петък, 03 май 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3554 прочитания

    Експанзията на дискаунтърите продължи и през 2012

    08 януари 2013, 13:46 a+ a- a

    Въпреки по-забавените си темпове спрямо 2011 дискаунтърите продължават да се налагат на българския пазар. И през 2012 те продължиха своята експанзия в страната, се посочва в доклад на GVA Sollers Solutions.

    Към момента „Лидл” е една от най-бързо разрастващите се вериги в страната. Преди две години тя стартира с 14 магазина, които днес вече наброяват 62. Така компанията се нарежда на второ място по брой обекти в България.

    През 2012 „Лидл” отвориха още един магазин на територията на столицата, а по-късно, в рамките на един ден, веригата отвори четири магазина в четири различни града (Бургас, Русе, Стара Загора и Враца). В навечерието на годишнината си веригата отвори още два магазина - в София и Бургас.

    Първото място по брой магазини в страната продължава да държи „Билла”, която е от 12 години на българския пазар. През 2012 тя отвори само 1 магазин и общият брой на търговските й обекти достигна 86.

    От началото на 2012 „Пикадили” закри 6 губещи магазина на територията на страната - обектите в Русе, Стара Загора, Ямбол, „Пикадили - Запад” във Варна, „Пикадили - Полиграфия” и „Пикадили - експрес” в Пловдив. Затварянето на тези обекти се компенсира с откриването на нови, главно от формата „Пикадили дейли” в столицата и по-големите градове с площ до 300 кв.м. Към края на 2012г. в страната има 17 магазина „Пикадили Дейли”, 16 от които са в София и един - във Варна. Общо обектите на веригата са 43.

    „Кауфланд” е най-печелившата верига към момента и през 2012 се увеличи с още 3 нови магазина, като така броят им достигна 42.

    „Карфур” е друга верига, която постепенно навлиза на пазара в България. Към момента броят на отворените магазини в страната е нараснал с 8 спрямо 2011 и е достигнал 15. Веригата залага най-вече на търговската площ и това е причина за малкия брой магазини към момента. Веригата отваря магазини в два търговски формата, като седем от вече отворените са супермаркети, а останалите осем - хипермаркети.

    През 2013 се очаква т. нар. „дискаунтъри” да продължат експанзията си в страната с по-забавени темпове, като някои от хранителните вериги може да започнат да се свиват, прогнозират от GVA Sollers Solutions.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 11 часа
    Pfizer увеличи прогнозата за печалба
    Причината – съкращения в разходите и по-добро от очакваното търсене на продукти за Covid
    преди 13 часа
    ОИСР очаква стабилен икономически ръст през 2024 и 2025 г.
    Очаква се обаче растежът да остане под дългосрочната средна стойност
    преди 16 часа
    OpenAI се споразумя с Financial Times
    Компанията за изкуствен интелект ще може да използва данни на изданието, за да обучава езиковите си модели
    преди 17 часа
    Федералният резерв остави лихвите непроменени
    Не е ясно дали американската централна банка ще успее да направи 3 намаления на лихвените проценти тази година
    преди 19 часа
    Coca-Cola ще използва облачните AI услуги на Google
    Сделката е на стойност $1,1 милиарда
    30 април 2024, 16:30
    Изследователски институт по иновативна медицина ще бъде открит в МУ-София
    Ще се провеждат проучвания на злокачествени тумори и изследвания, свързани с усложненията от Ковид-19