Кои са факторите, които задават насоката на развитие на стартиращите компании
Две прогнози за развитието на start-up фирмите очертават от българската ИТ консултантска компания ScaleFocus. Те са направени въз основа на участието на компанията в най-влиятелната start-up конференция в Европа LeWeb.
Първата прогноза е свързана с т.нар. „икономика на споделянето” – концепцията да се извлича колкото се може повече от предмет или услуга чрез увеличаване броя на хората, които ги ползват.
Във времена на финансова нестабилност хората и фирмите се опитват да правят повече с по-малко и да използват това, което имат, като го споделят с други хора и организации. Затова едни от най-печелившите start-up компании в света са изградени на принципа на споделянето – например на маршрута, по който пътуваме, на имота, който наемаме, на храната, която не изяждаме.
Повече споделяне означава и повече приложения за уеб и смартфони, поясняват от ScaleFocus. Създаването на лесни за употреба приложения за уеб и смартфон има огромен потенциал за програмистите.
Втората прогноза е свързана с това, че за успеха на една start-up идея в световен мащаб се изисква повече от уникален замисъл – важна е реализацията й до най-малкия детайл, с фокус върху очакванията и нуждите на крайните потребители.
„Повечето от представените на LeWeb идеи не бяха толкова революционни, колкото представени по новаторски начин на потребителя”, обясняват от ScaleFocus. „Например, хората отдавна споделят разходите за бензин или храната, която остава. Новаторството е в това как ще го предложиш на пазара – малки разлики в детайлите могат да доведат до провал или до изключителен успех”.
Бъдещето на start-up фирмите, които искат да успеят на глобалния пазар, според консултанската компания, е първо, добра идея, която решава конкретен проблем, и второ, добра реализация, включително чрез лесни за употреба софтуерни приложения.