Бумът при платеното дигитално съдържание може да ограничи рекламните приходи, предупреждава изследователската компания Forrester
Броят на хората, които ще са готови да плащат за достъп до дигитално съдържание, ще нарасне значително благодарение на широкото разпространение на смартфони и таблети, предвижда изследователската компания Forrester в свой анализ, цитиран от Guardian.
От Forrester очакват пазарът на платено онлайн съдържание да отчете ръст от 65% до 10.2 милиарда евро през 2017. Потребителите на платено съдържание в Западна Европа пък ще се увеличат с между 8 и 12% през следващите пет години.
Разходите за достъп до новинарско съдържание ще нараснат със 77% до 279 милиона евро през 2017, прогнозират експертите на Forrester. Броят на хората, които ще изберат да си платят за новини в мрежата, ще скочи с 68% до над 8 милиона след пет години. 20% от хората, ползващи таблети, ще си плащат за новините, предвиждат от Forrester.
Разходите за купуване на музика онлайн ще нараснат от 1.5 милиарда евро тази година до 2.6 милиарда през 2017. Видеосъдържанието пък ще генерира до 3.9 милиарда евро приходи след пет години при 2.2 милиарда през 2012. Средствата, отделени за покупката на онлайн игри, ще се увеличат до 3.4 милиарда през 2017 спрямо 2.3 милиарда тази година, сочат прогнозите на изследователската компания.
Бумът при потреблението на платено онлайн съдържание обаче ще ограничи възможностите за приходи от реклама, предупреждават от Forrester. Потребителите, които ще плащат за достъп до съдържание, няма да искат то да бъде пълно с реклами, посочват анализаторите. Това ще постави редица предизвикателства пред маркетолозите, разчитащи на традиционната реклама, отбелязват в заключение от Forrester.