петък, 26 април 2024   RSS
    Барометър | Региони | Компании | Лица | Назначения


    3844 прочитания

    Търсят се нинджи

    Как супергероите станаха хит в обявите за работа?
    19 юли 2019, 13:41 a+ a- a

    Свързани новини

    Сигурно и на вас ви се е случвало да се загубите в някоя обява за работа. В опит да направят скучната и рутинна работа да изглежда по-привлекателна и вълнуваща някои работодатели отиват твърде далеч, използвайки толкова помпозни наименования на длъжностите, че може да се зачудите за човек ли е писана тази обява.

    Списание Economist обръща внимание на тази разрастваща се тенденция компаниите да „напомпват” наименованията на позициите. Director of First Impressions например е рецепционист, а пък зад Chief Revenue Protection Officer се крие контрольор в градския транспорт. Тази своеобразна „инфлация“ при описанията на длъжностите прави обявите за работа да изглеждат понякога доста абсурдни.

    Изданието дава пример с коктейл бар, който си търси барман. В съответната обява за работа е отбелязано, че позицията е подходяща за хора, чиято силна страна е „гостоприемство като на супергерой“ (superhero hospitality powers). Никъде обаче не се споменава кандидатът да може да смята правилно и да връща точно ресто на клиентите.

    Друга британска компания пък си търси „кол център нинджа, супергерой в комуникацията с хора“, когато всъщност става дума за работа като застрахователен брокер в малко английско градче.

    Economist дава още подобни примери с фирми, които си търсят: „black-belt prioritisation ninja“ (бел. ред.: човек, овладял толкова добре умението да приоритизира задачите си като нинджа с черен пояс), или изискват „ninja-like attention to detail“ (бел. ред.: внимание към детайла като на нинджа). Британското издание шеговито отбелязва, че освен да се облекат от глава до пети в черно кандидатите трудно биха могли да демонстрират уменията си на нинджи.

    Други работодатели пък настояват сътрудниците им да са „passionate“ (бел. ред.: да имат страст). Мол в Югоизточна Англия си търси “passionate sales-driven brand ambassadors” (бел. ред.: посланик на марката със страст към продажбите). Пекарна в Западен Лондон пък предлага на своите „passionate crew members“ (бел. ред.: служители, работещи със страст) едва по 10 долара на час.

    Economist с право отбелязва, че когато става дума за работа страстта едва ли е най-подходящата емоция. Дали бихте предпочели „страстен“ вместо хладнокръвен хирург? Освен това е трудно човек да поддържа страстта към работата си 40 часа на седмица, месец след месец. А и много често отдадеността кара даден служител да се примири с по-дълги часове работа срещу ниско заплащане.

    Вместо да говорят за страст, по-добре би било работодателите да търсят и съответно поддържат ентусиазма у сътрудниците си, препоръчва британското издание. А търсещите работа съветва да бягат далеч от обяви, в които се говори за страст и супергерои.

    Нагоре
    Отпечатай
     
    * Въведеният имейл се използва само за целите на абонамента, имате възможност да прекратите абонамента по всяко време.

    преди 4 часа
    ОИСР: 15-годишните у нас с по-ниски очаквания за завършване на висше от връстниците си по света
    Социално-емоционалните умения са решаващи за академичния успех, професионалната реализация и качеството на живот на младежите, сочи проучване на ОИСР
    преди 4 часа
    Метрото ще се разшири с 2 станции в "Люлин"
    Прогнозната цена е 147 млн. лева, ще се търси финансиране и от ЕС
    преди 4 часа
    За първи път: Пускат 7 двуетажни влака у нас
    Полска фирма ще достави на България влаковете за над 300 милиона лева
    преди 5 часа
    Българските иновативни училища влизат в мрежата на ОИСР
    Създателят на изследването PISA е у нас, за да представи резултатите от социално-емоционалните умения на учениците по света
    преди 7 часа
    Делойт Централна Европа откри нов хъб в София
    Екипът в София в момента се състои от 50 професионалисти, амбицията е да се увеличи до 500 през следващите няколко години