари“.

    От днес ще бъде създаден временен управленски екип, който да управлява операциите на Chipita и който ще спомогне процеса по интеграция, който ще се случи през 2022. Временният управленски екип, който е балансирана комбинация от опитни лидери на Монделийз Интернешънъл и такива от Chipita Глобъл, ще бъде ръководен от Иво Найденов, който е част от Монделийз Интенешънъл от близо 20 години с дългогодишен опит на пазарите в Югоизточна Европа. Иво ще допринесе с широк спектър от опит в тази си роля, натрупан в продължение на дълга кариера в хранително-вкусовата индустрия както в рамките на Монделийз Интернешънъл, така и извън нея.

    Новият временен главен изпълнителен директор Иво Найденов каза: „Отдавна се възхищавам на Chipita и съм развълнуван да работим заедно с новите ни колеги за развитието на иновациите и създаването на страхотни нови продуктови комбинации. Това ни дава много нови възможност както да се учим един от друг, така и да растем заедно, създавайки нови перспективи и възможности за нашите служители и марки. Планираме да приемем Chipita Глобъл в Монделийз Интернешънъл по внимателен, отговорен и грижовен начин, с уважение към страхотния бизнес, изграден от служителите на компанията през последните 40 години.”

    Монделийз Интернешънъл присъства в над 150 държави в целия свят. С нетни приходи от приблизително 27 милиарда долара през 2020, компанията управлява емблематични глобални и местни марки като бисквити OREO, belVita и LU; шоколадите Cadbury Dairy Milk, Milka и Toblerone; бонбоните Sour Patch Kids и дъвките Halls и Trident.

    Chipita е създадена в Гърция преди 40 години. Компанията е един от най-големите производители на солени и сладки продукти за похапване в Централна и Източна Европа, с приблизително 580 милиона долара приходи през 2020. В портфолиото на компанията се включват емблематични марки като: 7Days, Chipicao и Fineti. Chipita разполага с 8 производствени завода с присъствие в над 50 страни и има повече от 5 400 служители.

    И Mondelez, и Chipita имат заводи в България.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 16 часа
    Стойността на глобалният пазар на Cloud ERP ще достигне $57,17 млрд. през 2024
    Сегментът на малките и средни предприятия се очаква да регистрира най-високият средногодишен темп на растеж, според Fortune Business Insights
    преди 17 часа
    Най-големият ритейл парк в Пловдив отвори врати
    Първите магазини в новия търговски комплекс „Парк Макс Ритейл Парк“ вече са отворени
    преди 17 часа
    Черният петък мина онлайн
    Потребителите в САЩ са похарчили $10,8 млрд. за онлайн покупки, което е над 10% ръст спрямо миналата година
    преди 19 часа
    3,7 млрд. лв. е дупката в бюджета в края на ноември
    Приходите за месеца превишават разходите с близо 300 млн. лв.
    преди 21 часа
    САЩ с нов кръг ограничения, свързани с производството на чипове в Китай
    Това е третият кръг мерки в рамките на 3 години
    преди 2 дни
    Канада обвини Google в създаване на рекламен монопол
    Делото прилича на заведеното в САЩ и цели разделяне на бизнесите на технологичния гигант