Почти половината (46%) от гражданите на Европейския съюз прибягват към интернет, за да търсят работа, да ползват обществени библиотеки, да подават данъчни декларации, да регистрират раждане, да подадат заявление за издаването на паспорт или да използват други услуги на електронното управление. Това сочи анализ на електронното управление сред 28 000 ползватели на интернет в 32 европейски държави, проведено от Европейската комисия през 2013, цитирано от пресслужбата на институцията.
Според 80% от ползвателите на обществени онлайн услуги те им спестяват време, 76% харесват гъвкавостта, а 62% заявяват, че благодарение на тях икономисват пари. Но тези ползватели са по-доволни от онлайн банкирането (оценка 8.5 на степента на задоволство по скала от 0 до 10) и онлайн пазаруването (7.6) отколкото от обществените онлайн услуги (6.5).
Като най-популярни услуги се посочват приемането на данъчни декларации (73% от ползвателите подават такива декларации чрез интернет), промяната на адресната регистрация (57%) и записването във висши учебни заведения и/или кандидатстването за стипендия (56%).
Анализът сочи, че само 9 държави позволяват на гражданите на друга държава — членка на ЕС да се запишат онлайн в учебно заведение, а само 17 държави им позволяват да предприемат някои действия за създаване на фирма по този начин.
Европейската комисия си е поставила за цел да се увеличи използването на услугите на електронното управление, така че към 2015 50 % от гражданите на ЕС да прибягват към тях.