Въпреки по-забавените си темпове спрямо 2011 дискаунтърите продължават да се налагат на българския пазар. И през 2012 те продължиха своята експанзия в страната, се посочва в доклад на GVA Sollers Solutions.
Към момента „Лидл” е една от най-бързо разрастващите се вериги в страната. Преди две години тя стартира с 14 магазина, които днес вече наброяват 62. Така компанията се нарежда на второ място по брой обекти в България.
През 2012 „Лидл” отвориха още един магазин на територията на столицата, а по-късно, в рамките на един ден, веригата отвори четири магазина в четири различни града (Бургас, Русе, Стара Загора и Враца). В навечерието на годишнината си веригата отвори още два магазина - в София и Бургас.
Първото място по брой магазини в страната продължава да държи „Билла”, която е от 12 години на българския пазар. През 2012 тя отвори само 1 магазин и общият брой на търговските й обекти достигна 86.
От началото на 2012 „Пикадили” закри 6 губещи магазина на територията на страната - обектите в Русе, Стара Загора, Ямбол, „Пикадили - Запад” във Варна, „Пикадили - Полиграфия” и „Пикадили - експрес” в Пловдив. Затварянето на тези обекти се компенсира с откриването на нови, главно от формата „Пикадили дейли” в столицата и по-големите градове с площ до 300 кв.м. Към края на 2012г. в страната има 17 магазина „Пикадили Дейли”, 16 от които са в София и един - във Варна. Общо обектите на веригата са 43.
„Кауфланд” е най-печелившата верига към момента и през 2012 се увеличи с още 3 нови магазина, като така броят им достигна 42.
„Карфур” е друга верига, която постепенно навлиза на пазара в България. Към момента броят на отворените магазини в страната е нараснал с 8 спрямо 2011 и е достигнал 15. Веригата залага най-вече на търговската площ и това е причина за малкия брой магазини към момента. Веригата отваря магазини в два търговски формата, като седем от вече отворените са супермаркети, а останалите осем - хипермаркети.
През 2013 се очаква т. нар. „дискаунтъри” да продължат експанзията си в страната с по-забавени темпове, като някои от хранителните вериги може да започнат да се свиват, прогнозират от GVA Sollers Solutions.